Gå til innhold

Dere som slanker dere,,,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere i løpet av en dag?

Jeg har gått noen mndr. på lavkarbo, og orker ikke det lengre. Jeg er så utrolig lei egg og alt som har med lavkabo å gjøre ;)

Tror kanskje lavkalori kan være noe for meg.

Spise grove brød, grønnsaker, salat og grov pasta f.eks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grete Roede! Spiser helt normal mat, veier den og teller kalorier. Det er det eneste som funker for meg ihvertfall. Og det er MASSE mat, har med meg bæreposer med frukt/mat på jobb innimellom.

Gått ned 3 kg på 2 uker nå!

Skrevet

SÅ bra da.. du er flink :)

Jeg mener grete roede spiser veldig grovt, magert og masse grønnsaker, hvis jeg ikke tar feil?

Skrevet

Det er hva du gjør det til selv egentlig. Jeg spiser ikke grovbrød, men helt vanlig brød. Cluet er å veie maten og finne ut hvor mye kalorier du spiser. Har ikke spist et eneste light-produkt bortsett fra yoghurt. Spiser vanlig ost f.eks. Jeg er ikke så flink til å spise grønnsaker heller. Men det går med masse frukt gjennom en dag.

Du kan sjekke ut vektklubben.no, der får du lage deg en profil gratis og føre regnskap over det du spiser. Men for meg er det viktig å møte likesinnede en gang i uka, prate sammen, få råd, og ikke minst veies foran kurslederen. Da blir det litt mer press.

Skrevet

Har også god erfaring med lavkalori, jeg har funnet ut at jeg ikke klarer å utelukke enkelte matvarer, for meg er ingenting NEI mat, men det er mengedene og hvor ofte jeg spiser det som avgjør, ellers så spiser jeg knekkebrød f.eks. til frokost, vanlig middag (spiser en liten potet, mye fisk/magert kjøtt og mye grønnsaker) er forsiktig med saus, men en spsiseskje er greit. Ellers spiser jeg mager yoghurt, gulrøtter og frukt, nutrilett meal og noen ganger en shake som mellommåltid. er sjelden sulten, spis lite, men ofte...

Har gått ned 12 kilo siden januar, men har vært flink til å trene 4 ganger i uken. Trener ikke beinhardt de gangene, men blir god og svett..

Skrevet

Jeg gjør NØYAKTIG det samme som Neffi nå.

Tror ikke på noen kur det du må kutte ut det og det.

Det orker man ikke i lengden.

Man ska tross alt leve med dette hele livet..

Jeg drikker ikke noen shaker, men tar en nutrilett bar om jeg trenger et mellommåltid eller bare er litt fysen.

Del den opp i små biter om du fyser på kvelden, så blir det som sjokolade. (nesten da.. he he:)

Trene er viktig. Svett et par ganger i uka, styrke en gang i uka og drikk masse vann.

Spis kanskje litt mindre av karbohydratene (potet, ris, pasta) til middag, men ikke kutt det ut.

kroppen trenger det om du trener.

Lykke til!

Ps.

Jeg har bare gått ned 1,6 kg, men har minsket litt i cm og føler meg mye stammere:) er 1,64 og 62 kg. Skal prøve å gå ned 2-3 til.

Skrevet

Nå har jeg spist noenlunde "normalt" igjen i en uke. Og har hvertfall ikke gått opp igjen i vekt ennå. Var det jeg var redd for når jeg begynte å spise karbo igjen.

Jeg har også vært i bursdag og spist kaker og boller ;)

Men jeg skal prøve å spise grovt, magert og grønt.

Men kommer til å spise fullkornspasta osv.

Det spiste jeg i går. Nam, herlig å spise pasta igjen :)

må nok bli flinkere å trene ja ;)

Skrevet

Lavkalori er det som funker for meg. Jeg takler heller ikke nei- mat, siden jeg er så glad i all mat;) Og unner meg noe godt i helgene. Men trener 5-6 ganger i uken, da kan man spise litt mer, men likevel passe på at antall kalorier er under energiforbruket. Vektklubb er og anbefale! Jeg har gått ned 7,5 kg og 22 cm rundt livet siden nyttår:)

Skrevet

Wow, så utrolig flink du er..

Trene 5-6 ganger i uken....

Skrevet

Når jeg fikk det til , får alle det til. Jeg var nemlig en person som aldri trente, ikke noe form for trening jeg syntes var noe gøy. Og i tillegg hatet jeg å bli sliten og svett;) Men litt etter litt begynte jeg å trene, først Zumba hjemme, så exerto.no, som er treningssenter på nett, og skitur hver søndag. Nå har jeg blitt avhengig, og er det en dag jeg ikke får trent så får jeg nesten abstinenser;) At dette skulle skje med meg noen gang, hadde jeg aldri trodd. Man føler seg så utrolig mye bedre når man trener, overskudd og masse energi. Og motivasjon og se på vekta og cm som minsker:D Så det er håp for deg også. Man trenger ikke trene 5-6 ganger i uken, 3-4 er også veldig bra:) Begynn i det små, og øk når du føler det er på tide. Ta det i ditt eget tempo. Lykke til:D

Skrevet

Anbefaler vektklubb.no - der får du spise "hva som helst", men får gode påminnelser av hva som er lurt ulurt ifht kalorier og sammensetning av mat.

Grete Roede er litt av samme opplegget, men er vel "samlingsbasert" tror jeg?

Skrevet

Jeg slanker meg ikke, men har fått beskjed av legen om å endre på kostholdet fordi stoffskiftet at lavt og kolesterolet litt høyt. Jeg ammer, så jeg passer på å få i meg nok mat. Jeg har sluttet å spise godteri på ukedager, kun lørdagsgodt. Ellers har jeg kuttet kraftig ned på poteter, ris, pasta og brød. Jeg spiser litt brød i helgene, ellers er det kun knekkebrød. Poteter er maks en gang i uka, og kun en eller to. Ris er byttet ut med bygghvete, og så spiser jeg litt fullkornspasta. Bønner og linser metter godt. Ellers så blir det masse grønnsaker ved siden av middagene. Enten salat eller kokte grønnsaker. Til dessert, eller på kvelden når jeg får lyst på noe godt, så spiser jeg oppskåret frukt. Ofte med et par spiseskjeer lettyoghurt, nøtter og bittelitt honning.

Jeg prøver å holde litt høyt tempo når jeg går tur.

I løpet av seks uker har jeg gått ned fire kilo.

Skrevet

Jeg føler jeg har litt pause fra slankingen nå. Men må ta meg sammen igjen etter påske :)

Vil få vekk de siste kiloene..

Hvertfall 7 kg til tenker jeg :P 5 som førsted mål :)

Disse helt grove brødene, som dansk rugbrød osv, er de bra å spise? Med f.eks lett gulost?

Masse frukt og grønt? Mest grønt da, vet det er mye fruktsukker i frukt.

Masse vann så klart.

Er fullkornspasta ok? Og byggryn?

Skrevet

Jeg har kuttet alt av godteri og snacks i ukedagene, og spiser generelt sunnere.

Spiser minimalt med brød, lager meg heller salater og omeletter. Spiser en del kylling og kalkunpølser med grønnsaker og fullkornsris/pasta til middag, men spiser også vanlig kjøttdeig. Jeg begrenser heller mengdene.

Blir jeg snopesyk tar jeg meg en nutrilettbar eller lager meg smoothie av jordbær og appelsin.

Trener zumba ca. to ganger i uken og prøver å rocke hver dag.

Har gått ned litt over 7 kg siden før jul / 5 kg siden nyttår.

Skrevet

Ja og forresten - en av de viktigste tingene jeg har lært meg er at om jeg skulle skeie ut en dag, så er ikke løpet kjørt. Da er det ny frisk dagen etter, for det er ikke krise. Dette er en livsstil jeg skal leve med resten av livet, og da må jeg kunne skeie ut i blant.

Der har jeg bommet kraftig før nemlig - én utskeielse blir gjerne til fire-fem dager på rad.

Skrevet

Har gått på Grete Roede, men har egentlig plukket litt derfra og laget min egen variant ;)

Har gått ned 30 kg på ca 7 mnd...

Jeg spiser ikke sjokolade, og minimalt med godis generelt.

Spiser knekkebrød i stedet for brød

Mindre porsjoner (men nok til å bli mett)

Lite og ofte i løpet av dagen.

Jeg veier ingenting og teller ingen kalorier. Høres stressende ut...

Skrevet

Hihihi veier du ingenting Spetakkel? :-O

Er du usynlig???

*hilsen hun som snart skal åpne en øl men som man skulle tro hadde åpnet tre allerede*

Skrevet

Orker heller ikke tanken på å telle kalorier og å veie ting..

Vil bare spise sunt og godt og samtidig gå ned i vekt :P

Skrevet

Jeg veier ikke maten selv om jeg bruker vektklubb. Har så langt gått ned 10 kg siden nyttår og har 3-4 igjen før jeg er i mål.

Du behøver ikke å veie, men være edruelig ifht når du skriver opp hvor mye du spiser slik at du ikke lurer deg selv. Er man usikker, så kan man jo veie i et par uker for å få peiling. Det er en jobb å gå ned og det gjør også at du får fokus på hva du egentlig putter i deg i løpet av en dag.

Å bevege seg er et must, særlig for oss damer (gutta er heldigere der, de har mer muskelmasse og forbrenner automatisk mer).

Når man tenker helse er det for oss alle lurt å bevege seg.

Selv trener jeg ca 2 timer daglig av ulike årsaker. Har heldigvis alltid likt å trene så selv om mye av treningen er dønn kjedelig, så klarer jeg det dag ut og dag inn. Til høsten håper jeg at jeg kan begynne å lempe litt på den kjedelige treningen. Noe må jeg fortsette med hele livet.

Det er viljen det står på for de fleste. Det er nok av info å få på nett og andre steder.

Skrevet

Så utrolig flink du er da.. Grattis med minus 10 kg :)

Ja er nok viktig å bevege seg.. Jeg tok 20 min på ellipsemaskinen før frokost. Frokosten bestod av to grove knekkebrød med magerost..

Håper jeg klarer dette.

Gikk ned på lavkarbo, så håper det går på lavkalori.. Trente nesten ikke noe på lavkarbo..

Skrevet

Jeg syns personlig lavkarbo og andre slankekurer er noe stort tull!

Hvis du vil ha et varig resultat, har du oppskriften selv:)

Du skriver at du kan tenke deg å spise grovt brød, grønnsaker, osv. Der har du en fin begynnelse.

I dagens samfunn spiser vi for store porsjoner i forhold til det kroppen forbruker av energi. Vi er ikke klar over alle skjulte sukkerbombene i maten vi spiser og vi småspiser.

Mine tips er:

-spis litt mindre hver gang du spiser

-Ikke spis mellom måltidene -men hopp heller aldri over et måltid eller mellommåltid

-maten du spiser skal inneholde 1/3 kjøtt/fisk, 1/3 grønt og 1/3 potet/pasta/ris (gjene grove varianter)

-Spis 5-6ggr hver dag (dvs 3-4 hovedmåltider og resten mellommåltider)

-Spis 5 om dagen, men vær klar over at frukt inneholder masse sukker -ikke overdriv inntaket.

-Velg grovt brød og knekkebrød (gjerne surdeigsbrød, det er bra for blodsukkeret)

-Ikke la deg lure av såkalte "grove brød" som ser mørke ut, de kan være tilsatt farge, og du blir lurt til å tro at de er grovere enn de er.

-vær klar over at sukkerfrie pastiller som inneholder søtstoff påvirker blodsukkeret -kort fortalt startes en prosess i kroppen som gjør at du på sikt kan legge på deg av dette.

-Vær i mer bevegelse!

-Er du flink i ukedagene, er det lov å unne seg litt snop i helgen.

Les mer om diabeteskost. Det er en sunn måte å leve på!

Skrevet

Jeg kjører lavkcal, og kunne ikke vært mer fornøyd. problemet er jo at du kanskje er veldig sulten da...

Skrevet

Hørtes veldig fornuftig ut dette .)

Surdeigsbrød, er dette disse helt grove som kommer oppskjært i små pakker? Jeg er begynt å spise disse med mager ost :)

Skrevet

Jepp, det er surdeigsbrød. Andre surdeigsbrød er f.eks. Ingers rugbrød og rugsprø(knekkebrød).

Skrevet

har ikke vært sulten en eneste gang jeg på lavkcal! Spiser omtrent 1500 kcal hver dag og trener tilsvarende ca 1000 kcal hver dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...