trinebeate Skrevet 26. mars 2010 #26 Skrevet 26. mars 2010 Jeg har også tre gutter og har fått høre SÅ mange rare kommentarer. Som når kommer jenta, stakkars deg fordi du blir jo aldri mormor, å så kjedelig å ikke ha en datter, hvem skal ta seg av deg når du blir gammel, det har jo vært artig å hatt i både pose og sekk også OSV..... Jeg blir helt matt når jeg tenker på hvor mange grunne folk som finnes her i verden. Og til de som lurer, JA, jeg har i både pose og sekk. Jeg har tre enestående, friske og velskapte barn. Jeg er SÅ heldig! Når jeg har svart dette har flere sagt; ja d kunne jo ha vært verrre, barnet har jo kunne hatt down syndrom også!.....HVA!! tenker jeg da, for en sammenligning!.......dessuten var ikke min bekymring i svangerskapet å få et barn med downs, jeg var mer redd for at barnet skulle vært sykt eller så handikappet at jeg ikke fikk kontakt med det. Det er jammen meg en overfladisk verden vi lever i!! Derfor blir jeg så glad for å høre at det fortsatt finnes noen smarte, ekte og hærlige jenter som over her!!)) ....stå på!....det virker som vi er en utdøende rase!
Kikki_med_nr3 Skrevet 26. mars 2010 #27 Skrevet 26. mars 2010 Må bare skrive under her jeg også. Har selv de to herligste guttene en kunne tenke seg, og er nå gravid med nr 3. Her en dag fikk jeg, som vanlig, tilbakemeldingen at "det er vel jenta som kommer nå da, he?". Og som vanlig ble jeg helt tatt på senga av at folk faktisk kan få seg til å si dette. Som om det var derfor vi prøvde på nr 3 liksom?? "Ja, det ser ut som at alle håper på at det blir jente denne gangen" klarte jeg å servere tilbake. Sa ingenting om hva vi ønsket. For som med resten av dere over her, så har det for svingende ikke noe å si hva for utstyr denne ungen har mellom beina! Jeg elsker barn og elsker å få barn, og priser meg lykkelig for at jeg KAN få barn også! Min drøm er å få en hel "gjeng"! Nå har det seg sånn at det faktisk ER jente denne gangen, og når folk får høre det, nikker de liksom fornøyd, for "sånn skal det vel være". Sikker på at folk tror at vi nå er ferdige etter nr 3, da har vi vært så "heldige" å få begge kjønn. Men der tar de feil. På min side i familien er det vanlig med maks to barn, og når vi fortalte at vi skulle ha nr tre, ble vi stemplet som litt gærne. Ja det er vel i håp om jente det, tenkte de nok da. Men nå som vi faktisk får jente, kan jeg nesten ikke vente med å en gang i fremtiden (hvis vi blir velsignet med flere barn) å kunngjøre at nr 4 er på vei. For da har vi både gutt og jente i barneflokken vår, så da er ikke kommentarene om å håpe på enten jente eller gutt mye verdt. Da håper jeg de som denne gangen har kommentert at "nå kommer vel jenta", får øynene opp for at det faktisk er en ny BABY en ønsker seg, og ikke spesifikt en med snuppe eller en med tut! Heldige er vi, enten vi er "bare" guttemammaer, jentemammaer eller har begge deler!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 26. mars 2010 #28 Skrevet 26. mars 2010 Nå skal dere høre,vil ikke gå inn på hvem det er,men ei nærme meg...hun sier hun ikke kan få gutt denne gangen kan kun bli jente..gutteklær er gitt bort..det eneste vi hører om er prinsesse ditt å datt..her bærer jeg på en velskapt gutt å er super glad for det,skal han være mindre verdt enn evnt denne jenta hu får?? håper hun får gutt!!!!! jeg har ein gutt å jente fra før å er like glad i å di betyr like mye for meg alle i hop:)
floweria Skrevet 26. mars 2010 #29 Skrevet 26. mars 2010 Lagt merke til at ingen av desse som mener så mangt om hvilket kjønn man bør få , ikke har skrevet noe innlegg her?? Er de feige eller er de bare så korttenkte at de faktisk ikke vet hva de sier?
NostraStoria Skrevet 26. mars 2010 #30 Skrevet 26. mars 2010 Ja, hva er det med folk?? Fikk en kommentar en gang av ei at det var jo ikke så gøy med å få gutt - siden jeg hadde nettopp fått en sønn - det var jo ikke så mange søte klær til dem osv. Da begynner jeg å spør meg selv hva folk egentlig verdsetter mest...(!) Hadde jeg hatt lyst på en dukke hadde jeg kjøpt meg det. Er så utrolig glad for at jeg kan få barn og har født en velskapt sønn! Like glad om det ble jente eller gutt jeg da.
Frk Marge Skrevet 26. mars 2010 #31 Skrevet 26. mars 2010 Det med klær er forresten sant Det er vanligvis minst 2-3 ganger så mye å velge mellom i jenteklær enn i gutteklæe i butikkene Og vanligvis i mørke, dystre fager Nekter å kle opp en liten søt pjokk i sort altså! Med dødningehoder på gjerne i tillegg
maria isabell Skrevet 26. mars 2010 #33 Skrevet 26. mars 2010 dette med gutte klær og jente klær irriterer meg...når en kommer inn i butikken er det super mangen søte jente klær og borti en krok er det noen gutteklær i grå farger for det meste... hvorfor ikke lage like mangen kule gutteklær i alle mulige farger som det er søte jente klær.... men helt enig med lillegull, det er ganske fjernt å si at det er lite gøy å få gutt fordi det er dårlig med klær i butikkene??? har opplevd at lille gutten min vart alvorlig syk og det er faktisk ingen ting i verden som betyr noen når lille gullet er kjempe syk og en mamma er fra seg av bekymring....når en hører kommentarer som å ja, du har 2 (friske) gutter, så trist at du får enda en (frisk) gutt...da har de som sier dette ikke opplevd mye motgang når det kommer til sykdom på små barn....
NostraStoria Skrevet 26. mars 2010 #34 Skrevet 26. mars 2010 Signerer den maria isabell! Lurer på om noen bare er ganske korttenkte når de kommenterer kjønn. Ser jo den ang klær, men en greier fint å få tak i mye søtt og pent til gutter også. Benetton er min nye favoritt Om jeg skal ha en unge til så blir jeg fortsatt like glad samme hvilket kjønn det er, så lenge ungen er frisk!!
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 27. mars 2010 #35 Skrevet 27. mars 2010 Ja, du er vist en sånn som bare kan få gutter du...Stakars deg, nå blir du i skikkelig mindretall... Ja, ja. Gleder meg veldig til å bli mamma til gutt nr tre jeg:) Kjenner ei som har fem (!) gutter. Og de to minste er atpåtil tvillinger. Det er litt mer voldsomt i det huset enn i mange andres, men det treor jeg det ville vært om det hadde vært fem jenter også
andya Skrevet 28. mars 2010 #36 Skrevet 28. mars 2010 Det er HELT likt for oss som "bare" får jenter også. Vi venter jente nr 3 i disse dager, og jeg har aldri hørt på makan til frekke kommentarer i løpet av svangerskapet. " Stakkars mannen" din har gått igjen mye. Og så han som elsker sine små jenter over alt på jord. Han bare ler heldigvis, og lar seg overhodet ikke provosere. Det er verre med meg! Litt hormoner er vel også inne i bildet.. Jeg gleder meg så innmari til å få en datter til, lurer så på hvem hun er! Følelsen av å vente på noe unikt, som bare er vårt, er helt utrolig. Lykkerus! Det eneste jeg tenker på blir en utfordring med disse jentene er når alle er i tenåra samtidig. For jeg var en skikkelig håndfull selv, for å si det sånn. Tenårene er kanskje lettere for guttemammaer? Jeg føler at folk kommenterer på alt mulig annet også når jeg er gravid- størrelse, form, fødsel osv. Føler meg helt "fritt vilt" med denne magen!
Lillevenn33 Skrevet 28. mars 2010 #37 Skrevet 28. mars 2010 Jeg har to gutter og jeg hadde aldri trodd at det skulle være så GØY!! Det er rett og slett fantastisk. Hadde ikke trodd at jeg skulle like aktive gutter. Min gutt er ikke kjempeaktiv, men er selvsagt aktiv i perioder. Og jeg synes det er så stas og vi ler ufattelig masse hjemme. Masse moro og lek og humor. Det er sikkert slikt med jenter også, men de som har fordommer mot gutter vet ikke hva de snakker om. Mine gutter en så skjønne og fine, jeg har alrdi truffet så fantastiske mennesker som mine 2 skjønne gutter
Seriøst Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #38 Skrevet 29. mars 2010 Enig med deg, andya, som gravid er man fritt vilt. Da er det plutselig greit å kommentere vekt, form og fasong, humør og alt annet. Også det med at det er synd på pappaene som bare får jenter og synd på mammaene som kun får gutter, hva er det??? Skjønner ikke logikken i det jeg. Tre jenter i tenårene kan nok bli litt slitende ja Husker godt hvordan jeg selv var, og jeg var langt fra enkel. I følge mine foreldre var jeg verre enn mine to brødre til sammen!
andya Skrevet 29. mars 2010 #39 Skrevet 29. mars 2010 Uff ja. De fleste av mine venninner har også vært svært krevende i tenårene for å si det sånn. Heldigvis går de årene også, vi får forberede oss på det verste og heller kanskje bli positivt overrasket:-) Jeg gleder meg jo også, til å få litt å "bryne" meg på. God påske til hele gjengen!
Sognerosa Skrevet 29. mars 2010 #40 Skrevet 29. mars 2010 Pappa'n min hadde 5 brødre, altså, de var 6 gutter. Bestemora mi pleide å si at "jentene kommer senere". Da i form av svigerdøttre:) Jeg har også to gutter, mens broren min har 3 jenter... Kjønn har ingen betydning, bare ungene er friske:)
juliaugustmars Skrevet 29. mars 2010 #41 Skrevet 29. mars 2010 Kjenner til alt det der desverre. Venter jente nr tre og vi er overlykkelig. Noe tydeligvis mange ikke tror. " Nei, stakkar dere. Blir det jente denne gangen også ?? Uff, ja ja dere kan jo prøve en gang til da, dere er jo så unge. Gutten kommer skal du se " !!!?? Hva er det som feiler folk der ute ? Jeg kunne ikke brydd meg mindre om kjønn, selvfølgelig hadde det vært gøy med en gutt også, men alt som betyr noe er at en er så heldig og få et friskt og velskapt barn. Vi har vært så utrolig heldig og få to sunne friske barn, og nå venter vi nummer tre. Vi er svinheldige. Takknemlig hver dag. Og jeg synes ikke du skal være sint på deg selv for at du blir provosert. Du skal bli provosert. Det er ingen selvfølge at en klarer få barn, og det er ingen selvfølge at en får sunne friske barn hver gang. Kommer det gutt hos oss så blir jeg overlykklig da også, men alt utstyret er jo til jente her ihuset da... så rosa blir han )
Seriøst Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #42 Skrevet 29. mars 2010 Hehe, da blir det eventuelt en rosa gutt hos dere, og en blå jente hos oss. I følge min mor er det helt normalt og logisk at folk kommer med slike kommentare når man har to av samme kjønn fra før, og normalt er det, men jeg ser ikke logikken. Det som er viktig, er som du sier, at de er friske =) Heldige er vi uansett kjønn!! Folk får heller tro at vi ble gravid denne gangen, kun for å prøve å få jenta..... (blir provosert bare av å skrive det)
Seriøst Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #43 Skrevet 29. mars 2010 Det var jo en fin ting å si da!!! Håper fremtidige svigerdøtre blir flotte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå