Gå til innhold

Loppemarkedsesongen er i gang

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Et av de sikreste vårtegnene, hurra.

Lørdagens hovedfangst var vinterdress til neste år, Mikk-Line, til tredve kroner. Dressen ble testa ut med sitting i våtsnø og smeltevann hele ettermiddagen og bestod med glans.

Ellers - en haug nye leikespader og spann til snøkaker pluss en rockering, alt til tjue kroner. Et smådårlig marked, men dog.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på opptil flere og kan godt komme sist da jeg liker ting andre syns er stygt og ikke kjøper. Er på utkikk etter gammeldagse håndklær, slike bestemor hadde, litt tynne med blomstermotiv. Har "nedpusset" 94 badet , med paneldører, slåer, gamle krokrekker og vaskestell. Gardinene er omsydde sengesett i fantastiske 70 talls mønster (turkis og rosa) Leter også etter mer badestæsj i blikk. Det må være gammelt og skal ikke late som, så det er ikke bare å gå ut å kjøpe seg stilen.

Gjest sug lut
Skrevet

Kjempekult! Tenker du sånne som har påtrykt blomstermønster? Eller brodert? Sengesett-gardiner hadde vi i mange år, sydde ikke engang, bare kløp fast ringer øverst, og da vi slutta med gardiner (dvs slutta m gjenboere) ble de sengetøy igjen.

Jeg hadde med minste og hadde bare en halvtime på meg, så da er det ikke så gøy å lete etter annet enn det hun også liker, så da blir det lekeavd., sko og vesker (som hun digger rått, skjønner ikke hvor hun har det fra...), en snei innom barnetøy og en rask marsj gjennom møbler fordi jeg leter etter stoler jeg skal pusse opp til hagen til sommeren. Dårlig greier, men hadde ikke store forventninger, det er alltid litt sånn småskralt der. Vinterdress var imidlertid et kjempekupp og totalt nødvendig, siden årets er for liten og snøen fortsatt ligger.

Jeg kan også vanligvis komme seint, har verdens flotteste femtitalls-syskrin i teak som jeg omtrent ble betalt for å ta med meg rett før de stengte et sted. Og 70-talls steintøy og guloransjbrune gardiner. Bare synd jeg som sagt ikke bruker gardiner lenger...

Gjest sug lut
Skrevet

Ble litt feil formulert - altså: hun klarer greit å vente mens jeg leiter etter kjedelige ting, men siden loppemarked er noe vi gjør sammen og vanligvis har god tid på, prioriterte jeg at årets første skulle bli en fin sesongstart for henne.

Skrevet

Påtrykt blomstermønster, men selvfølgelig også brodert. Broderte håndklær til kroppsbruk har jeg aldri sett, men har broderte oppvaskhåndklær. Var også lykkelig eier av håndstrikkede håndklær engang, mer ble dessverre slitt ut. 30 kr for utedress er jo ett kupp. Det er så morsomt å se at ungene tar etter. Jentungen her har blitt veldig opptatt av slikt i det siste, og hun som tidligere syns alt brukt var flaut. Nå har hun "bestilt" både det ene og det andre til hun flytter for seg selv.

Skrevet

Huff, da må jeg kanskje melde meg på kurs nr 11 alikevel.... Ingen loppis som har begynt med nettsalg vel?....

Gjest sug lut
Skrevet

www.loppemarked.info. Jeg nekter å tro at det ikke finnes et loppis hos deg også?

Hva vil du ha, forresten?

Gjest amandine
Skrevet

ÅÅÅ gleder meg gleder meg! Jeg er jo loppe-dronning! Evig skadd av arv og miljø og synes det er hurra hurra! Akkurat i dag sitter jge og irriterer meg grønn for jeg ikke kjøpte Louis VUitton-vesken på Fretex på lørdag. F

Skrevet

He,he, jo da loppis har vi. Og jeg liker å lese de sidene i avisen hvor sånt annonseres, så jeg vet at jeg gikk glipp av ett i helgen allerede. Problemet er at jeg mangler shopping-genet!... (derav melde seg på høst-kurs for menn nr 11, som omhandlet shopping). Jeg hater å gå på salg. Det er så mye drit man må igjennom for å finne perlene, også ender jeg gjerne opp med å ikke finne en eneste perle. Så jeg kan bare forestille meg åssen det kommer til å bli på loppis. Har så vidt våget meg innom et årlig et der jeg bare forter meg raskt igjennom for å komme fram til disken der sanitetsdamene selger de gode munkebollene sine (nam, nam).

Men du peker på noe vesentlig. Jeg må ha et MÅL! Så liste skal herved skrives ned, og jeg skal kvinne meg opp til å gå på kirkeloppisen denne helgen - gangavstand og allting. Jeg ønsker meg gamle spisestuestoler, men har ikke helt bestemt meg for stil. Ellers er huset lite og overfylt, mens terassen er påbyg og fin og stooor, så det det er hagen jeg vil stæsje opp - du vet landlig fransk :-) En liten benk til inngangspartiet ved rododendroen! Barneklær er alltid kjekt, men jeg klarer ikke helt å rote i de haugene :-/ Tror jeg må gå for store harde varer som ikke ligger i haug...

Ellers så vet jeg hvor de gode loppisene er der jeg bodde før. Her har jeg ikke truffet noen kjennere, og gruer meg litt til å måtte finne ut av det selv. Loppiser kan være veldig forskjellige... De som har eget lager slik at de kan ta imot lopper hele året pleier å være best (hei hva jeg vet, til shoppinghater og loppeamatør å være!)...

Skrevet

Loppis er gøy. Må finne ut hvor man får varsel om det hen her, lokalavisa er vel kanskje plassen.

Skrevet

har ikke rukket å få malt de møblene jeg kjøpte på loppis i fjor men klart jeg må ha noe "nytt" i vår

Hagemøbler, potter og gamle brus/ølkasser som lekekasser ser jeg etter. Uteleker er jo også knall

Gjest sug lut
Skrevet

Igjen, loppemarked.info kan være et sted å starte for oss her nede, men det har jo absolutt ingen oppføringer såkalt nord for Sinsenkrysset. Men plakater og lokalavis, og så får du kanskje lapp i kassa om at man ønsker lopper.

Ellers har jeg hørt fra andre at på noen mindre steder er det sett ned på å gå på loppemarked og det er også bare et eneste marked, ingen vil sees i noe som naboen har forkasta. Vel, fordelen med det er at konkurransen om de gode funnene blir liten. Her står jo femti gærninger i kø tre kvarter før åpninga.

Gjest sug lut
Skrevet

Bra, da holder du deg til det, ingen grunn til å presse grenser :)

Så forresten HAGEBENKEN da jeg var innom på lørdag, men jeg hadde ikke mulighet til å skaffe transport... 350 kroner for dødsfin passe gammel trebenk...

Skrevet

Jeg sjekka linken, og det siste som stod oppført for plassen her, var fra 2005.

Vet ikke om det er så spesielt for småsteder det der. Jeg vet at i hjemkommunen min, der det bor 1300 stykker, er det hver høst et kjempestort loppemarked som er veldig populært. Men må jo si at vi spekulerte jo veldig på hvor sofaen pappa kjøpte der en gang, kom fra, fordi det oste tjære og innestengt av den. Ellers var den jo fin, den trengte bare en god del lufting.

Pleier å gå på bruktbutikk her, og har med glede merket meg at jeg er ikke blant det helt store flertallet hva smak angår. Forelsket meg helt i en tvbenk fra 70-tallet, med runde pinneben med gull nederst, slike som går litt utover og rillede skyvedører. Hadde ikke råd da jeg så den først, og kom tilbake to uker etter på i håp om å finne den. Den stod der enda og kostet skarve 150 kr. Skjønner ikke at ingen andre hadde kjøpt den. Nå har jeg en stålampe i sikte, som jeg tenkte å kjøpe om finansene tillater det.

Gjest sug lut
Skrevet

Om du er like lite glad i maling som meg anbefaler jeg spraymaling... men det er jo litt begrensa på farger. Jeg skal ha noen fine stoler, og de skal bli himmelblå...

Skrevet

Godt tips som jeg skal sjekke ut, men får du det jevnt med spray da?

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, jeg spraya fire stoler i fjor og de ble fine, trengte to lag (kunne sikkert trengt tre men da anså jeg meg ferdig) for å få det jevnt nok, men det går jo greit når hvert lag går så fort. Men jeg vet ikke hvordan det er med maling for utebruk og spray, egt, bortsett fra at tagging er er nærmest uslitelig og det er samme maling (og derfor står den bak disken på butikken her, siden den ellers blir rappa av taggerne...).

Skrevet

Anne-B; Hvis ikke lokalavisa har oversikt, så har lokalkneipa det! En tur på Ra-Mo-Na (eksisterer det fremdeles?...) på fredag og du blir akk så mye klokere....

Hey, jeg oppdaga akkurat at min bydelskirke har egen hjemmeside! Og loppisen er ikke til helga slik jeg trodde (noe som skurra litt iom at det er påske og greier), men 17 april. Noe som forsåvidt er enda suprere, for da kan jeg levere inn en masse greier vi har som ikke blir brukt også - hurra!

Skrevet

genialt, har aldri tenkt på at taggespray kan brukes til noe "ordentlig". Har en kommode som jeg hadde tenkt at skulle bli støvrosa, men drit i det, den kan jo bli hvit eller blå så lenge jeg kan spraye :-)

Skrevet

Åååå... nå begynte jeg faktisk å glede meg litt, tenk om jeg kom over HageBenken!

Men hva med HageBøker?! Det har noen (prekæs?) nevn noe om før... Hvilken hagebok er det snakk om at man MÅ kaste seg over når man ser den?...

Skrevet

Den er vel ikke den hippeste på markedet men jeg har Aschehougs store hagebok og der finner jeg svar på alt jeg måtte trenge

Skrevet

Er det DET det står for? Ja, det eksisterer visst enda, men jeg vanker ikke så mye på slike steder, for å si det sånn. Men takk for tipset!

Forresten er det jo et godt sjekketriks. "Hei, vet du om det er loppemarked noe sted i helga?" Du er i alle fall sikkerpå å luke ut de som ikke de har samme interesser som deg, tipper jeg.

Skrevet

"Håndbok i plante og hagestell" fra Det beste. Brun strie og tung, både på det ene og den andre måten. Har svar på det meste men har ikke så mye kreative løsninger og fargebilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...