Gå til innhold

?Tråden for oss som har prøvd en stund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut at jeg lagde en tråd for oss som har prøvd ei stund. Vet ikke hvor mange det er av oss her inne. Syntes det er så veldig mange nye navn her inne også er de her inne i en eller to tre mnd og så forsvinner de videre.

Min prøverhistorie starta med at je ble gravid med en gutt i november-08 som overhodet ikke var planlagt. Men han døde i magen min rundt uke 16-17 og dette ble ikke oppdaget før jeg kom til ordinære ultralyden i uke 19. Starta prøvinga på nytt igjen etter et par tre mnd og har nå vært her siden. Hadde et lite innhopp på 1 trimester i oktober som endte med en MA i uke 8. Ble da gravid ved hjelp av akupunktur.

Nå har jeg fått det hersens tanta kreket på besøk igjen og går inn i 10 pp. Jeg er mekrig drit lei av hele prøvinga og prøver så godt jeg kan og ikke tenke på graviditet og babyer som overhodet ikke er enkelt.

Vuderer å ta opp akupunkturen igjen neste pp om ikke spira sitter denne pp.

Ellers er jeg fra Tromsø og jobber som sykepleier på UNN. Er 29 år og ei glad og sprudlende jente :)

Er det flere av dere her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har gått uten prev i snart seks år, var aktiv prøver 05-07 etter at jeg hadde en MA uke 13. Begynt å bli aktiv prøver igjen nå for en 3 mnds tid siden, med testing og hele pakka. Begynnt utredning for ufrivillig barnløshet, og klaffer det ikke denne pp så begynner vi på pergo neste syklus. Fått påvist sjelden el,men etter at jeg begynte med bidro har jeg fått eggløsning begge syklusene.

Positiv eltest idag, så håper det går denne mnd! :-)

Skrevet

Hei!

Jeg har prøvd på nr 2 i 2 1/2 år nå:(

Har en nydelig datter på samme alder som pprøvinga, vi begynte tidlig da vi ville ha to tette. men slik ble det ikke!

Prøvde på jenta vår i litt over 1 år, trodde ikke det skulle ta så lang tid denne gangen!

Har pco eggstokker, så har veldig sjeldent tr og el. kan gå med tr i opptill mnd om gangen eller flere år i mellom.

Har vært på utredning på sykehuset(før første graviditet og nå), har dennne gangen prøvd provera og pergo men uten hell. går nå til akupukntur og føler det hjelper flott, har hatt to regelmessige tr og fikk et smile fjes på el testen min forrige uke;);) så venter i spenning denne mnd!

Vi har bestemt oss for å gi dette en sjans over sommeren, så blir det en runde til med pergo også blir dt nok ivf. men satser på at vi får det til NÅ!!!

Vi skal til vietnam til sommeren så derfor vi tar det litt roligere med piller osv. men vi prøver så godt vi kan alikevel, avbestiller den turen glatt hvis jg skulle få en spire i magen;D

Håper det klaffer for oss snart, jeg vil til 1 trimester også 2 osv ..... klemmmer fra

Skrevet

har reinet ut at eg og min kjære har prøvd i 34 pp. nå kan de være me har klart de med pergo + ovitrelle:)

Skrevet

Nå har jo ikke jeg prøvd like lenge som dere, klarer ikke helt å se for meg hvor tøft det må være. Men har en følelse på at jeg kommer til å være her en stund. De tok en masse gen prøver av meg og min sambo i november som det enda ikke er kommet svar på. Finner de noe der blir det ass. befruktning på oss. Men håper i det lengste at vi skal klare å slippe det.

Hvordan går prøvinga utover forholdet deres? Her i gården er det bare jeg som stresser. Sambo tar det som det kommer, men har selvfølgelig lyst på et lite nurk han også.

Skrevet

Jeg melder meg på denne tråden, jeg...

Kort fortalt så var vi prøvere i 2,5 år før vi (med pergo, rett etter røntgen hsg) ble gravid. Junior har blitt halvannet år nå, og vi har forsøkt på nestemann uten "hjelp" hele tiden etter fødselen, uten resultat. I går begynte jeg på første doble pergokur....

Det er spennende, og det er slitsomt... Dere kjenner dere kanskje ikke igjen?

Lykke til, alle sammen!!

Skrevet

Jeg også melder meg inn her...

Kort fortalt fikk vi ei jente helt uplanlagt for 4 år siden, så brukte jeg 2 år på å overtale mannen til å prøve på nr 2 (jeg ville helst ha dem tette jeg da!). Kastet endelig prevensjon våren -08, da var mannen også klar!!

Juhuuuuu - ble endelig gravid i des -08, men mistet tvillingene i MA i uke 12 (mars -09). Ble så gravid igjen med en gang etterpå fikk ett nytt sjokk på tidlig UL i uke 10 (31.05.09), der var det heller ingen liv :(

Fikk en del trøbbel med syklus, blødninger, hormoner etter siste MA. Fikk da pergokur i juli -09, i aug -09 testet jeg svakt positivt i 1 uke, det var en tidlig SA i uke 5. Har prøvd intenst hver eneste måned og gått på tilsammen 4 doble pergokurer. Dersom jeg ikke er gravid denne mnd skal jeg ringe inn mens til gyn når jeg får TR. Deretter skal jeg inn på dag 2-4, 12 (UL), 17, 21 og 24 for å ta utvidete blodprøver, samt UL, så skal jeg begynne på trippel kur - må det sa han før vi får videre med å sende inn søknad til IVF/AIH.

Håper jeg slipper alt det styret, kan jeg ikke bare bli gravid og beholde spiren da??

Ellers er jeg en innbarka Oslo jente (født, oppvokst og bodd der de første 30 år av mitt liv), flyttet til Hønefoss (bare 1 times kjøretur unna Oslo da) og stortrives her!!! Er 34 år, gift, har en nydelig datter på 4 år og en positiv og glad jente :)

Så barn nr 2 var vært sterkt ønsket siden sommeren -06, men har bare vært aktive prøvere de siste 2 år siden jeg brukte 2 år på å overtale mannen og resultatene har jo vært gravid, men har da altså dessverre mistet...

Håper virkelig vi får ett lite mirakel i magene våre snart!!!

Synes virkelig vi fortjener det vi slitere nå :)

Skrevet

Kommer hit jeg og;)

Februar ifjor mista jeg tvillinger i MA i uke 13,hadde da "prøvd" bli gravide i ett år før det,brukte ikke prevansjon men gikk ikke inn for at det skulle klaffe.

Så da jeg mista tvillingene gikk jeg jo med godt mot å tenkte at det skjer nok veldi snart igjen,å her sitter man over ett år etterpå å null spire i magen!!!

Har Ikm imorgen eller fredag å er i pausemnd etter første pergokur,så blir vell å starte på nytt igjen om noen dager me en kur til..men håper i det lengste at tanta ikke kommer men ingen symptomer på graviditet her i gården,men hadde ingen sist heller utenom vanlige mensensmerter. Det som er så trist er at sambo kansje er syk å skal snart til utredning på sykehus,håper bare virkeli det ikke er noe alvorlig som feiler han:/,så kan hende vi må utsette babyplanene..men vil for ALT i verden bli gravid helst for flere mnd siden:)

å litt lei av de som såvidt er innom her å nesten tar d som en selvfølge at de er blitt gravide så fort å ikke virker så veldi overentustiastik..gjelder jo ikke alle da,men ååå nå må d jo bli vår tur:):)

masse lykke til jenter:)

Skrevet

Er litt usikker på hva "en stund" er, men siden det er andre som er i 10 pp her så slenger jeg meg på:) Er jo ikke lenge i motsetning til mange andre her men.

Kort sagt: Kasta p-pillene i januar 09, startet prøvinga i mai 09. Har ingen barn fra før, så vi prøver iherdig på vår første, ingen resultat så langt... :(

Men jeg prøver å tenke som så at det skjer når det skjer, og som det har vært sagt her før: Vi er en måned nærmere spiren vår for hver måned som går:)

Lykke til alle sammen!!:)

Skrevet

fikk en nydelig jente høsten 06 etter noen få måneders prøving. begynte å prøve på nr 2 november 08. klaff på første forsøk, men hadde en SA februar 09. har prøvd aktivt hele tiden siden uten resultat. har vært syemeledt med utbrenthet ca 9 måneder og det er kanskje noe av grunnen til at det ikke har klaffet. gått til biorenosans terapaeut noen måneder for å få opp energinivåene i kroppen som ser ut til å ha en del effekt.

fikk vite i september 09 at jeg hadde en del cyster og legen var bekymret, men ved kontroll i desember 09 var disse borte, men følte legen ikke tok meg på alvor, han sa bare du er så ung og har mange år foran deg må ikke stresse så mye, fikk beksjed om å komme igjen om ett år !! syntes det er er litt kjipt siden vi da allerede har prøvd i ett åt.

sambo begynner å lengte veldig etter en liten en til og lille snuppa venter veldig på en liten baby. så håper og ønsker....

ellers er jeg 27 og jobber som sykepleier i kommunen

Skrevet

hei

jeg er også en av de som har prøvd e stund...

har ingen barn fra før. Vi startet prøvinga i oktober 2008...ble gravid i mars 2009 til min store lykke! Men det gikk dårlig,.. i uke 6 ble jeg innlagt og operet med graviditet utenfor livmoren...

jeg sitter her et år etter, og fortsatt ingen spire... :(

Skrevet

Du får komme deg inn til oss på slitere da vettu, der er det mange gamle:-)

Jeg kan vel si jeg har prøvd en stund, altfor lenge i egne øyne men.

Ble gravid i 97 men grunnet omstendigheter valgte jeg abort....nå kan jeg jo angre på det......

Fant tilslutt drømmemannen i voksen alder og vi har vært uten prevensjon siden 2008 og prøvd siden....ingen graviditeter. Nada.

Mannen min er frisk som en fisk og vi har holdt på med utredninger siden oktober 2009, og nå den 6. april skal vi endelig inn på samtale på ivf-avd på Riksen - det ser vi veldig frem til.

Fant litt endometriose på meg under lap-operasjon i februar, og selv om det kanskje høres sykt ut, ble jeg lettet over at de fant noe...var kjemperedd for at de ikke skulle finne noe på noen av oss.

Fikk mensen 15. mars og med sykluser på 30 dager, er det ennå en stund til el. Tenkte likevel å prøve igjen denne mnd pga operasjonen. Har egentlig gitt litt opp å prøve.

Holder til på Østlandet, er 32 år og gift med verdens beste mann:-)

Skrevet

Melder meg også inn her. Vi har prøvd på nummer 2 siden august -08. Klart å bli gravid 2 ganger, men begge endte i MA.

Skrevet

Føler med alle dere som har prøvd veldig lenge og/eller mistet!

Har en gutt på 20mnd. Han brukte vi vel 10pp på å få til(dvs vi benyttet oss av sikre perioder i 5 år før vi begynte å prøve) . Har prøv på nr 2 i 14mnd nå da vi ville ha to tette.

- Skulle til legen i morra, men så kom tanta 3dager for seint, og jeg kan ikke gå til GU med mensen :-S

Skrevet

Ååh! Endelig en sånn tråd! :D Har slitt litt med alle disse nye som bare svinger en kjapp tur innom. Unner jo ingen dette drittgreiene å ikke få det til, men..sjalusien brenner i kroppen innimellom.

...tror jeg har litt pms i dag, for å si det sånn. Hehe..

Vi har prøvd siden novemer 08. Har sjelden eggløsning og uregelmessige sykluser. Har ikke kommet i gang med utredning p.g.a. alt for mye stress rundt oss nå for tiden. Så noe pp. aaaner jeg ikke lenger.

Har prøvd bidronninggele denne måneden. Og sitter faktisk nå med skikkelig ømme pupper! Har jeg hatt eggløsning, kanskje?? Det finner jeg uansett ut, rett over påske :) Aksjene er invistert, så.. hehe.

Skal gifte meg til sommeren, så har liksom noe annet å tenke på om dagene, og det er GODT!

Det var meg(oss)! Igjen, kjekt med en sånn tråd!! :D

Kjekt (og litt trist) at vi var litt flere her inne....

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver til å begynne med "Drømme stress-less" Stadig nye navn her inne som svinger innom og får det til på et par pp'er. Er jo ikke det at jeg ikke unner dem gleden, men mitt ønske om en til er jo minst like stort og jeg skulle så gjerne ønske at det snart var vår tur igjen.

Har ei nydelig jente på 2,5 år og har nå prøvd på nr.2 i nærmere ett år. Hadde aldri trodd at det skulle ta så lang tid, gikk jo så greit med førstemann,,,,,,Men her sitter jeg uten tegn til graviditet og for tiden kjenner jeg at det er litt tyngre enn det har vært på en stund-ar jo så sikre da vi startet på at jeg skulle ha termin på disse tider eller i det minste nærme meg høygravid og få en liten sommerbaby....sånn gikk det ikke, gitt.

Må vel bare slutte meg til innlegg over og tenke at for hver pp som går er vi alle en mnd nærmere graviditet;)

Skrevet

Dette var jo egentlig en litt koselig tråd :-)

vi har en gutt på 3 år og vært prøvere på nr 2 i 13 pp nå. Har tatt første pergokur og venter mensen i disse dager. Krysser fingrene, men har ikke forstore forhåpninger. (så lei av å bli skuffa.) Vi hadde en sa uke 7 i oktober så håper snart det kommer en ny spire som har tenkt å bli der i 9 mnd. Hadde vært kjekt med en liten huleboer snart :-) Ellers er jeg fremdeles veldig ung så ingen hastverk, men ser at gutten vår veldig gjerne vil ha en lillebror/søster og snakker veldig om baby osv. Så ville jeg helst at det skulle være 3 år mellom dem og det blir det ikke nå, men.

Jeg er 23 år og bor i Stavanger.

Skrevet

Så koselig denne tråden er... Det vil si, "koselig"... Dere skjønner hva jeg mener. Vi er i hvert fall flere i samme båt!!!

Lykke til, alle sammen!

Skrevet

trodde ikke vi var så mange jeg! Hoff, fryktelig synd, men samtidig litt godt å møte likesinnede....

Må det gå veien for oss alle;)

Skrevet

Melder meg inn her jeg også:) Det hadde vært koselig å være i en egen gruppe siden jeg også ser at det er mange nye som fyker inn og ut.

Siden TR kom idag.. så har jeg nå havnet i 10 pp.

Vi ble aktive prøvere i juli -09. Noe av det verste med denne prøveprosessen synes jeg faktisk er det skuffede ansiktsuttrykket til samboeren min hver gang jeg sier at TR har kommet :-(

Det hadde vært mye lettere dersom jeg VISSTE at jeg kom til å bli gravid i f.eks des -10 eller jun-11.. Da kan jeg gjerne vente, men det jeg er redd for er at det aldri skal skje:(

Vi kan jo oppdatere hverandre hver måned da kanskje, med hvem som har blitt gravide. Gi hverandre litt håp =)

Skrevet

Carina81_2MA_10pp: Nå ette 34 pp e de ikke mye me har sex lengre. men nok til prøving:) men ellers så e han flink til å holde ut me meg kver misslykket pp:P

Skrevet

Det er usikkerheten som er verst, skjønner deg godt Tintin82!!!

Men det ER håp. Jeg har tross alt fått et barn allerede, og er sånn sett veldig priviligert, det er jeg klar over. Det tok oss 2,5 år den gangen, samt litt medisinering og rtg hsg. Denne gangen har vi først begynt på Pergo for to dager siden, men vi har vært prøvere i halvannet år, siden forrige fødsel. Jeg merker at jeg ønsker meg også denne gangen VELDIG et barn til, men noe av redselen er borte. Jeg har tross alt Lillegutt. Blir han enebarn, så blir han det. Men jeg håper selvfølgelig ikke det, da! Vil gjerne ha både 1 og 2 til, om vi får muligheten.

Det jeg ville si er at det er håp! Ikke gi opp!!!

Skrevet

Slenger meg på her jeg også. Vi begynte prøvinga i desember -08. Føles som en evighet siden : ) Jeg har to barn på 6 og 8 1/2 år fra før, men samboeren min har ingen. Gikk egentlig veldig greit å bli gravid med de to jeg har så trodde aldri at det skulle ta så lang tid denne gangen, Ble gravid på disse tider i fjor, men med tidlig SA i uke 5. Var gravid igjen i februar i år, men mistet også da.

Hadde ikke fått igjen mensen etter den SA´en og lurte på om kanskje det var en spire der igjen. Så begynte jeg å blø på mandag, men tenkte å ta en test for å se om det hadde vært noe der. Den testen slo ut veeeldig veeeldig svakt, men jeg føler selv at det hadde vært en spire der også denne gangen. Har tatt hcg prøve hos legen, skal ringe for å høre svar på denne i morgen. Hadde vært greit å vite om det var eller ikke.

Mange som sier at man skal vøære glad at man har barn fra før, og det er jeg jo selvfølgelig, men det var en her inne som skrev en gang (husker ikke hvem) at så lenge man har ønske om et barn til så er det en som mangler, uansett hvor mange man har. Synes det er godt sagt : ) Selv om jeg er veldig heldig som har to selvfølgelig : )

Ønsker alle lykke til : )

Skrevet

Hører vel hjemme her, jeg også. Har en gutt på 4 år. Har vært uten prevansjon siden feb. -09. Ble gravid i okt. -09, men det endte dessverre i MA etter 9 fullgåtte uker. Ventet 8 uker på TR etter dette. Har brukt Pergotime dobbel denne første pp. IKM i dag, men ser dessverre ut til at TR er i anmarsj. Begynte akkurat såvidt å blø. :o(

Så da starter 2 pp etter MA. Har ikke fått noen ordentlig beskjed av min gyn, men tar en pausemåned fra Pergotime, og lurer på å bruke Bidronninggele og wild yam denne pp. Vil bare vente litt og være sikke på at det faktisk er TR som er kommet. Har alle symptomer på at det er hun, så går nok igang med bidronning i morgen.

Lykke til alle dere andre her inne. Ser ut til at vi er en hel del som sliter. Leit, men godt at vi kan støtte hverandre her inne.

Skrevet

hei - fint å se at andre er i samme båt... Felles skjebne felles trøst. Vi er inne i vår 11 pp. Eggløsning har jeg midt i neste uke - og sex er uaktuelt pga hytte med storfam. + barn på rommet... :) Satser nå på første uka av mai....

Men - uansett skal ikke jeg klage. Har ei flott jente på 4 år og en gutt på 2 - så treffer vi ikke blir det nok ingen utredning... Da gir vi nok opp om noen år.... (Tror uansett at min sære familie ikke vil juble over nr 3...)

Krysser derfor fingrene mer for dere andre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...