Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #28 Skrevet 22. mars 2010 Vi ønsket det nok begge to, for vi hadde sex uten prevensjon. Vi sa at ble vi gravid, så ble vi gravid. Var veldig spennende. Så når vi ble gravid var vi begge veldig "overrasket"
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #29 Skrevet 22. mars 2010 For det var deilig å få fokus bort fra meg selv og mitt eget ego, og heller fylle livet med noe som ga mening utover det jeg drev med på egen hånd, selv om det også opplevdes spennende. Men det ble ikke den samme gløden i det jeg selv drev med, og festing ble også en kjedelig repetisjon. Barnet som kom for 12 år siden er en som har vokst opp til å bli en flott gutt jeg er stolt av, bommet bare gruelig på valg av mann! Så spørmålet har heller vært for min del "Hvorfor fikk jeg barn med akkurat DEN mannen???". Men jeg fant heldigvis en bedre utgave noen år senere, og jammen valgte vi å få enda tre til! Kunne jo spørre "hvorfor fikk jeg så MANGE barn?" Vel, var vel i siget, da... Skulle jo gjerne hatt mer tid til meg selv nå, og mer tid alene med mannen, og mer tid til sosiale festligheter. Men jammen er det mye moro med barna da! Når vi unner oss "alenetid" i form av ferie oss to, hvor barna er hos barnevakt/besteforeldre (noe som vi har gjort kanskje annet hvert år) mener jeg det er fortjent. Tre dager alene i løpet av to år.... joa. Ellers familien alltid først i alle sammenhenger. Men opplever det ikke som selvutslettende, hvis det skjer må jeg gjøre noen grep med tidsbruk og prioriteringer.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #30 Skrevet 22. mars 2010 Fikk du barn for å komplimentere livet ditt? Hvordan arter det seg?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #32 Skrevet 22. mars 2010 Syns det er en merklig holdning her inne. Jeg ble gravid uplanlagt og jeg valgte og ta konsekvensene av min egen bommert. Har aldri hatt det bedre, setter gutten min før absolutt alt. MEN jeg har hatt barnevakt. Og det var dødsdeilig og kunne bråke når vi hadde sex, sove lenge, ta et glass vin. Og jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Jeg syns det er for dumt å slenge ut: Hvorfor fikk du barn, når du lissom ikke vil ofre deg selv fullstendig for å bli mor. Jeg syns det er mer egoistisk å drive å ta abort i hytt og pine. Når man blir mor så må man sette familien først, men jeg mener at det skal stå litt respekt av ung-jenter som tar ansvar og ikke bare bli rakka ned på for at de ikke blir 55år over natta. Mamma og pappa er faktisk også en del av den familien. Hilsen ung mor som gjør sitt aller beste.
MammanTilEmma❤ Skrevet 23. mars 2010 #33 Skrevet 23. mars 2010 jeg var 19 da jeg fikk dattern min(20 nå), det var ikke planlagt, men hun var veldig velkommen å jeg gledet meg kjempe masse:-) Å Fordi om jeg er 20 år så tenker jeg ikke "meg, meg, meg" Jenta mi går alltid først, før alt annet som har med meg å gjøre. Man kan ha uker og dager man er veldig sliten å har lite søvn.. men det betyr ikke at jeg sender henne til besteforeldrene fordi. Ja, hun har overnattet borte EN gang å hun hadde det ikke vondt, som mange her tror barna får vis de ikke er med foreldrene sine! En Ung mor som fikk barn uplanlagt, kan være en bedre mor en noen som er eldre og hadde planlagt barn!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #34 Skrevet 23. mars 2010 Fikk barn fordi vi hadde lyst på barn :-) 100% egoistiske motiver altså (men det er det vel vanligvis når folk får barn?)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #35 Skrevet 23. mars 2010 Jeg fikk barn, slik at jeg kunne være med i alle disse kunnskapsrike debattene på dib =) beste som har hendt!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #36 Skrevet 23. mars 2010 Foreldre i dag er mer sammen barna sine en foreldre for 50 år siden. De fleste prioriterer ungene mer i dag en før, man er opptatt av gode barnehager, riktige klær leker og mat, og det å være mye sammen. Så det så.
Reveenka Skrevet 23. mars 2010 #37 Skrevet 23. mars 2010 For å ha noen som kunne ta vare på oss(mannen og meg) når vi blir gamle!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #39 Skrevet 23. mars 2010 Et uhell, og jeg elsker å ha barnevakt. Dessverre har vi bare hatt det ca fem kvelder de siste 16 mnd. Og ca to ganger med overnatting så vi har fått sove morgenen etterpå.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #40 Skrevet 23. mars 2010 Fordi det skjedde ett "arbeidsuhell", og når det først hadde skjedd følte jeg at det var rett å beholde, noe jeg selvfølgelig aldri har angret på. Han er snart tre år og jeg kan regne på en hånd de gangene jeg har hatt barnevakt til han, da har det vært fordi jeg skulle på sykehuset eller andre viktige ting. Derimot er han jo til faren annenhver helg, så jeg vil ikke be om barnevakt til han for å dra på fest eller noe de helgene han er hos meg siden jeg heller legger slikt til de helgene han er hos faren.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #41 Skrevet 23. mars 2010 Poenget med å få barn handler om reproduksjon og at barna en dag skal bli selvstendige individer. Noe de aldri kommer til å bli hvis de skal henge etter mamman og pappan sin til enhver tid. Mange får barn fordi de har lyst, altså av egoistiske årsaker. Noe som kan gi ekstra påfyll i hverdagen. Jeg hadde lyst på barn for å videreføre familie, men også fordi det er mye moro og kos med det. Det gir en meningsfylt hverdag. Selv om man har valgt å bli foreldre, så betyr ikke det at man kan ta noen dager fri fra barna. De fleste er sammen med barna sine 90 % av tiden. og gjerne mer. Jeg valgte ihvertfall ikke å få barn for å være sammen med de hver eneste time. Jeg hadde satt stor pris på å få passet mine fremtidige barnebarn en helg i ny og ned, om barna følte seg komfortabel med det. Dette er en endeløs, meningsløs debatt. Vi er alle forskjellige. Noen ønsker å være med barna 24/7, mens andre trenger et pusterom. Noen har mer behov for en pause, fordi de har barn som krever mer av dem. Jeg vil heller hatt foreldre som valgte å være borte en helg i ny og ne, enn foreldre som rakker ned på hva andre velger å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #42 Skrevet 23. mars 2010 Jeg fikk barn for å stue dem i barnehagen så fort jeg får sjansen, sånn at jeg ser ungene maks noen timer om dagen, og vips så er de voksne og jeg klager over at jeg aldri ser dem mer.. Men det er bare meg...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #43 Skrevet 23. mars 2010 Jeg fikk pga jeg ble gravid på en one night stand, og vet ikke hvem som er far til mit barn. var 19 år den gangen og tok ansvar for det jeg gjorde. Er jeg gammel nok til å pule er jeg gammel nok til å ta konsekvensene av det. Har ikke hatt noe hjelp av min familie oppgjennom og er drit stolt for at Jeg har den ungen som jeg har i dag på 17 år. At vi har klart oss helt ALENE å blitt den mamman og det barnet vi er i dag... DRIT STOLT
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #44 Skrevet 23. mars 2010 skjønner godt at foreldre ikke ser barna sine igjen når barna blir stor. De er endelig glad for å riste av seg innpåslitne foreldre!
shari_z Skrevet 23. mars 2010 #46 Skrevet 23. mars 2010 Ble gravid med nr 1 fordi vi ikke var forsiktig nok. Fikk nr 2 fordi førsteman døde. Fikk nr 3 fordi jeg hadde lyst på en til; ville ikke at eldste skulle være enebarn. Egentlig så har jeg alltid hatt lyst på barn, og 4 var minimum. Samme for mannen min. Nå blir det ikke som vi ønsket, men er så glade for at vi har de 2 friske barn som vi har. Vi har ikke avlastning fra familie da min bor i utlandet og hans bor langt unna (120 mil), og selv om det hadde vært fint av og til - særlig for at ungene kunne bli bedre kjent med sin familie , så går det bra uten.
Gjest Skrevet 23. mars 2010 #47 Skrevet 23. mars 2010 Alt var mye bedre i gamledager da folk fikk unger fordi analsex var den eneste relativt sikre prevansjonsmetoden tilgjengelig ...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #48 Skrevet 23. mars 2010 Vet du egentlig hva du snakker om, hi, nå du snakker om vår generasjon? Vi har jo mer fødselspermisjon enn noen gang. Da min mor fikk barn, måtte de rett i bhg etter 3 mnd, da permisjonen var slutt, med mindre man gav opp hele karrieren og levde på kun mannens inntekt. Du fikk barn for å "komplimentere livet ditt", er det så mye mindre "egoistisk" da? Jeg får også bare kondolere at du har gitt opp alle venner og karriere, og andre opplevelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå