Gå til innhold

Reagerer på LEGESEKRETÄRER som tror de er leger!

Anbefalte innlegg

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Greier faktisk ikke å ta noe av det du kommer med anonyme hi seriøst, for meg så fremstår du som hormonell og kranglete. For din egen del, så håper jeg at du ikke får møte en legesekretær "rett fra gata" neste gang du trenger akutt legetime..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer den, Adele. Derfor er det best å høre på de rådene lege og jordmoren din gir deg, de kjenner deg best og ingen her inne som kan så mye om akkurat deg som de

Skrevet

Nei vel, jeg krever ikke at du skal ta det jeg kommer med seriöst. Det er opp til deg! Og neste gang jeg skal til legen akutt håper jeg jeg treffer en flink LEGE! Legesekretären bryr jeg meg ikke så mye om da annet enn at hun gör jobben sin og sörger for at jeg faktisk får en time! HI

Skrevet

Min mor var legesekretær i over 20 år, og kunne etterhvert utrolig mye om sykdommer!

Skrevet

Bare til opplsying: Det heter "latin", ikke "latinsk"...

Skrevet

For det første blir jeg litt skeptisk når en legesekretær, som er selvutnevnt ekspert på sin egen sykdom, ikke engang er i nærheten av å stave navnet på sykdommen riktig... Og å tro at man kan mer latin enn legene fordi du må kunne hele ordet, og ikke bare forkortelsen - newsflash: Legene kan nok OGSÅ hele ordet, uten at det betyr at de kan så veldig mye latin, de heller!

Realiteten er at selv om legesekretærer kan mye - og sykepleiere nødvendigvis mye mer, siden de har en betydelig lengre utdannelse - er det bare leger som stiller diagnoser. Og ikke leger på internett (synes dere ikke det er påfallende at et bare er ANDRE yrkesgrupper enn leger som uttaler seg om sykdommer her inne? Selv om det er mange leger på forumet?), men legen DIN. Som har sett deg i levende live, stilt de relevante spørsmålene, tatt de riktige prøvene, og ikke bare lest din egen framstilling av problemet man nå måtte ha. Det er jo fint å spørre om råd, kanskje særlig fra andre som har den samme sykdommen/tilstanden, men det kan uansett ikke erstatte det å ta kontakt med sin egen lege, på riktig tidspunkt - dvs ikke for sent, basert på tull man har lest på nettet.

For all del, det kan godt hende at legesekretæren det er snakk om her har rett når det gjelder UL og morkakeløsning, det kan jeg ikke noe om.

Skrevet

Husk at enkelte legesekretærer er utdannet sykepleiere også da. På legekontoret jeg går er det 2 sykepleiere som jobber som legesekretærer og på legevakten er det 1.

Skrevet

For det første, skriveleifer forekommer, for det andre: Her har dskusjonen gått helt av skaftet. Skjønner ikke at hi ikke skjønner at andre kan ha mer kunnskap enn ho selv uten å være lege. For det tredje så sier ho hjerte dama at man ikke bør høre på alt som blir sagt her, og heller oppsøke lege (i det andre innlegget). Hvor har ho gjort feil? Ho uttalte at ho var legesekretær, bedre det enn å sitte å synse som mange her inne gjør. E velge å være anonym, for her inne får man tydligvis passet sitt påskreve om man ikke har tunga rett i munnnen som hoved i. tror ho har. Og når det e sagt, så stoler e no heller på en legesekretærs uttalelser enn en som ikke har nåkke som helst utdannelse innen helse. Herre gud, skjerp dåkke her inne! Stakkars barn, e det rart at det blir krig her i verden?!!!!!

Skrevet

Men alvorlig talt da!

Helsesekretærer jobber jo under legen, og er den som bestemmer hvor vidt du skal komme deg til legen - utifra symptomene!!!

Men, jeg ser den, det er sikkert mange som er høy på seg selv og tror de er leger. Akkurat som det finnes tømrere som tror de er ingeniører!

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Vet du hva anonym 14:36- jeg beklager på mine knær at det kom en skrive feil, du har sikkert oppdaget det selv at når man skriver fort,så kan feil oppstå? det betyr dessverre ikke for din del, at jeg ikke kan å skrive ordet rett. Jeg har heller ikke sagt at man ikke skal oppsøke lege, jeg har derimot sagt at istedenfor å sitte her inne og syns om hva som feiler èn,så børr man ta seg en tur til legen! Men, å komme med uttalelser som hi gjør, er regelrett ufint. Sitte å krangle om en yrkesgruppe har peiling på sykdommer eller ikke når man faktisk har en utdannelse som tilsier det, blir bare utrolig umodent. Ring til legevakten neste gang dere lurer på noe... oi, nei det kan dere jo ikke.. for der er jo legesekretærer der og :S shiiiiit.

Skrevet

En legesekretær har en viss kunnskap, men lege er vedkommende selvfølgelig ikke. Men det er de som sitter i luken og skal sortere klienter - så en viss peiling har de - burde de ha i hvert fall:) Jeg er vel heldig som kun har møtt på dyktige legesekretærer - som i tvilstilfeller alltid hører med legen.

Allvitende personer uavhengig av yrke er potensielt farlige. Det gjelder også almennleger som ikke henviser videre til spesialister dersom det trengs.

Når det kommer til å gi råd på DIB så er da det fritt fram for alle, også legesekretærer. Den som spør på DIB bør være oppegående nok til å ta hvert eneste svar med en klype salt. Er man syk så bør man oppsøke en lege som kan se på deg - ikke onlineleger eller wannabeleger på DIB. Diagnoser bør ikke stilles på DIB, men forslag til hva det kan være er jo fint og flott:)

Skrevet

Til opplysning: en helsesekretær kan være sykepleier!

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Du skjønner vel det at jeg kommer fra en del av landet som ikke prater bokmål(sk)?? Nå begynner diskusjonen å bli vel usaklig. Håper for din skyldat du bare er hormonell..

Skrevet

Det finnes ikke noe dialektord for "latin" (språket), like lite som det finnes dialektord for "tysk", "gresk" osv... Den må du dra lengre ut på landet med. Særlig siden latin faktisk ikke er et levende språk som utvikler seg slik andre språk gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...