Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #26 Skrevet 28. mars 2010 Haha, må le. For stor stress å flytte fra leilighet og da må ungen være hos besteforeldre i dagevis? Da håper jeg for din del at du aldri får ekte stress, da må du gi ungen til adopsjon... Sytekjerring.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #28 Skrevet 28. mars 2010 Kanskje du kan vurdere å være borte halvannen dag, dra til barnet ditt og så være borte en halvannen dag til. jeg forstår at det kan være slitsomt å ta med seg baby mens en flytter, er bare å innse at da får man ikke gjort mye. Syns du er prisgitt som har så greie besteforeldre som er villig til å passe barnet ditt. Du kjenner det selv hvor lenge du klarer å være borte. Lykke til med flyttingen.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #29 Skrevet 28. mars 2010 Ja, det er alt for lenge. La besteforeldrene hjelpe til med flyttingen, så kan du ta barnet. Det er en tommelfingelregel som sier 1 mnd, borte 1 time, 2 mnd - 2 timer etc. Leste nettopp en sak i Aftenposten om ny forskning rundt små barn og atskillelse fra hovedomsorgsgiver, og den viste at det var svært traumatiserende for babyer å bare bli skilt fra mor noen timer de første mnd.
Elina Skrevet 28. mars 2010 #30 Skrevet 28. mars 2010 4 timer unna??? For meg ser det ut som mye ekstra arbeid å ha ungen der, når det tar så lang tid å komme seg dit. Kan ikke helt se hensikten med å reise 4 timer for å få barnevakt. Er du førstegangs?? For en slik adskillelse kan gå mer ut over deg enn det du først tror. Kunne du ikke hatt en venninne hos deg som hjelper deg i flyttingen? Som tar seg av den lille om dagen og så tar du henne imellom øktene og på nettene. Og en ting til, bare for å ha sakt det: Om du skal la noen passe din baby så lenge må du huske å gi dem instrukser. Ikke alle er like oppdatert på ny forskning osv. Det kan fort hende at de gjør noe med den lille som du ikke vil som feks, gi banan, grøt, kumelk eller la henne ligge på magen om natten. Har lest mye rart her på forumet. Men du stoler nok på de 100% siden du lar dem ha henne så lenge. Men som sakt ikke alle VET de rettningslinjer som er nå. Så du bør absolutt forsikre deg om at de oppdateres osv slik at du får sove bedre om natta. Og for all del ikke la din samboer presse deg. Om du drar dit og du føler det blir helt feil, så er det ikke for sent å trekke seg. Ikke la noen tvinge deg selv om du så har kjørt de fire timene det tar å komme dit:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #31 Skrevet 28. mars 2010 ifølge spedbarnesboken glemmer en baby på 3mnd mamman sin etter en uke borte, da kan jeg tenke meg at din baby på 7uker blir å glemme deg etter 4 dager...
Romeren Skrevet 28. mars 2010 #32 Skrevet 28. mars 2010 Hovedomsorgsgiver kan jo være pappaen også da. Jeg har, som sikkert mange andre, vært borte fra min baby i sikkert rundt 2-3 timer om gangen fra han var rundt 6-7 uker. Faren har alltid vært hjemme med ham. Mener du at dette har vært svært traumatiserende for ham..?
lillespirenmin Skrevet 28. mars 2010 #33 Skrevet 28. mars 2010 Vi har nettopp pusset opp og flyttet inn i nytt hus. vi har to små barn,deriblant en baby. Kjempe stress, men sånn er det å ha barn!! Kunne aldri falt meg inn å sende de bort i flere dager pga dette! Min yngste er 7 mnd og har enda ikke vært på overnatting, kan ikke se det for meg på noen mnd enda... 7 uker bare? er jo nyfødt jo!! Er du alene om barnet?
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 28. mars 2010 #34 Skrevet 28. mars 2010 Det er en enorm stor forskjell på 3-4 timer og 3-4 dager.....
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #35 Skrevet 28. mars 2010 Få deg et bæresjal, ta med vogn og få hjelp til å flytte. En nybakt mamma med baby på under 2 mnd kan ikke regnes som en hel person når det skal flyttes. Hadde ikke fallt meg inn å gjøre det sånn.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #36 Skrevet 28. mars 2010 HI her GLEMMER barnet mitt etter 4 dager? Herregud, hvor hysterisk noen er..
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 28. mars 2010 #38 Skrevet 28. mars 2010 Men hvorfor spør du hvis du synes vi er hysteriske? Det er forresten ikke du som glemmer, men babyen..... er en teori. Jeg tror dere fint overlever begge 2. Jeg skrev bare om min erfaring. Jeg var på jentetur og ville bare hjem.... og jeg er ikke en typisk hønemor:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #39 Skrevet 28. mars 2010 Barnet bli 2 hele dager der, den tredje dagen kommer jeg jo for å hente henne....
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 28. mars 2010 #40 Skrevet 28. mars 2010 De mente ikke at DU glemmer barnet ditt, men barnet ditt glemmer DEG etter så lang tid. Så små barn har faktisk ikke så god hukommelse..... Tar flere mnd før de husker flere dager... Så det er sant det de skrev lenger opp her.... Ville ALDRI ha dratt fra min baby så tidlig. Måtte det i januar, (jeg var lagt inn på sykehus) da var han 8.5 mnd. Han var sammen med pappan sin, men hadde savnet mamman sin likevel. Vært veldig urolig om dagen og natten. Og jeg lurer på hvor godt babyen kjenner besteforeldrene sine når de bor så langt unna.... Tenk deg å være helt ny i en skummel verden, og så blir plutselig mamma borte? Den tryggheten som er blir borte vekk, og igjen står noen som babyen ikke kjenner.... Sier seg selv at det ikke kan være særlig bra for babyen.... Men det ser jo ut til at du allerede har bestemt deg, så hvorfor spørre her da??
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #41 Skrevet 28. mars 2010 Herregud, hvor tafatt er du egentlig?? Pakk alt du ikke trenger de siste to dagene i esker så det er klart for flytt, få hjelp til selve forflyttningen, og bruk noen dager i ro og mak i den nye leiligheten/huset til å pakke ut. Det tar da ikke flere dager å flytte det man har i en leilighet??? Det tar noen timer det. Du har bliit MOR og barnet trenger nærheten fra deg mange timer om dagen, hvis du ikke skjønner dette da ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå