Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Carmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har falt litt for det, syns det er nydelig:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, liker det:-)

Kjenner faktisk to små Carmen, jeg:-)

Skrevet

Åhh det er så fint:-) Det er jo spansk, og siden jeg har spansk kjæreste har jeg lov:-P

Skrevet

Jeg liker det veldig godt

Skrevet

Jeg liker det kjempegodt :) Fordi jeg har verdens nydeligste datter som heter det ;)

Skrevet

Åhhh så heldig du er:-D

Jeg har også verdens nydeligste datter, men hun heter ikke det da;-)

Skrevet

Synes det funker fint på norsk, men bare enda finere om hun har spanske aner. Synes det er et veldig sterkt, men samtidig veldig feminint navn.

Skrevet

Ja jeg er helt enig med deg!! Det er rett fram og enkelt, samtidig så fiiiint.

*babysyk*

"spanish Carmencita: ’the virgin from Carmel’ , means in hebr ’garden, orchard’ in spanish used in the meaning: ’song, singing’

Jeg liker det<3

Skrevet

godt godt.. Hadde jenta vært helt norsk hadde jeg stussa litt :)

Om pappan er spansk passer nok Carmen ja.

Skrevet

Jeg har en halvt spansk venninne som heter det, og på henne er navnet veldig fint. På mine heilnorske unger derimot, hadde jeg ikke ville brukt det.

Skrevet

Vår første sammen ble gutt, og et alternativ vi hadde til ham, var Matheo. Men da han kom ut som en fiskebollebaby passet jo ikke det i det hele tatt, så jeg er helt enig med deg, MintCondition:-)

Hadde vi fått en helt lys jente, hadde vi nok ikke kalt henne Carmen. Hadde hun arvet pappas brune øyne og mørke trekk derimot.....sukk:-)

Skrevet

Ehh..må desverre signere sug lut på den :-/

Skrevet

Liker det:)

Skrevet

Liker det ikke... hvis hun ser helt spansk ut hadde det kanskje gått an? Men da er det likevel mange spanske navn som er finere, synes jeg (",)

Skrevet

Liker ikke,- hverken på norske eller spanske jenter.

Skrevet

Vel, jeg leser for tiden en bok som heter Senor Peregrino, og kan vel ikke akkurat si at Carmen er ett navn som hadde fristet å kalle min søte lille datter. Men kanskje jeg hadde ment noe annet før jeg leste den boken :-)

Skrevet

Fint navn, men tror ikke jeg hadde brukt det her i landet - da det kan fort bli et "mobbenavn".

Skrevet

Jeg får umiddelbare assosiasjoner til Carmen Electra, og tenker erotisk dans med en gang. Ikke en assosiasjon jeg ser på som positiv. hehe.

Navnet i seg selv er ikke så ille. Jeg syns derimot ikke det passer på et helnorskt barn..

Skrevet

Mine barn blir ikke helnorske;-)

Skjønner derimot ikke hvorfor det skulle bli et mobbenavn? Det er jo i så fall foreldre som gjør det til det.

Skrevet

Ikke noe jeg ville valgt selv, men siden barnefar er spansk; kjør PÅ:-).

Spesielt er Lucas og Carmen helt nydelige sammen:-)

Skrevet

Kult hvis du vil hete det samme som 1/3 av spansktalende kvinner i verden.

Skrevet

*synger* Jeg elsker Carmen, Carmen elsker meg, vi er forlovet, Carmen og jeg.

Hadde forøvrig en katt som het Carmen, hun kledde navnet kjempegodt :-)

Skrevet

Hva med Maria Carmen? Det er det jo ingen som heter ;o)

Fint navn for oss som er vant til latinske. Men navnet Carmen er egentlig hebraisk.

Har selv ei blond jente som er halvt latinsk med et latinsk navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...