ifie Skrevet 31. mars 2010 #26 Skrevet 31. mars 2010 "Engel av nylon" av Helene Uri leste jeg flere år før storebror ble født. Den var brutal! Jeg greier nok ikke å lese den nå etter at jeg har fått barn, men om du er ute etter å grine, er nok dette en "bra" bok
*Rutletutt* Skrevet 31. mars 2010 #27 Skrevet 31. mars 2010 Where to start? He, he - jeg er veldig glad i å lese og har mange anbefalinger! Jeg er mest glad i krim, men hiver på noen andre inni mellom også;-) Har du ikke lest Stieg Larssons Millenium-triologi, Jo nesbøs bøker om Harry Hole eller bøkene til Henning Mankell og Liza Marklund, så har du MASSE å glede deg til! Bøkene til Camilla Läckberg, Unni Lindell, Chris Tvedt, Arnaldur Indridasson, Inger Frimannson og Johan Theorin er også knallbra! jeg holder på med "Nattefokk" av Johan Theorin nå, og har ikke kommet halvveis enda, men er helt oppslukt - knallbra så langt! Hans forrige som heter "Skumringstimen" er også veldig, veldig bra. Arne Dals bøker om A-gruppen er svensk krim på sitt beste, jeg er hekta! Jan Mehlums bøker anbefaler jeg også. Vil du ha veldig lettlest, men underholdende krim, anbefaler jeg Mary Higgins Clark. Min absolutte favorittbok tror jeg må være "Retterstedet" av Val McDermid - den er helt strålende! Alle hennes bøker er veldig bra, men den er favoritten. "Historikeren" av Elizabeth Kostova er en riktig gyser - den perfekte påskeboken;-) Ann Rule har skrevet en veldig bra bok om en sak fra virkeligheten som heter "Dødelig elskov". Den har jeg sikkert lest 5 ganger. Peter Robinsons om Alan Banks bøker er også bra krim! Anna Bache Wiik (tror jeg det staves..?) har skrevet en veldig søt på om det å være ungdom på 80-tallet som heter "Det aller fineste" - lettlest og koselig. Har du ikke lest Harry Potter-bøkene har du masse å glede deg til;-) jeg er ikke glad i overnaturlige ting type Ringenes herre og i den gaten der, men HP er strålende lesning - veldig underholdende! Det var vel det...tror jeg;-)
*Rutletutt* Skrevet 31. mars 2010 #28 Skrevet 31. mars 2010 Ja, og "Shutter Island" har jeg hørt skal være veldig bra. jeg har sett filmen og den var knallbra, så jeg gleder meg til å lese boken også:-)
Loyloy Skrevet 31. mars 2010 #29 Skrevet 31. mars 2010 Johan Harstad - "Buzz Aldrin - hvor ble du av i alt mylderet" og "Hässelby" er fantastiske. Har begynt å lese Engel boken og den ble for hard for meg, jeg kunne virkelig ikke, men er ikke i tvil om at den er god... jeg er bare en tudemarie. Stijg Kluun - " kvinne går til lege, mann går på byen" er også god, og veldig spesiell.. Man virkelig hater den dritteskken av en hovedperson, og samtidig kan man ikke annet enn å sympatisere med ham. det er faktisk rett stor kunst å skrive sånn.
møa Skrevet 31. mars 2010 #30 Skrevet 31. mars 2010 Outlanderserien til Diana Gabaldon. Det er de beste bøkene jeg noengang har lest, og jeg leser myyye bøker. Ellers sånn med verdens undergang-type bøker er det mange bra av de i codex-serien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå