Ludoline Skrevet 26. mars 2010 #26 Skrevet 26. mars 2010 Man bør kanskje skille mellom hva man kjøper for barnets skyld og hva man kjøper med tanke på seg selv, og det imaget man ønsker å vise frem. En god madrass er til barnets beste, en lekker seng er for foreldrenes sans for estetikk og/eller behov for å vise at de har stil og/eller penger. Bilsete er for barnets sikkerhet, mens vognen er ofte like mye for mors komfort som for barnets... Ellers er jeg veldig glad i pene ting jeg altså, ser ikke noe galt i å kjøpe fine klær til barna som matcher, og sånn. Men trist når enkelte begynner å føle dette kjøpepresset, og tenker at man ikke vil det beste for barnet om man ikke kjøper den dyreste sengen. Totalt misforstått. Det er den tiden man tilbringer med barnet som er viktig, ikke utstyret som barnet får. Dette spesielt når babyen er bitteliten og ikke vet noe om merker på klær, barnevogner, osv.
magica fra tryll Skrevet 27. mars 2010 #27 Skrevet 27. mars 2010 For meg så handler det om noe mer enn bare MEG og hva JEG har lyst på! Jeg vil gjerne kunne se kommende generasjoner i øynene og vite at jeg gjorde det jeg kunne for at verden skulle fortsette å være et bra sted, ikke bare i vår uhyggelig rike del av verden og at forbruk(=søppel) og forurensning osv ikke tok livet av dem. Det eneste som kan forandre på noe som helst er hva hver og en av oss faktisk GJØR. Det er et faktum at det ikke går bra å lukke øynene og fortsette i samme gate.....Men dette er selvfølgelig bare min mening om tingene;) Livet er herlig!!
Sol Skippertaksdronning Skrevet 27. mars 2010 #28 Skrevet 27. mars 2010 Jeg venter baby i august, og har kun krav på engangsstønad, ikke foreldrepenger. så dette gjør jeg: Har ei jente på 18 mnd, og gutt på fem. Babye arver sprinkelsenga til vesla, skal bytte skruer i den, og male den. Vesla får storjenteseng, kjøper på Finn, pusser og maler. det eneste som blir kjøpt nytt her i gården er dyne og madrass. Da sitter jeg igjen med en del kroner som blir fordelt utover månedene , så vi har litt ekstra hver måned til kos. Vogna kostet meg 2000 kroner, men det var for ett år siden, kjøpte av en venninne. har skiftet slange i hjulene, så den er klar til bruk. Sysn det er litt galskp å bruke flere tusen kroner på utstyr, når man kan få det til uder halve prisen på Finn eller salg..mulig jeg er gjerrig, men når man ikke har røffen full av penger, må man av og til tenke litt " gnient". Ingen unger har tatt skade av det, så lenge utstyret er helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå