Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #26 Skrevet 30. mars 2010 Eesjda!Er 31 og venter nr 3.Føler meg like sprek som da jeg var 20 med nr 1. Herrlighet jenter..30 år er da bare "banræva" :-D Tipper en 40++ kan vi begynne å snakke "godt voksen" mor. At 16 åringer ikke skal ha barn er en selvfølge..Greit det skjer og en må gjøre det beste ut av det,men de er barn selv.Værre er det når de har typer som er så gamle at det grenser til pedofili..Haddet det nå en gang vært en gutt som er på samme alder som jenta.. Tenker da feks på den jenta på 16 som fødte nettopp på "unge mødre.Nei da veltet det seg i magen på meg når jeg ser den ekkle fyren hun er sammen med..Har bare sett noen få episoder av ungen mødre".Holder i massevis.Er så mye teit der at de jentene kommer til å skamme seg når de ser det når de blir voksne.. Lurer på om den serien fører til at flere alt for unge jenter får barn..
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #27 Skrevet 30. mars 2010 Den er i underkant av 29 år, faktisk...
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #28 Skrevet 30. mars 2010 På lik linje er det ikke så greit å være så ung som deg, sånn kroppsmessig. Du får barn før kroppen din er ferdig utviklet, noe som også kan være tøft. Uegnede mødre finner du i alle aldere. noen ar mer sliten som 30-åring enn andre.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #29 Skrevet 30. mars 2010 Min mening om dette er at kvinner som ikke vil ha barn, ikke bør få barn. Det er store individuelle forskjeller på når det passer for ulike kvinner å få barn og de på utsiden må nesten bare stole på at de på innsiden vet best selv... Det stemmer forøvrig ikke at sjansen for at noe skal gå galt øker dramatisk når man passerer 30. Kurven stiger gradvis frem til man er 37, det er derfor man etter 37 får tilbud og fostervannsprøve og andre undersøkelser.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #30 Skrevet 30. mars 2010 1.mann var jeg 25 og andremann 31..Nå er jeg 33 og er i bedre form, har mer energi og er i generell bedre forfatning enn jeg noen gang har vært.. Fordelen med å være 30+ og få barn er mange..Jeg hadde fast jobbb, forholdet til samboer hadde vart lenge og føltes veldig trygt, vi hadde kjøpt hus, vi var enige om at her ville vi bo, fornøyd med jobbene osv osv. I tilegg så hadde jeg passert en terskel mtp å godta meg selv både psykisk og fysisk som jeg ER. Personen MEG er bra nok, det er bare og jobbe med de positive sidene man har slik at disse overskygger de negative...Jeg trener og spiser sundt fordi jeg vil være FRISK og leve lenge sammen med mannen min og barna mine..FØr trente jeg for å se best mulig ut..Spiste ikke nødvendigvis sundt, men passet på å ikke putte for mye junk i meg, for å ikke bli fet.. Når man kommer til et slikt punkt i livet, og så får barn, så får man selvsagt mye mer tid, overskudd og energi til et barn enn om man IKKE har jobb, må tenke på utdanning og/eller jobbleting, forholdet til faren er mer usikker og man er usikker på seg selv, utseendemessig som kompetentmessig...At 30 åringer er så slitne er j bare en myte i dagens NOrge..Det er jo snarere tvert om at tenåringer og tidlig 20-åringer er de lateste her...De er oppe på nettene, sover lenge. De har ikke løsrevet seg fra foreldres "favn enda"..Egoismen er på sitt høypunkt, sitt liv, sitt utseende, sine hobbyer e rviktigere enn alt annet..DA er det vanskelig og kombinere det med et lite barn..Det GÅR; men mange føler nok de forsaker noe når de mister denne tiden..EN tid jeg synes man SKAL bruke på seg selv og sin egen utvikling..Og da aller helst uten et barn som må være med på den prøving og feiling som følger med.. Kan med hånden på hjertet si at jeg er en bedre mor til nummer to enn nummer en....Og at jeg er mindre sliten og mer fysisk skikket til få barn nå enn for 10 år siden..JEg har en sterkere kropp på alle plan.. Det er hva man gjør det til..En veltrent og kjernesunn 20 åring er fysisk bedre egnet enn meg til å få barn, men psyksik tror jeg hun vil slite såpass mye mer at jeg likevel vil slå henne mtp energi og overskudd til et barn..ALt annet er "På plass" i livet mitt, så min eneste bekymring er barnas ve og vel... En 20 åring ahr så mange usikkerhetsmoment i livet sitt enda...SÅ mye som skal skje, læres oppleves osv sov Huff, rotette og dårlig skrevet...Men noen skjønner sikkert hva jeg mener ) GO 30's!!!! )
CN89 Skrevet 30. mars 2010 #32 Skrevet 30. mars 2010 Nå må jeg rette meg selv opp litt her. Jeg mente ikke at kvinner over 30 ikke bør få barn! Kan sikkert se på oppaket igjen men de har nok klipt en god del av det jeg sa evt. ikke tatt med hva jeg mente i ettertid. Jeg mente iallefall at kroppen er mere klar for å få barn før man fyller 30 år. Dette er noe jeg fikk høre fra legen min, ellers så er det greit å få barn i all slags alder for min del. Planlegger jo selv å få barn i 30 årene
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #33 Skrevet 30. mars 2010 Jeg var klar for barn da jeg var 22, men kroppen var ikke klar før jeg var 35.
CN89 Skrevet 30. mars 2010 #34 Skrevet 30. mars 2010 Må faktisk bare legge til her at noen skriver at man kommer til å le av seg selv når man ser tilbake. Altså da man har blitt "voksen" Jeg tenker ikke på alder når jeg tenker på modenhet men jeg tenker på hvordan man er som person. Ser meg selv som voksen, er snart 21 år. Gjennom erfaringer og mye opplevelser på både godt å vondt var jeg nødt til å vokse opp fort. Og har aldri tatt skade av det eller hatt vondt av det. Ser også at noen mener man ikke er i et stabilt forhold når man er sammen med barnefar i "ung" alder. Dette stemmer ikke for vår del. I vår kultur har vi svanen som kjærlighetssymbol om dere skjønner betydningen av den. Er nok ikke sånn at han eller jeg drar ut for å feste. Vi liker å kose oss hjemme med god mat, og i hverandres selskap:) Bare for å få det sagt så ikke ta alle under en kam=) OG igjen, les hva jeg mente om det jeg sa;) Ikke tro på alt dere ser på tv folkens. Er folk som sitter bak der og redigerer. GOD PÅSKE:)
Tigerpote Skrevet 30. mars 2010 #35 Skrevet 30. mars 2010 Jeg elsker barnet mitt over alt i verden, og det at jeg er 32, i DAG faktisk (hipp hurra for meg som fyller mitt år), er nada problema;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå