cecilies mamma Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 for fire dager siden, så nå står vi på bar bakke totalt :-( aner ikke hvordan vi skal få råd til å kjøpe inn igjen alt vi trenger til ny leil. heldivis skal vi få en del brukt til jenta på fire og snille snille svigermor som tar så godt vare på oss nå mens vi venter på ny leil. var og snakket med nav på fredag, var der kort etter de åpnet, forklarte situasjonen og ble lovet at de skulle kontakte oss senere på dagen, men de har ikke gitt en lyd fra seg .. de må vell enten kunne hjelpe oss eller henvise oss videre til sosial kontoret, vi må jo ha hjelp.. vet dette ikke helt er sammenhengende, men sliter veldig med hele suppa vi har havnet i, og prøver etter beste evne skjerme fire åringen som ikke helt forstår at alt er borte..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Kjedelig at slikt skjer, men hadde dere ikke forsikring?
cecilies mamma Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2010 nei, vi hadde avtale med banken for å skrive forsikring uken som kommer..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #6 Skrevet 21. mars 2010 Er det mulig at voksne folk med familie ikke har forsikring???
Gjest Skrevet 21. mars 2010 #7 Skrevet 21. mars 2010 Hun skriver jo at hun hadde avtale med banken for å få ordnet opp i det til uka. Men er du sikker på at dere ikke hadde noe innbo-forsikring gjennom jobb/forbund?
Tokatter_USA Skrevet 21. mars 2010 #8 Skrevet 21. mars 2010 Så utrolig trist for dere. A sitte igjen uten så mye som en tannbørste, må være en forferdelig følelse. Fikk dere reddet ut noe, bilder eller noe annet som er verdifullt? Naboens hus brant ned for to uker siden, og de fikk ikke reddet noe, bortsett fra seg selv og alle dyrene. Jeg var ikke hjemme da det startet, men så røyken fra et stykke unna. Det så akkurat ut som om det var vårt hus som stod i brann. Selv om jeg visste at hverken mann eller barn var hjemme, forstod jeg plutselig hvordan det var å miste alt. Skrekken satt i meg lenge etter at jeg så at det ikke var vårt hus. Og det var ikke pengene jeg tenkte på først og fremst, men alle tingene som var VÅRE. Heldigvis er det folk med store hjerter og ildsjeler her i byen som sporenstreks satte i gang innsamling av både penger og gjenstander familien (de har en 4 år gammel gutt) og leieboeren har bruk for. Er det noen som gjør sånt i Norge?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #9 Skrevet 21. mars 2010 Tokatter - det er det nesten tvilsomt at noen gjør. Kanskje større sjanse på bygda enn i byene, hvor folk kjenner hverandre mer. Men man regner vel stort sett med at folk er forsikret også da.... Kan ikke tenke meg, i grunn, at noen av de eneboligene på feltet vi bor på, står uforsikret. Og mange har jo innboforsikring gjennom forbundene sine, dersom de er organisert. Vi hadde hvertfall dobbel innboforsikring ei stund, helt til jeg oppdaget det og kvittet oss med den ene...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #10 Skrevet 21. mars 2010 Jeg ville vært hysterisk med tanken på at ikek alle forsikringene var helt i orden til alle tider.
Gjest Skrevet 21. mars 2010 #11 Skrevet 21. mars 2010 Det er så, men det står fortsatt at hun hadde avtale i banken. Man forventer nå ikke at slike ting skal skje. Men det viser seg jo at det gjør det da... Dessverre. Men lite hun kan gjøre med dette nå da, siden skaden allerede er skjedd og hun dessverre ikke hadde nådd å tegne forsikring. Men nevner igjen, vet at hvertfall LO har endel underorganisasjoner hvor innboforsikringer inngår i medlemsskapet.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #12 Skrevet 21. mars 2010 Alle som ikke bor hjemme hos mor og far bør ha forsikring eller aå mye åenger at de ikke trenger det. Man skal ha innboforsikring også når man bor på hybel, leier eller eier. Overlappende forsikring når man flytter fra ett sted til ett annet og man forsikrer flyttelasset når det sendes fra ett til ett annet hjem. Trenger ikke noe nøte med forsikringsselskapet man tar bare en teleforn og ordner det over telefonen. Om noen ikke forsikrer seg og sitt kan de nesten bare ha det så godt. Dette er noe dere har gjort mot dere selv og ungen deres.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #13 Skrevet 21. mars 2010 Sympatisk svar.. Du vil virkelig gni det inn du. Slemt i grunn. Tror du ikke hun har det vondt nok om ikke du skal svare sånn? Hun gjorde en feil, men du ville gjerne kaste den første steinen. Får håper du ikke sitter i glasshus da, regner med du ikke er 100% perfekt i alt du heller. "L"
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #14 Skrevet 21. mars 2010 Hei! Hvor i landet bor du? Har på følelsen av at du bodde i gata her jeg bor? Her brant en leilighet ned i et hus med flere enheter nå på torsdagen.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #15 Skrevet 21. mars 2010 Synes dette var et "lukter litt svidd-innlegg"... Vært så mye svindel her inne at jeg ikke går på noe lenger.. Sorry...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #17 Skrevet 21. mars 2010 Godt du har tilgang på nett der du er nå da... for da kan du jo fikse deg forsikring i samme slengen. Og Nav er sosialkontor... de har nok plasser å tilby dersom en leilighet har brent ned og dere ikke har noe familie / venner som kan hjelpe til. Men tipper den som eier leiligheten har forsikring, og kanskje utleier kan tilby et sted for dere å bo siden dere har kontrakt og han er pliktig til å ha hovedforsikring.. dere skulle vel uansett bare ha innboforsikring vel.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #18 Skrevet 21. mars 2010 Dette innlegget lukter falskt på lang vei
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #19 Skrevet 21. mars 2010 Trenger da ikke avtale i banken for å fikse innboforsikring, det er gjort over telefon på 2 minutter det. Hvis det i det heletatt finnes et sted som tilbyr forsikringer som går med på å la kundene leve uten forsikring for å vente på et personlig avtale synes jeg i det heletatt er rart. Møte går an å arrangere, men de burde da ha en midlertidig forsikringsavtale.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #20 Skrevet 21. mars 2010 I bygda vi bor pleier slike ting å ordne seg. Er ingen som organiserer innsamling, men jungeltelegrafen går og har man noe å gi så kontakter man vedkommende. Vi var så "heldige" å komme over noen som haddde mistet alt når vi satt med et dødsbo. Masse brukbare hvitevarer som var gamle og ikke særlig fine. Men det var en start for dem og vi slapp og kaste noe som virket.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #21 Skrevet 21. mars 2010 Hvor dumme går det an å bli? Ingen er så dumme at de brenner ned en leilighet de leier uten å ha forsikring. Så den svindelen lurer jeg egentlig på hvor ligger. Og de svarene som blir gitt. Det kan hende det sitter en familie som har mistet alt de eier og har, så sitter det noen drittkjerringer her inne som prøver å gni salt i såret. Tips Hi. Tegn forsikring selv på nett. De fleste forsikringsselskaper har nettside, hvor du velger de forsikringene du måtte ønske. Du får prisen, og bekreftelse på mail. Mye bedre enn å ringe som en annen steinalder-skikkelse.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #22 Skrevet 21. mars 2010 Er dere i jobb? hvorfor i svarte er dere ikke med i fagforeningen? der får dere en meget bra forsikkring. koster dere rundt 750 kr i året.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #23 Skrevet 21. mars 2010 Hva vet du om de er organisert eller ikke? 750 kr er ikke det litt dyrt for en innboforsikring? Vi har forsikring gjennom Storebrand, og vi betaler 1660 kr for innbo, hus, og bilforsikring i mnd.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #24 Skrevet 21. mars 2010 Vi betaler kun 350 kr i innboforsikring gjennom min fagforening. Vi er da forsikrett opp til 1,5 mill.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #25 Skrevet 21. mars 2010 Les en gang til, 750,- i ÅRET... Det er det jaggu verdt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå