Gå til innhold

Nå har vi fordelt permisjonen :)


meg83

Anbefalte innlegg

Hei mammaløve

 

Jeg er også student og mannen min jobber så vi har funnet den perfekte løsningen for oss. Jeg får full støtte fra lånekassen og mannen min tar ut det som heter graderte foreldrepenger. Det vil si at han jobber litt, for eksempel 20% og har permisjon resten. Arbeidsstedet betaler lønn for de 20%, NAV betaler resten. Jeg har i tillegg et veldig greit studium og vi kommer da til å være hjemme mye begge to.

 

Gleder meg.

 

Jeg fant informasjon om dette på "gravid og student" forumet. Der står det godt forklart hva som må til. Men i hovedsak er poenget at mor må være student og far må ha opparbeidet seg rett til foreldrepenger. I tillegg må far ta graderte foreldrepenger.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for bra svar Isrose!

 

Jordmor viste heldigvis en hel del om dette, men i vårt tilfelle rekker ikke pappaen å opparbeide seg rett til foreldrepenger siden han også er student og avslutter nå i mai. Han går rett ut i jobb, men rekker bare å jobbe i to måneder før knerten kommer. Blir nok ti uker pluss ferie på han, så står jeg igjen med hoveddelen av permisjonen. Litt synd, håper vi får muligheten til å dele mer når vi får neste barn, for han har like lyst som meg til å tilbringe tid med barnet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...