Gå til innhold

?Tråden for oss som har prøvd en stund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle damer/jenter!

jeg er en ivrig prøver er i min offisielle prøveperiode nr: 14 !

har aldri vært gravid så har derfor lurt på om jeg sliter!!

jeg tok min første p sprøyte oktober 2007, den varte i 3 måneder og etter det stoppet jeg med p sprøyta! tok litt over ett halvt år så kom mensen men den var helt tullete, så da ringte jeg privat gynekologen og fikk begynne på provera! etter dette viste det seg at EL var borte så da var det trippel dose Pergo i tre omganger og da kom EL! så var februar 2009 og min første EL på selveste valentine!

men ingen klaff men positive EL tester så kom mai 2009 da ble jeg enig om å sette meg på en venteliste til laproskopi! tiden gikk uten noe hell og tilslutt fikk jeg svar om at i februar 2010. da hadde mens syklusen kommet og gått i hele 2009! har prøvd slimløsende hostesaft. e-vitamin.sink. trening, el tester og ikke el tester! masse sex og ikke alkohol og røyk!

iallefall ingen klaff og når jeg var på laproskopien var alt i orden der! fikk el rett etter operasjonen men da gikk det ikke ann å ha sex!

men nå har vi prøvd virkelig "første" periode etter lappen! har flyttet i mellomtiden og skaffet meg ny jobb og hatt masse sex med samboer så nå føler jeg klaff men man vet jo ikke lenger!;(

håper alle får klaff snart!

påske klem! meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :)

Flott med en tråd, for oss som sliter litt....

kort om meg:jeg er 26år,har en datter på seks:)er gift med en flott,tålmodig og snill mann(han er ikke pappa til datteren min)

vi ønsker oss veldig en liten en,sluttet på piller i september 08..

hadde aldrig i mitt liv tenkt tanken engang,at vi skulle slite med og få det til:)men mnd går,tr kommer trofast til nesten samme tidspunkt,og el er ca 14-16 dag hver mnd...MEN alikevel ikke en ENESTE positiv test:(

mnd går opp og ned,noen ganger er det syykt tung..har bare lyst til og mure meg inne..andre mnd går det greit:)

dere kjenner dere vel igjen??

min besteste, goeste venninde er gravid med nmr 2,og galskapen min sprer seg..sorgen av og ikke bli gravid gjør at jeg skyver mennesker unna meg!!ink henne og litt min mann:/

han takler ting på en litt annen måte en meg,jeg flykter til jobben..for hjemme henger sorgen tungt under taket!!

MEN nå er jeg på min 4uke med akupunktur,veeldig spennene :)satser på at det klaffer snart...

men da må man jo ha sex å,vi har begge mistet lysten...er bare vondt,fordi når vi har sex..så kommer forhåpningene om barn..skjønner??

ulogisk når man prøver og få barn men :)

herrguuuud jeg er blitt så latterlig,mistet meg sjæl litt...men jeg kommer tilbake:)

hvordan takler dere savnet??ønsket.??mnd som flyr??

igjen,takk for denne tråden..litt lettere og lufte seg her:)

dette ble mye negativt.men akkurat nå om dagen er det sånn..vanligvis er jeg sett på som en solstråle :) og jeg må legge til at jeg elsker livet selv om det er tungt til tider...

ønsker dere alle lykke til,håper vi sees på 1.tri PRONTO!!!!!!

varme klemmer fra meg..sweet <3

Skrevet

Hoerer til her jeg og gitt!

Vi har provd siden August 2007 og ikke en eneste antydning til positiv test noen gang... Har vaert her inne og kikket litt foer, men ikke skrevet noe saerlig. Men naa har vi saa smaatt begynt med utredning og det er fint aa vaere her aa faa utloep for tanker og plukke opp tips og erfaringer fra andre proevere.

Haaper vi alle lykkes snart! :)

Skrevet

Ja jeg håper vi alle lykkes veldig snart :) Veldig kjedelig at det er så mange som skal måtte ventre så lenge på å få den etterlengta spira si.

Her er tanta på retur, men har hatt ei rar blødning denne pp. Blør litt også er det opphold før jeg begynner å blø igjen. Har bestemt meg for akupunktur igjen i fra neste mnd. Denne pp får gå som den vil gå, regner med jeg ikke blir gravid denne pp heller. Må få stabilisert syklusen min, nå er den som en jojo føler jeg.

I helga har jeg og sambo bare kosa oss. Slalom og afterski ble det på fredag og igår koste vi oss bare hjemme.

Hvor er dere i syklus nå?

Skrevet

Jeg er på cd 33 i dag. Etter jeg fikk ømme pupper forrige uke, så har jeg jo lurt på om jeg kanskje har hatt egglønsing..sååå dumme meeeg måtte jo bare ta en test da! (testomanen ligger ikke langt gjemt)

...også meg og disse skyggestrekene...rosa skyggestrek dukket opp. Men dette har jeg vært med på før, så. Æsj. Mye greiere når de bare er helt blanke! Er jo bare å vente et par dager da, men det er ikke bare bare å vente heller! Hehe.

Mest sannsynlig har jeg ikke hatt eggløsning, skyggestreken er en skyggestrek og jeg får sikkert ikke mensen før om en 20-30 dager.

...mye morsommere å følge den øverste varianten.. hehe.

Skrevet

Hva slags tester er det du bruker drømme stress-less? Er jo litt rart at du skal få disse skygge strekene....

Sjønner lite av denne tanta. Nå har jeg blødd i snart en uke og det virker ikke som mens blod det som kommer nå- Nå er det rent fersk blod som kommer. Kan jo hende jeg bare har en rar mens denne uka.

Vil bli ferdig med tanta kreket nå.

Skrevet

CD 26 her og enda ikke testet!!! Har bestilt meg tester da (strimler og CB-tester) - og håper de kommer i morgen ;)

Har egentlig ingen følelse av å være gravid, har ingen symptomer nå bortsett fra fortsatt litt ømme bryster, trodde selv de så litt mørkere ut enn vanlig, men de er nok ikke det, så regner med at tanta kommer rundt torsdag-fredag... :(

I dag hadde jeg siste dag på jobb før påske, så nå har jeg påskeferie!!! Skikkelig deilig med 8 dager fri nå, skal ikke på jobb igjen før onsdag 7/4, juhuuuuuuu ;)

Ønsker dere en riktig, riktig god påske ;)

Jeg kommer inn og oppdaterer etter at jeg har testet jeg :)

Stoooooor varm påskeklem fra

Skrevet

Jeg bruker disse strimlene fra nettet, Carina81. Har ikke råååd å kjøpe dyre apotektester hele tiden. Hehe. Og når en har lange og uregelmessige sykluser, så blir det litt testing. Men...får nå seee utover i påsken. Hehe.. Håper jo alltid biiittelitt når sånn skjer, men nå har det skjedd så mange ganger at jeg er nesten blitt immun. :P

Og goood påske til deg og, Meg og lille snuppis!! :D Følger spent med! Som alltid! Hehe.

Påskeklemmer til aaaalle!! :D

Skrevet

Ja, da kommer en liten oppdatering fra meg :)

Ja, fikk testene i posten i går, helt utrolig at det bare tar 2 dager fra jeg bestiller og de sender dem fra Danmark/Sverige til de ligger i postkassen min, imponert altså...:)

Hadde på forhånd tatt en morgenurin-prøve som stod klar, var supernervøs, dyppet den forsiktig i prøven (vanlig CB) og den sugde godt opp, med en gang så det faktisk ut som om det kom ett kryss...

Dunk, dunk, dunk sa hjertet da og så dunk-dunk, dunk-dunk, dunk-dunk, turte ikke se helt på testen, så helte ut prøven i toalettet mens jeg vasket meg på hendene og ville bevisst IKKE se på testen!!! Hjertet slo hardt da altså... så etter å ha vasket og tørket hendene måtte jeg bare se...

Ble dritskuffa da det ikke var noen kryss der, bare èn strek - man skal jo ikke måtte behøve å lete etter krysset, faen - så sur, lei meg og skuffa jeg ble da ;(

Var skikkelig på sipper`n, klumpen i halsen vokste og gråten presset på, men jeg greide å la være å begynne å grine... Huff, ingen god følelse akkurat, så var jeg dritsur den neste timen og så måtte jeg bare ta meg sammen, glad for at jeg var alene i huset da for å si det sånn.

Begynte å rydde opp i huset, orket ikke gå inn på BIM for å oppdatere, hadde liksom håpet på å komme med ett; JAAAAAAAAAAAAAAAA, endelig ble det MIN tur!!! Jippiiiiii osv.... men den gang ei...:(

Ble litt bedre humør utover dagen! TR har jo ikke kommet ennå, men er på CD 27 i dag og vet når jeg hadde EL, så beregner at TR kommer i løpet av ett par dager :(

For hver måned som går og jeg får negativt test så mååååå jeg jo bare tenke at da er jeg nærmere den måneden jeg får en positiv test... Ikke alltid like lett å holde humøret oppe, men jeg må bare håpe og krysse fingrene for at en dag blir det min tur igjen - og da skal spiren spire og gro, og signere en 9 mnd lang leiekontrakt med magen min ;)

Skal ihvertfall prøve å kose meg i påsken med både litt vin og god mat (les spekemat, roastbiff o.l, hehe)!

Så da ønsker jeg dere alle sammen men riktig, riktig GOD PÅSKE :)

Håper dere andre er litt mer heldig denne pp`n :)

Stoooooor påske-klem fra

Skrevet

Melder meg inn her jeg også:-)

Er i 14.pp, og el er akkurat overstått. Har en sønn fra før, og ønsker 2 tette.. Ser ikke ut som det kommer til å skje.. Men gir ikke opp. Prøver 1 år til, og om det ikke klaffer innen da, så blir det utredning tenker jeg.

Kjenner noen av nickene fra før, men kjekt å "blir kjent med" dere andre også:-)

Klem fra M-79

Skrevet

Ja, hvorfor skal det pokkers tante kreket dukka opp bestandig da... Hun kan holde seg borte. Tror ikke de vet hvor heldige de er de som blir gravid på et svorsj. Men neste mnd meg og lille snuppis... neste mnd :)

Velkommen til tråden du også M-79+gutt241208+ønsker2010gull. Ingen her inne må gi opp, gravide blir vi alle mann...eller damer :)

Jeg er på cd 8 idag eller der omkring, har sluttet å telle dager. Tanta varte enormt lenge denne gangen og har akkurat dratt sin veg. Skal bare kose meg i påsken når jeg får fri fra fredage med god mat og drikke. Min kjære har bursdag på fredag så skal feire han litt i helga. Gleder meg :)

Dere får ha en riktig god påske alle sammen, jeg stikker nok hodet innom av og til :)

Skrevet

Melder meg på denne jeg også. Sluttet med p-piller des 08. Veldig klare for barn da. Har ventet lenge, alt skulle ligge til rette og være "riktig" før vi begynte...trodde ikke det var så vanskelig.... Fikk en eggløsning hvor jeg ble gravid, endte med SA i uke 5. Så uendelig laaange sykluser, etter utredning ble det diagnosen pcos. Tar derfor provera og pergo, ble gravid nå igjen, gleden ble kortvarig, SA i uke 7. Så nå er jeg tilbake fra "1.trimester" til "bli gravid" igjen.

Venter bare på å kunne begynne å prøve igjen nå, men er usikker på hvor lenge jeg skal vente før jeg kan begynne med pergo igjen. Antakelig må jeg vel ta provera også. Sies vel at man skal vente til første mens før man prøver igjen etter SA, men det vil jo bli leeenge til for min del som ikke har eggløsning av meg selv.. Noen som har erfaring på det? Får høre med legen etter påske, men tar gjerne i mot erfaringer fra dere her også :)

Skrevet

Ja, ser ut som om det er ganske mange av oss som har prøvd en stund nå :(

Er i dag på CD 6 og fjerde dag med trippel pergo - guuuuuuud, det skal bli godt å blir ferdig med denne kuren i morgen, går jo rundt som en tikkende hormonbombe jo!! Jeeezez, for en bitch jeg er i disse dager... Stakkars mann og barn, hehe :)

Håper virkelig det bedrer seg og det "lysner" litt på humøret snart, spesielt nærmere EL og IKM.

Er jo en evighet til EL synes jeg - over 1 uke, og enda 3 uker igjen til en evt positiv test - åååhhh, som jeg håper det klaffer denne gangen!! Det gjorde det jo på samme tid i fjor. Fikk da TR 2 april og satt med en positiv test i hånden den 25 april (altså 3+2). Fikk TR den 31 mars i år, så krysser fingrene nå altså :)

Hvordan går det med dere jenter?? Hvor i syklusen er dere??

Klem fra

Skrevet

Ble den ikke registrert tro?? Prøver igjen :)

Skrevet

Jeg er nå på cd 1, altså en ikke så veldig behagelig dag.. *au og urk*

Men!! Jeg hadde endelig eggløsning!!! Lutealfase på 15 dager! Wohoo! Så nå er det på'an igjen med bidronninggeleen og venter eltester i posten!

ENDELIG! Håper bare det funker denne gangen også! Åh... Men jeg må si..jeg har hatt myyyye mere pms enn jeg hadde som ung. Haha. Stakkars hubby to be...han har fått gjennomgå. Huff..skikkelig troll.. Så du er ikke alene om akkurat den biten, Meg og Lille snuppis :P

Men...jeg har lenge å vente hvis eggløsningen kommer samme tid som forrige.. Da ble jo ikm på cd 41!! Det er lenge til det!!!! Er jo langt uti mai! Huff, nei. Håper det kommer litt lettere denne gangen her!

Håper noen har spennende nyheter der ute! :)

*krysser fingrene for alle jentene i tråden!!*

Skrevet

hei,

vi har ikke brukt prev siden datteren vår ble født for to år siden. sluttet å amme henne etter ni mnd men fikk tilbake mens 7 mnd etter fødselen det blir 17 pp det... var gravid nettom men ferdig med sa nå. at det skal være så mye jobb. vi gikk ut med at vi ville ha to tette etter ho var født,det var lett å si men det kommer vel en til engang jeg orker liksom ikke gi opp heller.har jo tross alt klart å bli gravid tre ganger, synd at vi har "bare" en, ho er jo super så skal ikke klage,men vil så gjerne gi henne søsken. både jeg og mannen min har flere søsken og vet at det er noe av det beste vi kan ha! ellers så er jeg en glad jente, jobber som frisør på østlandet er 25 år.

Skrevet

En kjapp liten oppdatering fra meg :)

Er idag på cd 14. Hadde el slim på cd 10 og har lagt inn aksjer siden da. Aner ikke om jeg har hatt el, jeg har ikke kjent noe til el i det hele tatt isåfall. Kan jo være at jeg har vært på farten hele påska og ikke rukket å tenkt baby nesten. Er bare deilig det :) Ikm 21 april.

Nå skal jeg stikke pakke kakaoen, appelsinen og kvikk lunsjen i sekken og stikkse på påskefjellet. Har enda noen dager fri og håper virkelig været fortsetter. Er skikkelig vår stemning ute o det gjør en j skikkeli vår yr :)

Klemmer fra meg :)

Skrevet

Skikkelig stiv i muskelaturen idag etter ski turen igår, men en fantastisk flott tur :) Eneste er at jeg er blitt nedsylta i forkjølelse :/

Siden jeg ikke kjenner noe til el denne pp måtte jeg inn å kjenne på tappen idag og den er vid åpen. Kanskje jeg har el idag da... ikke vet jeg... la inn aksjer igår og må vel hoppe i køya idag også. Har en følelse på at det ikke blir baby denne pp heller. Har en sterk følelse på at jeg må vente en liten stund, men vi får vel prøve enn så lenge.

Ellers har jeg vært å kosa med baby på 3 mnd idag... lukter så godt.... :) Håper man skal slippe å vente så alt for lenge.... babysyk så til de grader :)

Skrevet

Hører vel til her jeg og!.... Liker ikke:(

Skrevet

Hei igjen :)

Så fint at du har fått kost deg Carina - ingenting er som å være ute på tur i masse frisk luft!!! Minuset er stølheten dagen etterpå da, hehe - men man kommer seg over den etter ett par dager...

Synd du har blitt forkjølet da, håper det går fort over :(

Her går jeg på trippel-pergo denne mnd, siste tabl inntatt i går, nå er det bare å vente å se når jeg får EL denne gangen (skal jo være en gang mellom 5-10 dager etter inntak av siste tabl)... Kjenner det murrer i høyre eggstokk og jeg har hatt skikkelig nattesvette i natt, drømt noe vannvittig mye rart, hetetokter og hodepine... Burde vel være dritt lei alle symptomer og bivirkninger på det ene og det andre, men det rare er at jeg er kjempeglad for å kjenne at det murrer og romsterer og er litt vondt i magen, for da vet jeg at det er noe som skjer!!!

Håper på en kjempe EL denne gangen altså, er spent på blodprøvene jeg tar underveis denne gangen og krysser fingrene for at jeg blir gravid denne pp`n.

Dersom det blir treff denne pp, blir jeg gravid på nøyaktig samme tidspunkt som i fjor (men jeg mistet dessverre for 2 gang) - satser på at det er en gunstig tid for kroppen min å bli gravid på :) I fjor hadde jeg en skikkelig EL, husker det veldig godt, for det var så vondt at jeg ikke kunne gå, og masse, masse EL-slim. Uansett hadde da EL den 14 april og nå venter jeg EL ca 14, 15, 16 april, så kryss fingrene, hehe :)

Nei, nå får jeg komme i gang med middagen, mannen er på vei hjem og lille snuppis er sulten :)

Ha en fortsatt strålende fin dag :)

Klems

Skrevet

Hei jenter!

Hører vel hjemme i denne tråden jeg også, mistet tellingen på pp nå.. Vi har hvertfall holdt på i 1,5 år uten resultat...

..da er man villig til å prøve alt! Fikk lite hjelp hos lege, men fikk krangla meg til henvisning -så skal til ul og sjekke meg så snart jeg blir kontaktet.

Nå har jeg kjøpt bidronninggele og wild yam.. Bruksanvisning? ;) Skal jeg starte på bidronninggele når jeg begynner å spotte (altså i dag..), og ta det frem til positiv ELtest? Hvor mange tabletter daglig?

Tar jeg så ei pause fra de pillene under EL, og så begynner jeg på wild yam etter EL? Hvor lenge tar jeg de, og hvor mange tabletter daglig?

Takker veldig hvis noen kan gi meg litt veiledning.. :)

Håper det klaffer for alle oss snart, det er jammen på tide.. sukk

klem til alle mann! :))

Skrevet

Satser¨på at det blir full klaff med trippel pergo kur ☆Meg og lille snuppis☆2MA,25pp :) Du får ha masse lykke til.

Trivelig at du også kommer inn hit Happy ツ Er vel litt godt å komme igang med utredningen kan jeg tenke meg. Da jeg brukte bi.dro gele brukte jeg de fram til el. Og et par dager etter el starta jeg med wild yam og brukte de en uke framover. Funka ikke for meg, men har jo funka for andre :)

Jeg kjenner fortsatt ingenting til el, men jeg er blitt full av influsena og det kan jo være at kroppen utsetter el, kan den ikke??? Legger inn akskjer uansett så den ikke misses på.

Er en litt trist dag idag, katta vår gjennom 17 år skal avlives. Er for det beste da han har problemer med magen og halter og han er jo veldig gammel. Kjenner jeg gruer meg, er jo så vant til å ha han der.

Nå skal jeg pakke meg inn i ullpleddet og ikke gjøre noe. Har fortært resten av påske egget og har lyst på potetgul posen som ligger i skapet. Noe må jeg ha å trøste meg på .

Ha en strålende dag jenter :)

Klemmer :)

Skrevet

Veldig godt å vite at vi er så mange i samme situasjon å at det klaffer for oss slitere og:) iallefall veldig godt å høre alle solskinnshistoriene som kommer:):)

Blir litt irri for jeg har noen jeg kjenner som ble gravid nå men som måtte ta abort for den personen har ik kapasitet til å ta seg av en til unge,men WTF når man ikke bruker prevansjon hva bruker å skje da??

er så alt for lettvint løsning å så frustrende for oss som virkeli vil ha å prøver så alt for hardt for at det skal skje..så skjer det me dem som ikke vil ha å som i tillegg tar abort!! gosh!

plutseli er alle rundt meg gravide som ikke kunne bli det,ååå kan det ikke bare bli min tur nå...er så sykt lei av å prøve å vente å vente.

Ma og sa skulle ikke vært lovlig,skulle så gjerne hatt de 2 små nurkene jeg mista alt for tidlig sammens med meg..

men får tro å håpe at det var en grunn til at kroppen støtte dem ut.

huff sorry jenter,ikke meininga å være så alt for negativ..bare trengte litt utblåsning:)

klaffer nok for oss alle en dag;)

men tror det beste er å gi litt fan å bare la det stå til å ikke tenke så mye,ik planlegge framtiden med ungen liksom..bare ta alt slik som det kommer.

Er ferdi me min 2 pergokur nå,så el er vell rundt hjørnet om noen dager:) håååper såå det kan klaffe nå,har tenkt lite å stressa lite å skal fortsette med det:)

lykke til jenter å ha en fin dag:)

Skrevet

Sitter hjemme å kjeder ræva av meg. Feber har jeg, jeg blir vanvittig urolig når jeg er sykl og klarer ikke sitte stille. Zorro vennen har dratt til katte himmelen og jeg sprakk og tok en el test. Smile fjeset kom opp og jeg har null lyst på sex. Men må man så må man. Til sengs skal jeg. Febersvetten får bare renne. Føler meg overhodet ikke noe sexy til å forføre mannen heller. Får trekke ned rullegardina og gjøre det i mørket. Sitter å vente på mannen.....

Skrevet

Slenger meg på denne.

Har en sønn på 2 og et halvt år.Har forsøkt 16 pp etter SA:(

Har endometriose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...