Gå til innhold

Vektøkning?


KineMarie

Anbefalte innlegg

Tydeligvis veldig individuelt hva man legger paa seg. Jeg har gaatt opp ca 6 kg og er naa i uke 25. Men saa har ikke jeg vaert kvalm en eneste dag saa ingenting som har stoppet apetitten her i gaarden. Er imidlertid forst den siste maaneden det har vaert en markant vektokning saa ogsaa jeg lurer litt paa hvor det skal ende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Ser at mange bekymrer seg for vekten. Men det er helt naturlig og viktig for kroppen å legge litt på seg. Husk at kroppen trenger et reservefettlag for å produsere nok morsmelk etter svangerskapet.

Jeg er i uke 28, og har gått opp ca 6 kg. Var mye dårlig de første mnd.

Forrige svangerskap gikk jeg opp nesten 30 kg, og det er klart det var tungt for kroppen. Men alt forsvant ganske raskt etter fødselen. Mye av det bestod nok av vann. Hadde samme termin som nå, og varmen fører til myye vann i kroppen. Så gruer meg til sommeren kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e i uke 29 og har lagt på mæ nesten 10 kg... huff! syns d e ailt førr mye, og har mye fra før, så æ treng d absolutt ikkje tel ammetida etterpå (som ikkje va så lett sist, ailtså amminga.. vi fikk d ikkje heilt tel...) la på mæ 14 kg sist som raindt av mæ sist... 10 kg va borte når æ va kommen heim fra sykhuset med babyen i hendern.. Hadde mye vann i kroppen 2 kg de 2 siste dagan...

men d vil sej at æ har bare 4 kg å gå på..på 12 uke... haha! jaddda! Har bare ailt førr go matløst og sukkernø dennan gangen. Har dilla på O`boy.. not good!! :/ MÅ ha et stort glass iskald O`boy! "skål"! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangsgravid og er nå i uke 28. Jeg har lagt på meg 10kg! Det meste ligger på magen. Iflg jordmor har jeg over gjennomsnittet stor mage, men babyen er gjennomsnittlig stor, så jeg har nok veldig mye fostervann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyres ut som me alle saman legg på oss som normalt :-) Best å kose seg med svangerskapet og ikkje bekymre seg for mykje over vekta ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er normalt :)

Jeg er i uke 30 og har lagt på meg rundt 4/5kg.. magen er stor, men så er jeg bare 157cm høy også, og da blir jo magen større, siden jeg ikke har noe særlig lang overkropp. Så det er VELDIG forskjellig fra person til person. Mage strørrelsen kommer heller ikke an på om babyen blir stor eller liten. En stor mage betyr ikke alltid en stor baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 kg pluss i uke 31.. Er nå hele 68kg! Dette er mitt 4.barn, og jeg har slitt med undervekt etter hver fødsel, så er egentlig ikke særlig bekymra! Det renner av.. bare man spiser sunt tror jeg det har lite å si om det blir 5 eller 20 kg.. Kroppen suger til seg det den trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rundt 31 uker på vei, og jeg har virkelig est.. Siste runde på vekta avslørte vel økning på rundt 11kg. Muligens mere, men det vil ikke jeg vite av. Har nok gått bananas med cravings og slik, så nå blir det bananer og vann istedenfor boller og sjokolademelk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 29 og gått opp ca 5 kg. Men føler jeg har est ut siden forje kontroll for to uker siden :s Prøver være flink og gå tur hver dag, ca en time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 31 nå og har gått opp 10 kg.. 12-13kg er vel vanlig gjennom hele svangerskapet.. (mener jeg har lest det et sted..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nå i uke 33+4 og gått opp 7kg..

ikke gått opp noe siden uke 28 jeg nå.. bare 300g.. det er ikke akkurat mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå er jeg i uke 37 og har gått opp 5 kg. Er ikke noe avmagret, ser helt sunn ut. Litt hoven er jeg også.

Hadde regnet med at kiloene skulle rase på nå mot slutten av svangerskapet,men slik ble det ikke. (ikke foreløpig..)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...