Gå til innhold

Hvordan blir man gravid i et kvinnefengsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er svært rask med å dømme. Hvor mange er det ikke som blir gravid med en feil? Hva vet du om hennes intensjoner var å "pule på seg en unge"? Du er tydeligvis så vulgær til vanlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man er kanskje ekstra påpasselig med å bruke prevansjon i et fengsel nettopp av denne grunn! Tror ikke hun ville hatt problemer med å få tak i prevansjon.

Skrevet

Norge og Bolivia har vel heller ingen utleveringsavtale.

Hvis man skal sammenlikne med Martinesaken (hvor sikkert "alle" mener at den siktete bør utleveres til England), så bør også hun i Bolivia-saken som rømte til Norge ogsp utleveres til Bolivia.

Skrevet

En nittenåring vet vel hvordan man blir gravid, og når man faktisk er fengslet så bør man ihvertfall være forsiktig - for barn passer seg ikke akkurat når man uansett blir å sone i flere år!

Neida, fengselet i Bolivia er ikke det beste stedet, men hun har faktisk brutt loven - og må ta straffen for det. Jeg er imot at barnet skal være der, for jeg synest DET blir feil - derfor mener jeg at barnet bør sendes til foreldrene hennes her i Norge, og at jenta får sone der.

Skrevet

Men det som er merkelig er at du mener at moren ikke skal få lov til å sone i Norge!

Skrevet

Hvorfor er det så merkelig at jeg mener det? Jeg mener at når hun har begått et lovbrudd DER, så kan hun sone der også.

Skrevet

Helt enig, mamma16. Hun burde ha vett til å bruke prevansjon om hun ikke ville bli gravid. Denne graviditeten er neppe et lite "uhell" men nøye planlagt. Naivt å tro noe annet...

Skrevet

Utrolig mange her inne som ikke vet hvordan prevensjon skrives!

Enig med Figa i at denne mamma16 er vulgær, og - må jeg få tilføye - lite medmenneskelig. Antar du stemmer blått, mamma16.

Jeg er enig i at hun burde sende barnet til Norge i stedet for å oppdra det i et bolivisk fengsel, men det beste hadde uansett vært at både mor og barn fikk komme til Norge.

Skrevet

Det viktigste er vel strengt tatt at man vet hvordan det brukes... Noe binboen i Bolivia tydeligvis ikke vet. Ja, selvsagt må både mor og barn til Norge, der et jo derfor hun har pult på seg ungen, for å få sympati til å sone i Norge...

Dessuten skrives det BOLIVIANSK ikke Bolivisk.. Så pass på deg selv du...

Hilsen hun med prevansjon... Som vet hvordan det brukes, men ikke hvordan det staves...

Skrevet

Vulgær? Tja, vil heller påstå at jeg ikke er like naiv som andre her tydeligvis er.

Skrevet

Jeg sier meg enig med Figa her. Vi VET ikke motivet for at hun ble gravid, vi vet ikke om det var planlagt heller. Men vi kan dra konklusjoner og tro. Og ja, jeg tror nok det var med vilje,

Men nå er det jo engang sånn at babyen er i utvikling i magen og jeg mener bestemt at de skal få lov til å ha jevnlig kontakt. Det gjøres enklest ved å la henne sone i Norge.

Tenker på min egen baby og ville for ha kjempet til jeg sluttet å puste for å få være sammen med henne.

Men jeg skjønner dere andre også, jeg har også motstridende tanker..

Hvor er barnet til hun andre forresten?

Skrevet

Angrep på rettskrivning og partivalg hører ikke hjemme i en debatt Anonym 21:57! Det var den rette ræva som feis!

Denne lovbryteren skal ikke få ekstra goder fordi hun ble sånn "plutselig" gravid i fengsel! Tenk hvis alle kvinnfolka i det fengselet gjorde det, da hadde det blitt et tomt kvinnefengsel :-s for å sette det ytterst på spissen.

Skrevet

Er SÅÅÅ enig med mamma16! Barnet må sendes til Norge, og hun må sone ferdig dommen sin i Bolivia! Det er jo der hun har begått den kriminelle handlingen. Å bli gravid der, er vel bare for å ha en grunn til å komme tilbake til Norge. Det blir helt feil i mine øyne. No sympathy from me.

Skrevet

STØTTER MAMMA16. OG JEG STEMMER HØYRE, OM DET SKULLE HA NOE Å SI. Om du er en god mor, så hadde du ikke blitt gravid i Bolivia, for ikke å snakke om at du ikke hadde prøvd å smugle inn kokain. Og du SENDER ungen fin til Norge. Om du er en god mor, that is. Noe jeg tviler på at denne hora er.

Skrevet

Hun var jo ikke gravid da hun smuglet da, brainiac

Skrevet

Nei, men hun ble gravid før hun i det hele tatt har fått dommen sin. Ingen kan vel påstå noe annet enn at det er utrolig lite gjennomtenkt?? Eller, fra hennes side var det vel det da, for å få slippe lettere til Norge - men uansett, utrolig patetisk, synest jeg.

Skrevet

Brainiac, really?

Og hvor mye brainiac er du om du smugler kokain?

Dette at hun ble gravid...greir, hun var ikke det da hun smuglet.

Men hvor desperat er det at hun annonserer graviditeten like før saken skal opp i retten? Virker altfor kalkulerende. Og at hun ikke vil "sende babyen fra seg"? Egoistisk. Rett og slett. Etthvert barn har det bedre i Norge enn i et fengsel i Bolivia!! Til og med DU må skjønne det.

Skrevet

Jasså,så man er vulgær bare fordi man har en annen mening enn deg FIGA??

Er helt enig med Mamma 16,uansett gravid eller ikke..hun har gjort et lovbrudd i Bolivia..ta dommen der hvor den hører hjemme,nettopp i Bolivia.

Har du blitt med på lovbrudd får du jammen ta følgene av det og de er ikke så uskyldige som de skal ha det til noen av de.

Syns det var ekstremt egoistisk av hun som rømte,og syns det er ekstremt egoistisk av hun som blir gravid,at hun i det heletatt blir gravid når du er i fengsel for et lovbrudd er egoistisk mot det ufødte barnet.

Syns uansett hun ikke er noen god mor når hun i det heletatt sitter i fengsel uansett om det er i Norge eller Bolivia...

Syns også at har man gjort et lovbrudd så får du ingen empati fra meg bare fordi du har blitt gravid...your loss,det burde jenta ha tenkt på før.

Gjør du et lovbrudd i et annet land,har du ingenting å gjøre på et Hotell i Norge som er det Norske fengsler består av.Der blir man jo aldri straffet nok til at man ikke vil gjøre lovbrudd igjen...syns ikke hun har noe i et Norsk fengsel å gjøre...da lovbruddet ikke har skjedd her.

Ta det for det det er ,og gjør opp for deg....vil man være en god mor og gjøre det beste for barnet sitt så sender man barnet tilbake til Norge og tar den dommen man har fortjent for det lovbruddet man har gjort.

Skrevet

Ja, absolutt enig i at det lite gjennomtenkt hele greia!

Enda mindre gjennomtenkt av hun som faktisk var mor da de smuglet kokainen.. Det barnet er jo hjemme i Norge nå, og hvis Stine (?) får sone i Norge, må jo hun andre også få gjøre det. Og da blir det sikkert lettere for hun 3 å prøve å bli gravid for da "kommer man hjem" .. Så det er mye som spiller inn her, ja..

Men jeg skjønner at hun ikke vil sende bort babyen uten å kvesse klørne.

Blir interessant å se hva som skjer videre!

Skrevet

Synes hun bør sone i Bolivia. Og håper virkelig hun ikke er så egoistisk at hun beholder barnet i fengselet med seg.

Skrevet

Hadde det vært meg så hadde jeg gjort det samme som henne! Blitt gravid og sonet hjemme, for er dere klar over hvor drøyt det er i fengsel der i forhold til her??? Stakkars jente !!

MEN når det er sagt så er det jo synd på barnet som må vokse opp en stund uten mamman sin...MEN barnet har pappan sin, og får også sikkert besøke mamman sin..Er mange som har det værre enn det !

Nå aner ikke jeg hvor lenge hun må sone, er det maaaange år så er det dumt og bli gravid, er det snakk om et par år så bør det være opp til de..

Skrevet

For meg ser det egentlig ikke ut som hun har det så forferdelig. Greit, hun er i fengsel - selvfølgelig er det ikke luksus. Men, hun er da god og rund (jada, jeg ser bort ifra at hun er gravid), så mat må hun da få. Alltid rene og fine klær, fint sminket og nynappet øyenbryn. Massevis av dvdfilmer, til og med en katt osv... Mulig jeg har misforstått noe, men SÅ fælt virker det ikke der - jeg hadde forestilt meg at det var mye verre.

Skrevet

Eeh, handler vel mer om at hun stasher seg når hun skal i media, tror du ikke???

Skrevet

Hehe, hun som er gravid i bolivia er venninne av meg faktisk. Egentlig er hun lesbisk, og ifølge dagbladet er det en kjæreste eller noe slikt i bolivia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...