Stjerne37 Skrevet 24. mars 2010 #26 Skrevet 24. mars 2010 Vi setter inn en viss sum på felleskonto hver mnd som skal gå til regninger,mat,gaver osv.Det som er igjen av lønninga bruker vi som vi vil. Har vi ekstra utgifter en mnd så setter vi inn mer,eks jul.
Gjest Skrevet 24. mars 2010 #27 Skrevet 24. mars 2010 Vi har en egen regningskonto som vi setter inn penger på, utover det bruker vi pengene vi har på vår egen lønnskonto som vi vil:)
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 24. mars 2010 #28 Skrevet 24. mars 2010 Vi får pengene inn på hver vår konto. Vi har heller fordelt utgiftene mellom oss vi da. Jeg tar mye av det daglige og faste, mens han som tjener mest tar de store utgiftene og innkjøpene.
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 24. mars 2010 #29 Skrevet 24. mars 2010 Vi har felles alt. Kunne aldri hatt det seperat, han jobber offshore å tjener 3 ganger så mye som meg...dessuten er det jeg som styrer både visakortene og nettbanken og økonomien til og begge:) Vi har felleskonto. Men vi spør hverandre alltid først hvis vi vil handle noe litt dyrt!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 24. mars 2010 #30 Skrevet 24. mars 2010 Her får vi vår lønn inn på egen konto, har en konto i mitt navn som vi er disponenter på begge to. På den setter vi inn penger til felles utgifter/regninger. Varierer litt på hvor mye vi setter inn der, og hvem som setter inn mest. Mine private regninger betaler jeg av det jeg da sitter igjen med etter å ha ført over til felleskontoen. (men er stort sett bare mobiltelefon og ett kredittkort jeg betaler selv, og det er ikke mange 100-kronene). Etter at dette er gjort setter jeg alltid av litt på sparekontoen min, sånn at studielånet ikke kommer som julekvelden på kjerringa Resten av min lønn disponerer jeg selv, og det gjør mannen også. Av de pengene vi sitter igjen med handler vi mat og ting vi trenger. Foreløbig så trenger ikke sjarmtrollet så mye siden han bare er 11 mnd, men det går også av det vi sitter igjen med. Men ser jo at det er en del smarte løsninger her, så kanskje vi burde tenke oss litt om... Men å sitte igjen med 500-1000 kr i "lommepenger", DET gjør vi nok ikke....
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. mars 2010 #31 Skrevet 24. mars 2010 Vi har for lengst sluttet å tenke "din" og "min" når det gjelder økonomi, så her er alle midler på konto felles midler. Veldig praktisk og greit, og føles helt naturlig ettersom vi er godt gift også.
Kamomille Skrevet 24. mars 2010 #32 Skrevet 24. mars 2010 Vi får lønna inn på hver vår konto, men ahr i tillegg 3 fellse konto som vi har faste trekk til: Regningskonto (fast %-trekk av lønna vår går hit, og alle regninger trekkes herfra) Matkonto ( Fast trekk hit fra hver vår konto. Vi har hvert vårt visakort på denne kontoen) Sparekonto (barnetrygden går direkte inn hit) Det som står igjen på kontiene våre er penger vi disponerer til felles glede:) Bensin, klær, fritidssysler, frisør, gaver etc etc etc. Vi legger oss egentlig ikke opp i hva den andre bruker penger på, men så bruker vi også svært lite penger på dill og dall til oss selv:) Som regel så er det ting vi trenger. Dtpre innkjøp blir vi alltid enige om på forhånd- har aldri kranglet om økonomien:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå