Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Samboeren kommer hjem på natta EKSTREMT full. Han setter seg i stua, og fyrer opp en røyk. Jeg hører jo den lighterlyden så jeg hopper opp å ber han gå ut! For vi røyker jo absolutt ikke inne! Han blir sur, og ignorerer meg... Jeg må gå ut å ta røyken ut av handa hans. Deretter går han å legger seg, og våkner opp nå klokka 7, og pisser på veggen på soverommet... Jeg hopper opp og kjefter og kjefter, men det var som å kjefte på en vegg. Han skjønte ingen verdens tings, og bare la seg ned igjen.. Jeg var så sint/redd at jeg stod å rista! Skjelvinga holdt på en god stund. Det var en utrolig ekkel opplevelse. Han har aldri vært så full før! Men jeg er såklart ganske fly forbanna... Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det her. Jeg vil ikke være hjemme tilfelle han våkner og står opp. For vi har jo et barn på snart ett år! Siden han var så full, så regner jeg med at han fortsatt kommer til å være påvirka om noen timer. Hva hadde dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Etter noen timer så er han nok ikke så drita lengre. Jeg ville latt han sove av seg rusen jeg. Han er jo ikke til noen trussel for deg. Regner ikke med at han orker å stå opp med det første heller. Alle kan gå på en smell, hvis dette er et engangstilfelle så hadde jeg nok bare ledd godt av han...!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #3 Skrevet 28. mars 2010 Mulig jeg kan le av det seinere. Men i dag er det ikke noe morsomt i det hele tatt... Han er tross alt en voksen mann på 35 år. Og jeg er 20! Jeg har aldri, og tror heller aldri jeg kommer til å klare å bli så full som han var... Greia er jo at jeg egentlig hadde utrolig lyst å ut en tur i går selv, men siden vi ikke hadde barnevakt så er det jo en selvfølge at jeg må bli hjemme. Syns liksom ikke det er noe koselig "takk" å få piss på veggen.. hehe
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #4 Skrevet 28. mars 2010 Så det hanlder egentlig om at du er sur for at du "måtte" bli hjemme mens han fikk gå ut? La han sove ut du, er han noe tilnærmet lik min samboer, så får han straffen sin når han våkner Så er du snill og god med han i dag, steker egg og bacon til frokost og koker kaffen hans. Neste helg kan du minne han på dette, å si at du håper han husker det på søndag når du kommer ramlende hjem på mårråkvisten
Dunder Skrevet 28. mars 2010 #5 Skrevet 28. mars 2010 Hmmm. lurer på om jeg også skal pisse på veggen dersom det er vanlig at slik atferd blir belønnet med frokost på senga og pleie?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #6 Skrevet 28. mars 2010 Oh my... NEI det er ikke det det handler om. Men jeg kan ikke fatte at noen hadde blitt glade for piss på soverommet. Jeg måtte såklart stå opp etter at han hadde gjort det... Deilig duft var det ikke.. Hi
petite fleur Skrevet 28. mars 2010 #7 Skrevet 28. mars 2010 Må si meg enig der, Dunder, når ble røyking i stua og pissing på vegger belønnet med egg og bacon en normal ting? Jeg ville nok reagert kraftig jeg også, jeg synes faktisk det er litt skremmende med en slik oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #8 Skrevet 28. mars 2010 Ja, det var nettopp det det var. Det var utrolig skummelt! Hadde jeg gjort noe sånt hadde han ikke prata med meg på mange dager. Han blir sur bare jeg kommer litt etter stengetid på byen... Hadde jeg vært en fyllfant selv så hadde jeg sikkert reagert på en annen måte.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #9 Skrevet 28. mars 2010 Jeg hadde satt fram bøtte og kost, slik at han hadde tatt fatt på ordentlig skurejobb når han sto opp. Pisset sitt kan han virkelig få lov til å vaske selv. Hadde skrevet på en lapp / sendt melding at jeg tok med barnet på besøk i dag, og at han kunne sende melding når han hadde shinet opp i kåken. Deretter hadde jeg sagt at en samtale rundt hans oppførsel er uunngåelig, og at dere må prate i dag når barnet er lagt og han er edru. Blir han så uanstendig full, bør ikke det premieres med en slækk dag på sofaen. Dessuten bør dere skaffe dere kjøreregler på hva som er akseptabel oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #10 Skrevet 28. mars 2010 Hehe, tror du ikke han skammer seg nok når han våkner? Syns litt synd på'n jeg hehe... Enig i at han får straff nok når han våkner med fylleangsten sin;) Selvfølgelig ville jeg fortalt alt han hadde gjort, for det husker han sannsynligvis ikke
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #11 Skrevet 28. mars 2010 Ja, det var det jeg hadde tenkt å gjøre. Det blir nok en bra straff nok i seg selv, siden han pleier å bli fryktelig fyllesjuk! Så å vaske faller nok ikke i god jord:) Jeg reiser nok på besøk og blir der i hele dag, mest for å roe meg mer ned så jeg ikke sier ting jeg angrer på! Har fortsatt ikke prata med han, gleder meg til å høre hva han sier når han står opp av senga.. Blir nok våt på beina da!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #12 Skrevet 28. mars 2010 Jeg ville ha vekt han nå snart med bøtte å såpevann så fikk han vaske gulvet.. Så ville jeg ha lagd en deilig lunsj, eks egg, bacon så ville jeg ha forlangt at "fyllesvinet" tok seg en dusj for så å delta i familieaktiviteter.. En lang skitur eller lignede... Her er regelen superhelt om natta, superhelt om dagen...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #13 Skrevet 28. mars 2010 Seriøst? Er du så nidkjær? En voksen mann som går på en smell en gang, og så skal man snakke om hva som er akseptabel oppførsel? Du er tross alt ikke morra hans. Hadde jeg kommet hjem full og kasta opp på badet, så hadde jeg ikke vært veldig fornøyd med å våkne opp til en vaskekost og skjennepreken akkurat. Hadde skammet meg og angret, samtidig som jeg hadde vært overlykkelig for at jeg har en samboer som hadde tatt vare på meg og gitt meg en skikkelig frokost når jeg stod opp. Nå har dette aldri skjedd her i huset, men det kan sikkert skje en gang, og da kommer min samboer til å være der for meg, og det er jeg veldig glad for.
Gjest Skrevet 28. mars 2010 #14 Skrevet 28. mars 2010 Ikke lett å komme med råd når man ikke kjenner alle detaljer, fortid osv. , men er man 35 år ville jeg ikke syntes det var akseptabelt at mannen ble så full. Alkohol er tragisk fordi man mister hemninger ( å tisse på sin egen vegg er vel et godt eksempel på det ) og da vil man fort gjøre ting man aldri ville ha gjort i edru tilstand. Jeg ville vært meget skeptisk dersom dette gjentok seg. Han får nok en kjip dag om ikke annet, det som er synd er at slike fyllekuler er får konsekvenser for deg og barnet resten av dagen også.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #15 Skrevet 28. mars 2010 Hei. La han sove noen timer,for det nytter ikke å snakke til påvirka folk:( Også fyller du vaske bøtta med mye salmiak og grønnsåpe og setter ved senga ,også ber du han vaske etter seg:) Det er både pinlig og ekkelt for han.Det svir.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #16 Skrevet 28. mars 2010 Synes du virkelig det er greit at andre vasker opp ditt spy, når det skyldes flatfyll av et voksent menneske. Det fortoner seg annerledes ved sykdom. Selvfølgelig er man sin egen herre, men i et forhold er det tross alt ikke bare seg selv å ta hensyn til. Derfor bør man kunne ha visse kjøreregler som fungerer for begge parter. Hvis man pleier en part som er frivillig stupfull, er det bare dumsnilt. "Bare gå ut å bli møkkfull og kom hjem og piss på veggen du, jeg skal trøste deg og plukke opp skiten etter deg". Han trenger altså ingen mor som skal være med på å bestemme husregler, men en mor som plukker opp igjen etter sitt "hjelpeløse" barn. Litt selvmotsigende. .
Dunder Skrevet 28. mars 2010 #17 Skrevet 28. mars 2010 Signerer 09.42. Ser ofte her inne at dibbere mener man ikke skal være mora til mannen når det kommer til å stille krav, men man skal gjerne vaske, stelle og dille.. Det er vel da man står igjen med en hushjelp?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #18 Skrevet 28. mars 2010 Jeg er enig med deg hvis det er snakk om at slike ting skjer flere ganger. Men her er det snakk om et engangstilfelle og det blir noe annet... Da er man en partner, og ikke en mor. Skjer det flere ganger må man selvfølgelig ta tak i situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #20 Skrevet 28. mars 2010 08:52 så du mener at piss oppetter veggen og røyking innendørs et sted hvor det bor barn ikke er god nok grunn til å bli sur? så du må tillegge hi å være sur for noe annet i stedet?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #21 Skrevet 28. mars 2010 Enig med 09:20 i at du bør vær et annet sted når han står opp og be ham vaske etter seg sjæl. Ingen vits i å kjefte for dette, han har antageligvis vett på¨å være dritflau, men ikke synes synd på ham eller la ham tilbringe dagen med å sløve og synes synd på seg selv i hvertt fall.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #22 Skrevet 28. mars 2010 Han skal slippe skjennepreken, men vaske skal han gjøre selv og frokost får han lage selv! Jeg vet hvordan han hadde reagert hadde jeg pissa rett ved hueputa hans, så han kan se langt etter ei blid dame i dag. Jeg er ikke like sur fortsatt, men det var ille da det stod på... Han må jo lære av sine feil, og det gjør han ikke ved å bli dulla med i dag! Ja, jeg synes litt synd på han nå, han kommer nok til å bli flau, men han fortjener det jo... drikke mindre da vet du:) Hi
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #23 Skrevet 28. mars 2010 Min mann har hatt en tendens til å pisse rundtomkring...og gjett om han har vaska og!! Men han har gjort det i søvne. Så klart, p.g.a. at han er så full da, men han er helt vekke, altså ikke våken, når det står på. Som du forteller her. Det er jo ikke morsomt dette her, men ikke så uvanlig når menn har drukket. Tror kanskje det er bivirkningen av å kunne tisse så lett (i forhold til oss damer..vi kan jo ikke bare slenge høna frem, og la det stå til..hehe) Neida, bare gjør han flau! Og gjør han klar over at det er alkoholen som gjør det!! (min presterte å pisse på gulvet hos svigers ei natt for lenge siden..hehe. Svigerfar sin feil da. Han sjenka gubben..huff.. Tror du han var flau da, eller???) Og bare bruk det som eksempel forresten Sånn går det når en ikke skjerper seg første gangen! Min har heeeldigvis lært!! Drikker litt mindre på fest nå Hehe.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #24 Skrevet 28. mars 2010 Hadde jeg gjentatte ganger pissa på veggen i søvne pga fyll, hadde jeg sluttet å drikke. Så nedverdigende å bli konfrontert med en slik usmakelig handling. Skjønner ikke at trangen til å bli sørpe dritings er større enn selvrespekten.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #25 Skrevet 28. mars 2010 Hadde han bare komt full hjem, hadde jeg bare ledd av han og kanskje gjøre dagen idag litt lettere for han, men å belønne han for å pisse på veggen og røyke i stua??? Aldri! Hadde vert fly forbanna på han! Hadde kanskje tatt ungen med meg og reist på besøk til noen og blitt der hele dagen eller noe. Hadde ikke orka å sett på han med det første..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå