Gå til innhold

Hvordan blir man gravid i et kvinnefengsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på hun norske i Boliva som nå har blitt gravid i et kvinnefengsel. Hvordan er det mulig?? Sjarmert/ voldtatt av en vakt?

De intervjuene jeg har lest virker det som om hun ble gravid for å prøve å komme hjem til Norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert pult på en vakt da. Tviler på det var voldtekt iallefall :)

Jeg tror også at hun ble gravid i et forsøk om å bli sendt til Norge igjen. Utrolig egoistisk.

Skrevet

Hvis du hadde finlest avisene så stod det at hun er gravid med sin kjæreste! Og hun har *sannsynligvis* blitt gravid fordi hun vil sone hjemme i Norge! Det har vært ørti innlegg her inne om det ;-)

Skrevet

Helt enig, virker som hun tror hun kan kommer seg hjem nå som hun er så 'lykkelig' gravid :P

Leste at hun hadde hatt besøk av kjæresten sin...

Skrevet

Hvor stod det? :) I de artikkelene jeg har lest stod det ingenting om hvem som hadde gjort henne gravid.

uansett så håper jeg at de sender hjem ungen, og lar henne sone ferdig i Bolivia :)

Skrevet

Jeg håper heller at hun får sone hjemme i Norge med jevnlig kontakt med barnet sitt.

Skrevet

Aha, nå såg jeg det! :)

Jeg synest det blir feil om hun får komme hjem, når hun faktisk brøt loven der lede. Blir for enkelt at hun bare kan komme hjem til snille Norge, spør du meg... Ikke kan hun bli en så fantastisk mor som hun påstår selv heller, for da hadde hun skjønt at det beste for barnet var å bli sendt hjem til foreldrene hennes - ikke å være i fengselet hos henne (for hun nekter jo å sende barnet fra seg!). Stakkars barn.

Skrevet

Du er vel ikke akkurat rett person til å mene om hun kan bli en fantastisk mor eller ikke? Så godt kjenner du henne ikke etter å ha lest en avisartikkel. Helt riktig at hun bør sone straffen (det sier hun vel selv også at hun vil gjøre?), men det beste for henne og for barnet hennes er at de får se hverandre jevnlig. Noe som ville være helt forferdelig er hvis hun skal skilles fra barnet sitt etter at h*n er født uten å vite når hun får se h*n igjen. Det handler om å ta humane hensyn.

Skrevet

Vel, hadde hun vært en god mor - så hadde hun skjønt at barnet har det bedre hjemme i Norge enn i et fengsel i Bolivia. Jada, hun vil hjem til Norge med ungen - men hun har også sagt at hvis hun ikke får reise, så nekter hun å sende fra seg ungen. DET synest jeg blir for egoistisk, og da mener jeg at man ikke kan komme å si man er en GOD MOR, for en god mor setter alltid barnet først.

Skrevet

Jeg lurer på om du hadde sendt den lille jenten din av gårde til andre siden av jorden hvis du hadde sjansen til å beholde henne sammen med deg. Jeg håper virkelig at hun blir utlevert til Norge og jeg kan ikke forstå meg på mennesker som sitter og håper på noe annet. Du antok jo også at hun hadde blitt pult av en vakt. Så feil kan man ta.

Skrevet

Jeg hadde sendt min gutt til Norge på sekundet hvis jeg hadde vært fengslet i Bolivia! Å gjøre noe annet vitner om total mangel på gangsyn.

Skrevet

Hvis jeg hadde satt i et fengsel i Bolivia (eller et annet land) så ville jeg sendt barnet hjem til mine foreldre, ja. Heldigvis er jeg såpass voksen at jeg vet hva som er lov og ikke, og jeg kommer ikke til å gjøre noe såpass dumt at jeg faktisk havner i den situasjonen..

Ja, det antok jeg fordi jeg ikke hadde sett noe om at det var kjæersten hennes, og da trodde jeg at det f.eks kunne være en vakt. Det står svart på kvitt at hun nekter å sende barnet fra seg, og da heller velger å ha barnet der - selv om, som hun sier selv, forholdene ikke er gode der og fengselet faktisk er fullt av barnemordere! JA; det mener jeg er egoistisk, og da mener jeg det er tydelig at hun ikke er en så fantastisk mor som hun mener selv.

Skrevet

Er så enig med Anonym 20:35!

Skrevet

Hadde jeg sitti i et fengsel i Bolivia, hadde jeg ikke blitt gravid. Trenger ikke mer gangsyn enn som så

Skrevet

Jeg vil nå tro at det er vanskeligere enn som så, å sende barna sine "på sekundet" til en annen verdensdel, uten å vite når man får se de igjen. Om det er den riktige avgjørelsen er en annen diskusjon. Hvorfor du håper på at hun ikke blir utlevert til "snille Norge" er nesten litt bekymringsverdig. Har du virkelig så lite empati?

Skrevet

Steike for en ego bimbokjerring! Først blir hun tatt i forøk på å smugle x kg kokain, så ser hun at veninna greier å rømme til norge og bli inspirert av dette. Hmm, hva gjør hun? Joda, får en fiks idè om å bli kjørt på tjukken, nekter å la babyen komme til norge med mindre ikke mor får sone i norge, vil heller da oppdra barnet i et boliviansk kvinnefengsel.

Motivet for graviditeten? Nei, jeg lurer..

Om hun blir en god mor?? Å joda... Sikkert.. Jævlig godt utganspunkt...

Skrevet

Jeg mener at de skal ta straffen der de har gjort noe galt, enkelt og greit.

Jeg synest det er så dumt, og så typisk Norge. Når normenn gjør noe galt, så skal de absolutt på død og liv sendes hjem til snille og gode Norge for å få en bedre soning her. Men når utlendingeutlendinger gjør noe, skal de selvfølgelig ta straffen der lovbruddet har blitt gjort (f.eks i den Martine saken!)

Skrevet

Herregud så dømmende dere er. Dere skriver som om dere vet noe dere ikke gjør! Det er sikkert sånn og sånn. Dere elsker å ha muligheten til å tråkke på folk og spytte den i trynet! Suger til dere tragedier og vinkler det akkurat slik dere føler for selv. Patetiske mennesker, skam dere!

Skrevet

I Martine-saken har de prøvd å få han utlevert til England, men land som ikke har utleveringsavtaler mellom seg har heller ingen forpliktelser når det gjelder utlevering ovenfor hverandre.

Selvfølgelig bør hun sone straffen, men hun bør få sone i Norge, hvor hun kan ha jevnlig kontakt med barnet sitt.

Å ønske at en mamma og et barn skal bo i to forskjellige verdensdeler (som dermed fører til at de ikke får se hverandre) er rett og slett hjerteløst.

Skrevet

Igår når jeg leste om dette så stod det foresten ingenting om at hun hadde hatt besøk av kjæresten i fengselet.

Skrevet

Spiller det noen rolle da? Hun skal få barn, hvem som er faren, er i denne saken, ganske irrelevant.

"Hun har sikkert blitt pult av en vakt." Håper du ikke er så vulgær til vanlig.

Skrevet

Men hun ble gravid etter hun har blitt tatt for et alvorlig lovbrudd, noe som er veldig mistenksomt, og uansett så burde alle vite bedre enn å pule på seg en unge når man er i fengsel - og kommer til å bli der en stund!

Skrevet

Synes heller hun er utspekulert fordi hun prøver å spille på empatikortet, men er man desperat nok gjør man desperate ting! Nei, la henne sone dommen i Bolivia der hun gjorde lovbruddet, hun visste hva som ventet hvis hun ble tatt.

Det som er hjerteløst her er at hun ikke vil sende fra seg ungen til Norge når den dagen kommer!

Skrevet

Hva hadde Martine saken med dette å gjøre?

Han som er den angivelige gjerningsmannen i den saken er statsborger i både Storbritannia og Yemen. Så hvor han soner spiller ingen rolle. Problemet er at i Yemen soner han jo ikke i det hele tatt (da han ikke er dømt).

Bolovianske fengsler er vel ikke det beste stedet for ei jente på 19 år og barnet hennes.

Merkelig tankegang, Mamma16 (som egentlig er 19 selv?) syntes det er rett at en jenter på din egen alder med et nyfødt barn bør bli i fengsel i Bolivia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...