<3baby i magen<3 Skrevet 22. mars 2010 #26 Skrevet 22. mars 2010 Å hvis noen lurer så kaller jeg ikke meg selv for en perfekt mor. Men jeg har funnet ut at ved å snakke med barnet mitt, forklare henne ting og gi henne svar på ting hun lurer på, så trenger jeg ikke slå/knipse/rise for at hun skal forstå meg.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #27 Skrevet 22. mars 2010 hehe, jeg skulle likt å se dere prøve å kommunisere med min tass når han er i fantehumør:p Det går ikke! Har prøvd: Nei, Legg vekk, Lukk igjen, FY, La være osv osv osv.... det funker 1 av 10 ganger;) men jeg knipser ikke, jeg setter ham i time-out. Vil nå si at han må være litt treg i oppfattelsen når han går avgårde å gjør akkurat det samme rett etter time out... Og ja, jeg gjør det korrekt, gir advarsel 2 ganger, løfter ham bestemt vekk, forteller hvorfor han må sitte i time-out, og snakker med ham når han er ferdig i time out.... men akk, det synker ikke inn:p Trass? Neivel! Men å knipse fungerer ihvertfall ikke, prøvde det en gang da han hadde revet i filler dekselet fra DVD spilleren, etter å ha fått nei, time out og streng beskjed om å la være. Det resulterte i at han fiktet til meg og lo.... Og alder på det lille sjarmtrollet? 21 mndr.... Han er verdens herligste altså, han har bare en enorm utforsker trang, og jeg kan ikke låse inn alt annet enn lekene hans i huset heller! Så vi jobber med time out igjen og igjen. Men han er smart nok til å fostå at peisen er farlig, og at man kun skal sette stikker i stikkkontakten, intet annet. Det måtte vi forøvrig lære ham da han lærte seg selv å ta ut stikkene og leke med stikkontakten..... Å knipse fører ikke noe positivt utav seg, så prøv heller noe annet:)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 22. mars 2010 #28 Skrevet 22. mars 2010 Nei, jeg synes ikke det, og det er ikke noen metode jeg ønsker å benytte i oppdragelsen av mine barn.¨ Jeg synes man skylder barn å behandle dem med respekt, den samme respekten (minst) man behandler voksne med. Jeg tror ikke nødvendigvis at barna blir evig traumatiserte eller alvorlig skadet av knipsing, men jeg mener det er en svært dårlig måte å håndtere situasjoner på. Som voksen må man prøve å finne metoder som ikke innebærer smerte, skam eller frykt. Såpass skylder man sine barn.
sånn ca Skrevet 22. mars 2010 #29 Skrevet 22. mars 2010 Nei ikke greit å knipse! Jeg syns faktisk det er ganske uintligent å tro at det er måten å oppdra et barn på, og en ting er at vi "overlevde" ris på rompa, men herliheten det handler vel ikke om hva vi "overlevde" eller ikke... Jeg trudde at alle foreldre ønsket å oppdra sine barn på en god måte uten å måtte påføre smerte? Og jeg regner med at jeg og alle andre som har fått fysisk avstraffelse ville kanskje syns det hadde vært bedre uten? Det finnes så mange andre måter å oppdra barn uten å måtte knipse, derfor så syns jeg faktisk at foreldre som bruker den måten å straffe sine barn som litt dumme... Og at de heller velger den enkleste utveien der og da. Og ja, jeg hadde litt dumme foreldre;)Men til og med de har forstått at det ikke var løsningen og at oppdragelsen hadde vært tryggere og bedre uten.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #31 Skrevet 22. mars 2010 18.44. : nei, det skader ikke barna dine fysisk...det er nettopp det som gjør deg spesielt slem og utspekulert i det du gjør..det vises nemlig ikke utenpå at du skader barna dine; det er selvtilliten dems som får seg en knekk hver gang du knipser... men det viser jo ikke utenpå dem, så da er det greit?? eller?? tror du innerst inne vet at det du gjør er unødvendig og forringer forholdet til barna dine ved at de forbinder mors grensesetting med smerte og ydmykelse både fysisk og psykisk. det er faktisk ikke lov heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå