Gå til innhold

kvinner over 30 bør ikke få barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er anbefalt å ikke få barn når man er over 30 da lissom :) da er kroppen mere sliten og sånn.. hahaha! Har ikke noe imot unge mødre, men må jo le litt over sånne kommentarer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi over 30 med småbarn vet bedre ;-)

Skrevet

En ganske morsom kommentar, ja, siden gjennomsnittsalderen på førstegangsfødende i norge faktisk er godt over 30 år ;-)

Skrevet

Ifølge dib/bim så er det maaaaaange som ikke burde fått barn (bortsett fra de som vurderer abort da) og får man barn så er det "stakkars ungene dine"

Man kan få seg mang en bra latter her inne over alle de sneversynte damene som bare veeeet best, haha! ;-D

Skrevet

Nå håper jeg ikke den tråden her tar helt av :) Men jeg greide ikke la være å kommentere det :) Mange flinke unge, men vi vet nok bedre ja ;)

Skrevet

Den er faktisk på nedgang for første gang på lenge :-o

Skrevet

Skulle gjerne likt å visst hvordan hun ser på seg selv når hun er 30 +.

Vil nok tro hun har en annen mening da ja :-).

Skrevet

Men husk at for en 19/20-åring er en jo oldgammel når en er 30 da!:)

Skrevet

Det er også anbefalt å bli gravid mellom halvannet år til 5 år etter førstemann, men det er da en del som har barn med mindre enn halvannen års- og mer enn 5 års mellomrom, og det går helt fint:)

Ikke pokker om min lille datter skal bli alenebarn bare fordi mora blir 30 (les:GAMMAL!! grine litt nå:( ) om noen mnd..:(

Skrevet

Ser ingen problem med at damer over 30 får barn jeg, men ja - jeg tror at kroppen(!) er mer egnet til det hos yngre. Dette vet jeg mange som er enig i. Moren min fikk meg når hun var 20, og søsteren min når hun var 30 - og hun sier at selv om søsteren min var en mye "enklere unge" enn meg, så var det likevell mer slitsomt med henne enn det var hos meg.

Jeg personlig ble gravid som sekstenåring, og vet at det går greit. Hvordan kroppen er når man er tredve vet jeg ingenting om enda, men det kommer jo det også :)

Skrevet

Sjangsen for å få et sykt barn øker drastisk når man runder 30, så sånn sett er det kanskje ikke så lurt å vente.

Skrevet

Har hørt mange ganger av "eksperter" at den ideelle alderen for kbinner å få barn er mellom 20 og 30. Man er mest fruktbar da, og faren for misdannelsen er mye mindre. Så jeg syns absolut ikke at denne kommentaren er noe å henge seg opp i.

Skrevet

Det er ytterst få som burde fått barn i det hele tatt.

Det burde vært satt visse krav til å i det hele tatt få lov til å bli forelder. Er så mye søppel der ute som får unger at det er helt grusomt!!

Skrevet

Øker drastisk når en fyller 30 var kanskje å overdrive litt????!!

Det er vel når en nærmer seg 40 sjansen øker.

Skrevet

Jeg sa og tenkte sånn da jeg var 18, ha ha, her sitter jeg og har fått barn etter at jeg ble tretti :-D

Skrevet

Hun har nok misforstått litt :P

Har hørt at den beste alderen for kvinner å få barn er i 20-årene, men pga mange tar utdanning og jobber så venter mange til de er nærmere 30 eller over.

En vet at fruktbarheten begynner å gå ned når en runder 30..og blir enda verre jo eldre en er.

Kjenner til ei som ble mor for første gang i en alder av 36 - og det anbefalte hun videre til de som er 10 år yngre(!)

Da er det vanskelig å bli gravid, og når du i tillegg endelig har fått det til så er det og større sjanse for kromosomfeil.

Så om hun var heldig og det passet henne, betyr det ikke at det er det beste å vente til en er rundt 35.

Jeg er glad for å ha fått barn nå før jeg har blitt 30! Blir nok 30/31 med nr 2 tror jeg :)

Skrevet

Den beste tiden å få barn er når man er i et stabilt forhold og ikke sutrer fordi gubben den ene gangen stakk ut med kompisene. Altså har man noen år på baken. 16 åringer skal ikke få barn, de er barn selv og skal utforske det voksne livet, gå på skole, jobbe og kanskje reise litt. Hva vet en 16 åring om livet liksom? Jeg bare spør. Livserfaring er noe man tilegener seg, man kan ikke alt om når man er tenåring! Sorry ungrips!

Hilsen gammel kjerring på snart 31.

Skrevet

Kvinner som er fordømmende uansett alder bør ikke få barn, er vel en bedre påstand, selvom jeg svært sjeldent påberoper meg retten til å si hvem som bør eller ikke bør få barn....

Skrevet

"Kvinner over 30 bør ikke få barn", er jo en 100% biologisk kommentar, som handler om kroppens og eggenes forutsetning for å reprodusere seg på en vellykket måte. I dag vet heldigvis de fleste oppegående mennesker at det å få barn og oppdra disse i største grad også handler om sosiale og miljømessige forutsetninger.

Hvor "sliten" man er i kroppen rent fysisk sett er individuelt og ikke så avhengig av alder når man snakker om 20-40 åringer. Jeg er selv, og kjenner mange 30-40 åringer som er langt sprekere enn 20 åringer. Du kan ha kropp som en sliten 40 åring når du er i 20 årene dersom du ikke tar vare på deg selv, og omvendt.

Livet blir heller ikke alltid som du planlegger. Jeg var i 20 årene da jeg fikk nr 1, og er nå ca 10 år eldre med nr 2, og det var ikke akkurat planlagt. Så det er skummelt å gå rundt å tro at livet er så enkelt at man kan detaljplanlegge barnefødselene sine. Det er noe man vet når man har fått noen år på rompa ;-)

Skrevet

Da jeg var yngre tenkte jeg ikke på barn engang!!

Ville absolutt vente til jeg ble eldre og mer moden.

Til jeg var ferdig med utdanning og tjente mine egne penger.

Jeg var 28 år første gang og 32 andre gang..

Angrer ikke et sekund på at jeg ventet til jeg var såpass voksen.

Skrevet

"oldgammel"? Nei, jeg er 21 år og mannen min er 31 år. Vil ikke si at jeg ser på han som en gamling.

Skrevet

Jeg har passert 30 for 5 år siden....og venter mitt 3.barn. Og jeg må med hånden på hjertet si at det ER forskjell på å gå gravid nå og for 10 år siden. Og ekspertisen er vel også samstemt om akkurat det; en 30-åring er ingen ungdom i akkurat denne sammenhengen lengre. Det er biologiens nådeløse faktum. MEN når det er sagt, så vet jeg også at dette barnet som snart skal se dagens lys, vil møte en langt tryggere og mer reflektert mor. Og en "moden" mor ser kanskje også klarere hva som er viktig og uviktig i småbarnstiden. Men for all del, det finnes mange flotte, unge mødre. Fordeler og ulemper i alle aldre, tror nå jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...