Gå til innhold

Stakkars oss som bare har gutter.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tydeligvis er det slik folk ser på det. Vi har to vidunderlige gutter på 4,5 og 3 år. Nå har vi blitt gravid igjen, planlagt og ønsket! 12 uker på vei neste uke, så vi har begynt å spre den gode nyheten, og kjenner jeg allerede er sååå lei de som presterer og si at "håper dere får jenta denne gangen da". Blir sint på de, og sint på meg selv for at jeg lar meg provosere av det :P

Vi kunne ikke bry oss mindre om hva det blir, så lenge det er velskapt og friskt. Vi ble faktisk ikke gravid for å "få jenta", som mange visstnok tror.

Håper de gjør seg ferdige med slike kommentarer før han kommer ut vertfall, for jeg tror det er en gutt, og nåde den som kommer å sier noe som helst negativt om det etter jeg har fødd!! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Er det noen som sier det til deg? Så frekt. Synes du er heldig jeg:) Tre friske barn er ikke alle forunt:)

Skrevet

FLOTT sagt!! Hva er det med folk! Jeg venter min første gutt og ville ikke byttet han bort med noe i hele verden! Hører i tillegg om førstegangsgravide som blir skuffet av å høre at det blir en gutt, og at de sååå sterkt håper på jenter. Jeg blir sint! Gutter er minst like fine:))

Skrevet

Du det der har jeg ogå lagt merke til..

Ligger litt bak deg og har termin med gutt nummer 2 om 4 uker.

Vi har alltid planlagt at vi har lyst på 3 barn, og alle er veldig på den at nå er presset på for å få ei jente på 3. forsøk..

Hva skjer med det egentlig?

Er det det samme for de som har 2 jenter og blir gravide igjen?

Skrevet

Jeg har ei jente fra tidligere forhold. Jeg venter nå gutt nr 3(med min ektemann). Her går det i: Din mann kan tydeligvis bare få gutter han, eller :

Gode elskere får jenter.. Ikke overrasket over at det er en gutt til nei..osv.

Noen folk tenker tydeligvis ikke..

Vi er glade for hvert av barna uansett kjønn!!

Skrevet

Ikke sant, jeg syns også jeg er heldig!! Flotte gutter, hvorfor skal vi liksom bli lei oss når tredjemann viser seg å være gutt også... Jeg blir litt overgidd over folk så klarer å lire av seg noe slikt. Kunsten er da å svare noe som gjør at de skjønner hvor utrolig teite og smålige de har vert, slik at de blir flau over seg selv :P

Kan godt være det er det samme for de som bare har jenter også, og det er unødvendig uansett. Folk burde holde seg for god til å kommentere ting vi ikke har noe styring over uansett!

Skrevet

"Gode elskere får jenter"???? Haha, håper det blir sagt på spøk :P Må nevne det for mannen min ;-)

Skrevet

Skjønner deg så godt! Utrolig irriterende at folk tror de kan komme med slike kommentarer, og hormonene gjør vel ikke akkurat saken bedre.

Skrevet

du kan jo svare at du håper det blir en gutt til:) det passer mye betre med gutt siden dere har så mye guttetøy liggende og du er allerede godt trent i å være guttemamma:) dessuten blir det gøy å være 3 gutter:)

da kommer disse "håper du får jente" folkene til å bli paffe:)

det er så teit å si slikt...akkurat som "nå kommer vel sistemann" eller "du er vel ferdig med få barn nå"

og folk burde ha litt mere respekt for om barna faktisk er velskapt eller ikke,virker som om de tar det som en selvfølge at ungen er frisk og at det er kunn kjøn som betyr noe...

Skrevet

Vet om flere som har 4 gutter og slik, og kan ikke si jeg syne synd på dem akkurat.

De er jo heldige som har fått barn! Så å prestere å komme med en slik kommentar er rett og slett frekt. Man kan jo ikke akkura velge selv hvilket kjønn man skal få!

Jeg kommer iallefall til å bli glad uansett hvilket kjønn vi får. Det er jo "fordeler" med både gutter og jenter:)

Skrevet

Vi får "trøste" oss med at vi slipper unna ei tenåringsjente i puberteten..

Bare tanken på meg selv i puberteten er jo pravansjonsmiddel herfra til månen egentlig.. Hihi!

Skrevet

Korrtenkt! Da må man svare tilbake så de føler seg skikkelig lussne.

Skrevet

Hos oss er det omvendt.

Dere håper vell på gutten nå da?. Nei, egentlig ikke - selv om det ble like feil som et ja :P

Det viste seg å være en gutt. Vi har faktisk fått høre "han har dere jobbet godt for". Hehe, nøh, graviditeten var ikke planlagt engang :)

Så får vi høre det fra besteforeldrenes side også; som endelig skal få seg en guttebarnebarn. De tenker heller ikke slik.

Får høre "bestefar gleder seg vell til å ta med en liten pjokk på sjøen han nå". Han koser seg med å ha med jenter også han! De kan da både fiske og alt de andre de også.

Hvorfor i all verden er folk så kjønnsplasserte?

I ene øyeblikket snakker vi likestilling, det neste er det blått og rosa og alt er ferdig utsatt etter kjønn. Bil og dukker, action og rolig.

Skrevet

Vi venter gutt nr tre, og får mange medfølende komentarer når vi sier det. Jeg svarer bare med at vi er så fornøyd med de to vi har fra før, "never change a winning concept". Da blir det som regel stille på dem..

Skrevet

Hei

Jeg har jente fra før og venter en jente igjen. Jeg opplever akkurat det samme, det er rart hva folk får seg til å si: Åååååååå skal dere prøve på en tredje da? Ååå, ble mannen din lei seg da??

Blir helt tullerusk jeg :) Så det går begge veier!

Skrevet

Kan jo også ha noe med bilde av "kjernefamilien" å gjøre. Mamma, pappa også en sønn og en datter.... Men det er virkelig unødvending å komme med slike kommentarer, som om vi har noe kontroll på hvilket kjønn ungen har..

Skrevet

Jeg er så heldig å ha 3 fantastiske gutter. Er gravid når for fjerde gang og opplever at alle og enhver skal utbasunere seg om at vi nå vel har prøvd på jenta og at vi nok blir skuffet om det blir gutt nr 4. Helt ærlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om kjønnet på baby i magen. Den er det den er. Så lenge den er frisk og fin skal jeg ikke klage vel. Jeg ville ikke bytta bort noen av guttene mine mot all verdens jente babyer.

Skrevet

...eller stakkars oss som bare har jenter. For det er akkurat på samme måten når man bare har jenter også. Vi venter nr.tre nå og alle spør om kjønn eller håper det blir en gutt denne gangen på oss. Vi får riktignok gutt, men jeg gleder meg hverken mer eller mindre denne gangen enn jeg har gjort tidligere. Alle virker til å ha en mening om alt eller ingenting når man er gravid og man føler seg som allemannseie.

Skrevet

Uff ja, det blir sikkert bare verre dess flere barn man har av samme kjønn... Virker som om folk tror vi blir gravide kun for å få en av det motsatte kjønn liksom. Og det har jo ingenting i hele verden å si!

Skjønner at det nok er ganske likt for de med jenter, er nok en kjønnsgreie ja. "Kjernefamilien" igjen.

Skrevet

Sitt her med gutt nr. 3 i magen og er storfornøyd. Men hver gang folk spør meg om kjønn og eg seie stolt at det blir ein gutt, får eg alltid ein negativ reaksjon. "Nei uff da, det skulle vert ei jente!". Osv..

Angrer på at eg har sagt det til noen i det heile tatt!!

Skrevet

Eller denne : Mannen din kunne gjort det stort i Kina..

Sukk

Skrevet

Om noen hadde sagt, "nei huff" til meg hadde jeg rett og slett blitt paff!! Det går jo ikke an å si slikt!

Gratulerer med enda en gutt, sier jeg =) Tenk at nå får du tre helt unike og forskjellige gutter =) Heldig er du!!

Skrevet

Haha, nå måtte jeg faktisk le, Juli4.Gutt:)! Den var jo rimelig komisk da :)

Folk har tydeligvis lov å si akkurat hva som helst så lenge det er til oss gravide!

Gratulerer med gutt nr 4. =)

Skrevet

Er ikke noe greitt for oss som hat fått en av hver heller :(

For da forventes det at man er FERDIG!!!!

"håper det blir gutt denne gangen da, så kan dere slappeav".... wtf!!!

"Så heldig du er som har fått en av hver, da slipper du å få flere"... liksom

Har ønsket meg nr 3 siden jeg trykket ut nr 2 jeg :S

Løste "problemet" ved å bytte til en mann som ikke har barn fra før...

Nå er det liksom såååå forståelig at vi ønsker oss en sammen... Lurerpåhva de sier når vi har fåttnr en (som blir min nr 3) og forhåpentligvis blir gravide igjen ikke så lenge etterpå... Vi ønsker oss nmlig mer enn én sammen...

Og barefor å presisere: det er akkuratt det samme om det blir gutter eller jenter eller en av hver :)

Skrevet

Hører den jeg også. Har to gutter fra før og samboer har en gutt. Så dette blir "barn nr. 4". Alle snakker om at nå ønsker du vel jenta (samboer får ikke dette spm, bare jeg???). Til og med JM på ordinær UL. Vi har valgt å ikke vite kjønnet (slik har det vært for alle barna, bare det synes andre er rart), så vi svarer at; bare barnet er velskapt. Da blir mange paffe; "ja selvfølgelig var ikke sånn vi mente". Gutta våre ønsker seg en fotballgutt til, vi får nå se om 8-10uker. Vi gleder oss uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...