Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Carmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skeptisk til det navnet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Carmen kom opp med spansk opprinnelse da jeg søkte på det. Hmm.

Har faktisk tenkt Carmen Maria/-e da:-p Haha, mormoren min het Marie til mellomnavn, og vi har allerede et oppkallingsnavn fra farens side, så det hadde jo vært moro.

Men nå er jeg ikke gravid da:-p

Skrevet

Men nå har ikke jeg skrevet Karmen da, men Carmen;-)

Skrevet

Carmen Carmen.¨åhhh Carmen......sønnen min på 6 er så begeistrer for en jente i klassen som heter Carmen og hun er helt nydelig.....

Skrevet

Så skjønn sønnen din er da:-)

Skrevet

Ack, Carmencita gör mej inte så besviken...

Nydelig sang, skrekkelig navn

Skrevet

Syns man skal tenke litt på at man skal ha et navn ikke halve Norge heter......Når sønnen min gikk i barnehagen het annenhver jente Nora eller Marthe

Skrevet

På ei norsk jente med et norsk etternavn fks Carmen Hansen, fælt.

Hvis det er et spansk etternavn er det jo ok.

Skrevet

Synes det er kjempeflott. :) Har selv vært inne på det, siden eldste min har spanske gener. Nå ble jo han en gutt, så da var det ikke et alternativ. ;)

Skrevet

Personlig så syns jeg ikke det er så veldig fint, men det passer jo fint sammen med navna på de andre barna dine!

Skrevet

Foreldre finner da ikke på slikt, det er barnslig. Grunnen til at jeg sa det er fordi folk kan forbinde det med andre ord, og ja, barn kan være litt lunefulle der.

Er jo ikke fordi det ikke er norsk at jeg mente det da.

Men Monajenten, det var bare min mening! Du må da kalle barna dine for det du vil og liker best! :)

Skrevet

Hahaha ja det var jo koselig sagt:-p Du sier altså at du syns navnene på barna mine er stygge:-)

Men at du mener det, går helt greit. Har fortsatt talentkonkurransetråden friskt i minnet;-)

Skrevet

Hehehehehe, greit at man synes et hypotetisk navn ikke er særlig fint, men å blande inn eksisterende barns navn?

Monajenten, hva har du gjort denne damen? *ler*

Skrevet

Jeg synes det er et fint navn.

Men det med mobbing trenger du ikke å tenke på engang.

En ting var i vår generasjon, men nå heter ungene alt mulig rart :P Så tror ikke Carmen hadde vært den store utskillelsen sammen med Ali, Zadia, Cho eller hva de nå heter ;) (ingen kritikk til slike navn, og ingen ide om hvordan det staves om jeg har gjort noe veldig feil ;) )

Så slapp av med den.

Selv Ananeus i klassen til min søster fikk ikke en slengkommentar...

Skrevet

Hva er det som feiler dere to egentlig? Herregud...

Jeg mente ikke at de andre to navnene var stygge, men at navnene passer sammen liksom..

Som at jeg ikke syns at Trygve og Målfrid er fine navn, men de passer jo sammen for de er litt samme sjanger..

Snakk om å henge ut enkeltpersoner! Alle som skriver skikkelig stygge kommentarer om navnet, det bryr du deg ikke om..

Skrevet

Fordi ingen av de andre blander inn navnene til barna hennes vel?

Du skriver jo mer eller mindre at du synes navnet Carmen ikke er fint, men det passer fint sammen med navna på barna hennes. Ergo, du synes de har stygge navn.

Igjen, ser du ikke selv hvor du bommer på all takt og tone? *ler*

Skrevet

Jeg henger deg ikke ut, men med tanke på det du skrev sist så reagerer jeg, det må da være lov. Uansett om du ikke mener noe vondt med det, så har du en merkelig måte å formulere deg på. Du ser vel at når du sier at et navn ikke er fint men det passer med navnene på barna mine, så er ikke det så veldig fint sagt?

Skrevet

Jeg er selv spansk/norsk, og jeg og mine to søsken har erkespanske navn. Alle tre navnene kan f.eks. rime med noe på norsk og være "mobbenavn". Men hvilke navn kan ikke det!! Desuten er vi ikke spesielt spanske i utseendet og ingen hadde villet trodd at vi var spanske bare ved å se på oss. Men vi er alle tre veldig glade i og stolte av navnene våre! Og det spanske etternavnet. Carmen er ikke helt mitt favorittnavn men det er nok mest pga uehldige asosiasjoner med folk jeg kjenner. Liker nok den catalanske versjonen Carme bedre, men det er jo en smakssak. Synes du bør gå får dette navnet!

Og da vi var små var det stas når folk spurte; jøss heter du det, hvor har du fått et sånt fint navn fra....? Og vi kunne stolt fortelle at det var etter bestemor i Spania.....

Skrevet

Og du ser vel at når jeg skriver EN kommentar etter de FØRTI andre, og det er den ene kommentaren du velger å henge deg opp i, så reagerer jeg?? Mulig jeg har en merkelig måte å formulere meg på, men du er helt sinnsykt hårsår på alt jeg skriver også da.. andre skriver om vinduskarmer og erotiske dansere, men at navnet passer sammen med de andre barnas navn, DER går grensen liksom..

Nei, jeg må bare le av deg og venninna di... mye som minner meg om fjortis-tiden ved dette altså...

Og JO, jeg føler meg faktisk uthengt.. hva er greia med å trekke fram det der talent-greiene egentlig? Har du lest alle trådene som handler om deg på anonym egentlig??

Skrevet

Synes det fungerer dårlig i Norge fordi jeg som seer av amerikansk søppel-tv får flere assosiasjoner til Carmen Electra enn til en spansk señorita..

Men at hun skulle bli mobbet pga. navnet tror jeg ikke noe på. Uvanlige navn som er vanlige nå

Skrevet

Vinduskarmer og erotiske dansere har ingenting med meg å gjøre. Det har derimot navnene på barna mine. Det reagerer jeg på.

Og ja, jeg har lest alle trådene om meg. Har du lyst å fortelle meg hvor tragisk jeg er og hvor lite folk liker meg?

Greia med å trekke inn det forrige innlegget, er at du svarte på akkurat samme måte nå, med en frekk undertone. Det er ihvertfall slik du framstiller det.

Skrevet

Du TOLKER det som en frekk undertone ja.

Nei jeg har ikke tenkt å fortelle deg noe som helst, bare ville påpeke at det er nok av folk som gulper opp sure ting til deg, om du ikke skal henge deg opp i meg som ikke prøver å være frekk, men som du bare har bestemt for at du ikke liker.. Du vet ingenting om meg, og likevel framstiller du meg som en frekk og usympatisk person, det syns jeg er ganske frekt igrunn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...