Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Er det mye å være borte 3-4 dager fra en 7 uker gammel baby?
Gjest eelis+kian Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Ja, det syns jeg. Men det er opp til deg/dere.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #4 Skrevet 28. mars 2010 Huff ja... Hvorfor vil du sende fra deg en nyfødt?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #6 Skrevet 28. mars 2010 Jeg syns ikke det var det som var verst, at det var tidlig, men 3-4 dager?? Noen timer, ok.. Kanskje skrevet kun for å provosere
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #7 Skrevet 28. mars 2010 Det kommer jo helt an på hvorfor. Vi må jo ikke bli fullstendig hysteriske heller. Mange må være borte fra babyen sin både tidligere og lengre på grunn av sykehusopphold og liknende. Min baby lå på sykehuset i ett år, men jeg kunne jo ikke være der hele tiden, hadde andre barn hjemme. Han er ikke relasjonsskadd eller har utrygg tilknytning av den grunn (er 14 nå). Mennesker er ikke så skjøre, vi er tvert imot ganske robuste.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #8 Skrevet 28. mars 2010 Det er lenge synes jeg. En tannlegetime o.l. er helt greit.
mamma16 Skrevet 28. mars 2010 #9 Skrevet 28. mars 2010 Ja, jeg synest det var alt for lenge for en så liten baby.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #10 Skrevet 28. mars 2010 Hadde det vært sykehus-relatert, tror jeg det ville bli nevnt i hovedinnlegget.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #11 Skrevet 28. mars 2010 Hvorfor skal babyen være hos sine besteforeldre i 3-4 dager i en alder av 7 uker? 7 uker er ca 50 dager, 4 dager av dette igjen er 8% av babyens levetid. Det er mye for en så liten skapning. Hvordan tror du savnet etter mamma vil være? Tror du ikke babyen kjenner hvor lang tid dette faktisk er?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #12 Skrevet 28. mars 2010 Ja det er alt for lenge. Jeg er sikker på at du forstår det selv. 1 time eller rundt der er nok.
Gjest ->>- Skrevet 28. mars 2010 #14 Skrevet 28. mars 2010 Babyen tar neppe skade av det, men personlig hadde jeg nok slitt med å være borte fra ungen sånn for egen del.
Gjest Skrevet 28. mars 2010 #15 Skrevet 28. mars 2010 Altfor tidlig å være såpass lenge borte fra en så liten baby ja. Hva er grunnen til at dere skal være så lenge borte fra babyen?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 28. mars 2010 #16 Skrevet 28. mars 2010 Ja det er mye, det beste er om du tar med deg babyen der du skal.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #17 Skrevet 28. mars 2010 Man trenger ikke å være hysterisk. De som sier at en time er OK å være borte fra baby'en av gangen... Ja det er kanskje grensen for dere, men ikke for alle. Personlig hadde jeg nok fått fødselsdepresjon om jeg ikke kunne være borte fra baby'n min mer enn 1 time av gangen. Selvom det hovedsaklig var far som tok seg av barnet når jeg var borte, hadde jeg faktisk behov for å "stikke av" flere timer av gangen mange ganger i uka. Mini var 5 dager gammel når jeg var ute noen timer for meg selv noen timer (trente bikkja). Jeg er 100% sikker på at jeg er en mye bedre mor når jeg får endel tid for meg selv, og ungen er sammen med andre, enn om jeg skulle vært sammen med han hele tiden! - For andre er kanskje behovet for å komme litt bort større. Om det er ok å være borte 3-4dager kommer helt ann på foreldrene, baby'n og besteforeldrene. Kjenner baby'n besteforeldrene så godt at h*n roer seg hos de når det er noe? Kan de rutiner (utover å lese hva dere ev. har skrevet). etc. etc -Antar at du ikke ammer? Om du gjør det er 3 dager FOR lenge...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #18 Skrevet 28. mars 2010 Jeg har ikke LYST til å være borte fra baby 3 dager, men har ikke sjans til å ha henne selv de dagene. Skal flytte fra en leilighet til en annen, og da blir det myye stress... Ammer ikke, så er ikke noe problem med maten.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #19 Skrevet 28. mars 2010 Hvis dere ikke har noe annet valg, ville jeg ikke tenkt noe mer på det. Babyen vil sikkert ha det sikkert helt supert hos besteforeldrene sine, og jeg tror nok at det vil bli verst for mammaen.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #20 Skrevet 28. mars 2010 Klarer du ikke å flytte med en 7 uker gammel baby som stort sett sover???? Da ville jeg heller hatt besteforeldrene med til å hjelpe med flyttingen slik at jeg kunne være med babyen...
Elina Skrevet 28. mars 2010 #21 Skrevet 28. mars 2010 Ja, helt enig!! Få hjelp av besteforeldrene slik at du kan passe den lille selv. Men lurer på om besteforeldrene synes det er like stas da, men de må jo nesten kunne sette babyens behov før sine egene.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 28. mars 2010 #22 Skrevet 28. mars 2010 Men bruker dere 4 dager på å flytte da? Ingen gjør vel det så lenge det ikke er mange mil i mellm hver leilighet. Jeg dro fra 1. 3-4 dager når hun var 4 mnd. Det var grusomt:(
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #23 Skrevet 28. mars 2010 Hi her Svigermor/svigerfar bor 4 timer unna oss...Så det å bare kjøre barnet ditt og tilbake igjen, tar jo en halv dag...
Kanutten83 Skrevet 28. mars 2010 #24 Skrevet 28. mars 2010 Det er jo helt opptil deg om du klarer deg uten babyen i de dagene. Babyen får helt sikkert dekt sitt behov for mat og nærhet hos besteforeldrene. Her var sønnen min hos foreldrene mine fra fre-søn da han var 6 uker og det gikk helt fint, fikk dekt sine behov og vel så det:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #25 Skrevet 28. mars 2010 bla bla bla dette var grusomt.jeg reiste på hyttetur en hel uke når jenta mi var 2 mnd.jeg bodde hos min mor da.moren min passet jenta mi.jeg var veldig deprimert på den tiden å hadde det ikke greit med morsrollen.for meg var det fantastisk at min mor stillte opp for meg.dra med god samvittighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå