Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Har ei veninne som alltid har vært ekstremt gniten, men jeg har alltid håpt at hun kom til og "vokse" det av seg. Eller at det skulle bli bedre når hun fant seg en mann... Men hun fant seg selvsagt en så er ennda gjerrigere enn det hun er så nå tar det helt av. Eksemplene er mange men her er et lite knipp: - skal vi ut og på cafe er de bare villige til og gå der de får gratis vann. De kjøper ALDRI en kopp kaffe eller en kopp med te. Sist vi var ute så kjøpte jeg meg en kopp med kaffe til 20 kr og da satt de begge og analysert hvor mye den kaffen kostet pr ml og den evt kg prisen på kafen og hvor mye jeg kunne spare ved og heller koke kaffe når jeg kom hjem. - Nyttårsferingen er det vel ingen som glemmer. Vi var samlet en hel gjeng med unger og hele pakka. Vi plannla kalkun til middag med alt av tilbehør. Men det kunne ikke dette gnitne paret bli med på for det ble alltfor dyrt. De to ente opp med og spise fiskepinner med poteteter... - De sier at de aldri skal ha barn for det er alltfor dyrt. De holdt på og dette av stolen når jeg fortalte at jeg hadde handla inn vinterdresser til ungene på salg. Jeg var selv fornøyd med at jeg fikk dressene på 70% salg og betalte bare 200 kr pr dress...Men selvsagt syns jo dette paret at 200 kr var sinnsykt dyrt. De er greie begge to, men både jeg og resten av vennegjengen er begynnt og bli skikkelig irriterte på dem. Alt skal måles i penger og de skal spare på absolutt alt. De har heller ikke tv for det er for dyrt og går derfor rundt til alle sine venner for og se på tv... Må legge til at begge to jobber i olja og de har over 1 million i samlet inntekt..så dårlig råd har de i vertfall ikke.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Uff, dette høres ikke bra ut. Det er jo på grensa til sykt. Greit nok med måtehold, men et sted går grensa, og den er veldig overskredet i dette tilfellet. Hva sparer de til da? Hva skal de gjøre med alle pengene sine? For med så høy inntekt, og lavt forbruk, må de jo spare opp en del i løpet av et år. Og ikke skal de ha barn, med andre ord ingen arvinger heller. Høres ut som de har en merkelig tankegang altså.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Å herregud, snakk om å kaste bort livet sitt, kan ikke gå på kafè engang! Patetisk, lurer på hva de tenker om livet sitt når de er pensjonister og sitter der alene uten et eneste hyggelig ferieminne o.l. å tenke tilbake på......men med kontoen full av penger da, selvfølgelig. Tragisk!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Sier bare en ting: pengebinge, bade i penger, tralalalala Onkel skrue er det;)
Fløtepus&Tigergutt Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Hm....slike venner hadde ikke jeg brukt mye energi på å opprettholde kontakt med! Det ødelegger jo ganske mye av stemninga når noen velger å spise fiskepinner mens andre har et festmåltid. Virker som at gnienheten har gitt de skylapper for hva som er alminnelig høflighet. Jeg hadde nok tatt en prat med de og sagt hva slike holdninger gjør med vennskapet!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #6 Skrevet 26. mars 2010 Jeg kjenner en sånn en... vil ikke kalle det venninne egentlig, for hun irriterer meg ekstremt mye. Kjent henne i mange år, og hver eneste gang vi er på fest eller tar et glass vin bare vi jentene har hun med seg bittelitt alkohol til seg selv og sier et par timer ut i festen: Ops, jeg har vist ikke mer og drikke på jeg! Er det noen som har noe til overs? Og selvfølgelig får hun (spesielt av de som ikke vet hun ALLTID gjør sånn). Inviterer på kino o.l, men har alltid "glemt" lommeboken hjemme, så andre må betale. I bursdager har hun som regel "glemt" gaven hjemme, og aldri noen som ser noe til den senere. Når vi skal ha spleiselag, alle tar med en rett hver eller noe- har hun selvfølgelig klart å brenne maten eller ødelagt kaken så hun har ikke med noe. Holdt på å få hakeslepp sist vi så frusterte fruer hos en venninne og hun hadde med potetgull, det har nemlig aldri skjedd før. Men da hun skulle gå brettet hun sammen posen igjen og la den tilbake i vesken. Hahaha..... Hun og mannene inviterete på nyttårsfeiring hos dem, serverte pizza og sa etter maten: "ja, da blir det 50 kr pr person da". Kunne fortsatt i det uendelige, og hadde hun vært singel fattig student kunne det ha unnskyldt oppførselen, men både hun og mannen har gode jobber og har allerede fått mye hjelp hjemmefra til kjøp av hus og bil, så de har ikke mye lån heller. Blir litt matt!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 viss en er blakk er det noe anna, da må en snu litt på krona... har de veldig stort lån eller noe? med den inntekta burde de kunne leve i sus og dus:) de hørest faktisk veldig gjerrige ut:) men det kan være en grunn for det... hvert barn fra 0 til 18 år koster 1,4 mill,det er knalldyrt med barn...likevell trur eg at eg ville hatt mangen barn med over en mill i inntekt hvert år...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 Der så du det..... en SKRUE eller to løs :-s Dette her var veldig ekstreme venner da! Skjønner godt hvis vennskapet slutter for å si det sånn!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #9 Skrevet 26. mars 2010 Jepp, vi har et litt perifert vennepar av omtrent det kaliberet. De har barn som er litt yngre enn oss, så da min minste hadde vokst fra skøytene sine, så spurte jeg om deres eldste ville ha de. De takket nei, med den begrunnelse at da ville den yngste antageligvis også ha skøyter og da måtte de kjøpe til han. Når vi en sjelden gang er bedt dit, så kler vi godt på oss, spiser vi alltid på forhånd, og tar gjerne med oss litt godteri og snacks som "vertinnegave". For de serverer lite mat, og lørdagsgodt til fire unger kan være ett eple og en rosineske på deling ( altså et kvart eple og 10 rosiner pr barn). De har ikke dårlig råd, men de er ekstremt gjerrige. Faktisk så gjerrige at de har det så kaldt inne at vannrøra frøs i veggen i den værste kulda i vinter og de måtte ut med store summer til rørlegger osv. Da kunne ikke mannen min dy seg for å spørre om det ikke hadde vært billigere med en panelovn på vaskerommet... Det er faktisk synd på ungene, for de får ikke delta på ting de andre i klassen gjør, de går i perioder med for små sko og det nytter ikke å snakke med foreldrerne om det. De mener at de bare er økonomiske og fornuftige, og ser ikke at de skaper problemer for barna.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #10 Skrevet 26. mars 2010 men det som er veldig viktig her, har de en god grunn for å være gjerrige? har de store lån? kreditt kort? vert uheldig tidligere og prøver å ordne opp? tvungent gjeldsordning osv... er en gjerrige med mangen penger er dette kvalmt...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #11 Skrevet 26. mars 2010 vi er gjerrige,men det er fordi vi må, ellers ryker huset vårt og hjemmet til våre barn.... vi har en god inntekt,men vi har et stort lån og vert veldig uheldig og tapt store summer...veldig få som vet om hvor trangt vi har det og vi vil heller ikke fortelle det til noen, det venner og familiene merker er at vi kniper inn på forbruket...er livredd for at noen skal tru at vi er kjempe rik og gjerrige...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #13 Skrevet 26. mars 2010 Har to venninner som er litt sånn (ikke helt på det nivået enda), uavhengig av hverandre vel og merke. Hun ene spør alltid om ikke jeg kan legge ut om vi skal finne på ting, men får aldri penger igjen. Og joda, jeg burde selvsagt bare sagt nei, men det klarer jeg ikke. Og på jobb om jeg har mat eller drikke liggende, så er det plutselig borte dagen etter uten engang spm om det er greit at hun tar. Slutter å spandere ting i hvert fall for jeg får ALDRI noe spandert på meg igjen. Jeg kjenner henne såpass godt at jeg VET hun ikke har noe betalingsproblemer overhodet, og hun tjener langt bedre enn hva jeg gjør siden jeg går på skole med bare deltidsjobb. Irriterer meg grenseløst, men jeg har ikke så mange nære venner for øyeblikket, så godtar nok mer enn jeg burde. Hun andre er bare tvers gjennom gjerrig. Alt er for dyrt, og skulle vel helst bodd i en verden der alt var gratis.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #14 Skrevet 26. mars 2010 Vil tro de gråter når de driter!! eller har tenner i ræva.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #15 Skrevet 26. mars 2010 Jeg hadde... Har ikke lengre for jeg ble regelrett møkklei. Men disse "vennene" jeg hadde var gjerrige til beinet på en måte, samtidig som de sløste vannvittig. Min venninne trengte stadig hjelp, til å passe barn, sy gardiner, bake kaker osv osv... og som en god venn stilte man jo opp da og hjalp til da... Men hun hjalp aldri tilbake, takket aldri eller noen ting. Så elsket hun å ha gjester, men gjestene begrenset seg jo veldig etter at man har vært invitert til middag, rekekveld, biffkveld osv og når maten er fortært så får man opplyst at det hele var ett spleiselag! Og det væste er at de skulle kun ha det beste av alt... Kjøpte gardinstoff til flere 100 kr meteren, merkeklær i hue og ræva til store og små skulle de ha, flott hus og flott bil... Men når de fant ut at eldste ungen trengte briller var de utrøstelige, for briller var jo såå dyrt.... Kort sagt, jeg "sa de opp"... Sa til dem at jeg var drittlei å skulle betale for alt, stille opp for alt, hjelpe til med alt samtidig som det aldri var så mye som ett takk å få tilbake. Sist jeg hørte noe om dem så satt de vel egentlig ganske venneløse og det er ikke rart akkurat.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #16 Skrevet 26. mars 2010 11:30, hahaha! Har ikke lest alle innleggene her, men JA, jeg har mange gjerrige venninner!! Kjenner igjen den med at en kaffekopp er for dyrt, vann til maten hvis vi tar en lunsj osv. Men hør på denne: Ei venninne av meg vant ca 35.000 i lotto. Dette fortalte hun meg og ei annen venninne da vi møttes i byen, og vi dro på en uterestaurant for å ta en pils og feire. Tror du hun spanderte??????? NOPE!! Snakk om hakaslepp, jeg blir helt skremt!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #17 Skrevet 26. mars 2010 venner- vel x`min var den gjerrige typen, da vi fikk oss nytt sted å bo, flyttet han først, og skulle ordne ting til jeg kom. Han hadde funnet en gammel sofa på søppelfyllinga. Han hadde en meget godt betalt jobb. Broren til min nåværenede samboer har regnet ut hva det koster å trekke ned på do. Og drikker bestandig springvann på resturant, og han tjener over 600tusen iåret.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #18 Skrevet 26. mars 2010 De har ikke en eneste krone i gjeld så vitt jeg vett. De har eget hus men det arvet de av besteforeldrene hennes, så de har et stort og gaske nytt hus som de har fått helt gratis. Ei veninne av meg var inne og sjekket de på skattelistene og der står de oppført med en formue på 1,6 mil til sammens... kredittkort gjeld har de neppe, de er jo allerde alergiske mot og bruke vannlig visa kort... Men det er ikke rart at de har en slik formue for de bruker jo aldri penger på noen ting for i følge dem så er det jo "så dyrt";) HI
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #20 Skrevet 26. mars 2010 Hørtes ut som min svigerinne, som uheldigvis er gift med min bror, og har hjernevasket han helt. De også, har henholdsvis 1.4 mill og 900.000 på kontoen, er gjeldfri og har hus, og bil (som står i garasjen). Ble bedt på fårikål en gang, og det var kun kål igjen da fatet kom til meg og min datter, etter at de to hadde forsynt seg grådig. Æsj. Jeg blir kvalm og flau av slike folk. Det er rett og slett en sykdom, spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #21 Skrevet 26. mars 2010 Ha ha.. Jeg må le! Finnes det slike folk? Jeg er oppvokst på Sunnmøre og burde vel kjenne mange kandidater, etter ryktet vi har her, men jeg vet ingen av mine venner eller bekjente som er sånn:) Takk og lov! Hadde nok kuttet de ut tvert.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #22 Skrevet 26. mars 2010 Er det verre å være gjerrig hvis man har god råd enn hvis man bare har normal råd? Det er kanskje en grunn til at de har 1,6 mill i formue, de sløser ikke bort pengene sine. Tenkt på det kanskje?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #23 Skrevet 26. mars 2010 Jeg har også en venninne som er sånn. Hver gang vi går ut sammen, så bestiller hun aldri noe. Snylter heller på meg, eller dem vi er ute sammen med. Kjøper heller ikke kaffe, for det er for dyrt. Jaja, hun skal nå få lov til å synes at det er dyrt.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #24 Skrevet 26. mars 2010 Har dere sett den andre tråden, der noen har gjenkjent at det er skrevet om dem i denne tråden? Kanskje noe å tenke på før man skriver noe her inne om såkalte "venner"....?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #25 Skrevet 26. mars 2010 Hvorfor det? Muligens kan det fungere som en "wake-up"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå