Gå til innhold

Atalie!?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fint med mangfold, men det er jo en grunn til at mange har dårlige vibber for dette navnet. Det er ikke pga at det er uvanlig, men pga at det minner om et ord som betyr ekkel. Mine barn har heller ikke de vanligste navnene, så jeg har ingenting imot originalitet. Foreldrene til lille Atalie har sikkert ikke sett den koblingen som mange her inne ser. Atalie får sikkert et fint liv uansett, hvor noen tenker at navnet hennes betyr ekkel og noen ikke legger noe i det. Barna i bhg og grunnskole kommer mest sansynlig ikke til å vite hva atal betyr, og det blir dermed ingen belastning for henne. Men blant den voksne befolkningen i Norge er det veldig mange som vet at atal betyr ekkel. Livet går videre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Atalie? Høres jo ut som en talefeil.. Akkurat som Mali..

Skrevet

Høres bare ut som de har glemt "N" foran... lol

Skrevet

Du må ha veldig tungt for det. Tråden handler for tusende gang ikke om hvorvidt det er et uvanlig navn, men om det faktum at det har en uheldig betydning. Ser du forskjellen? Hvis du fortsatt ikke tar poenget, så må jeg nesten bare ønske deg en god natt.

Skrevet

Åååå.. For et fint navn :) Kunne jeg tenkt meg til barnet mitt hadde jeg ikke skulle hatt gutt.

Skrevet

Samboeren min bruker ordet atal støtt.. "Møtte en skikkelig atal fyr på bussen.."

Syns ikke Atalie eller Ataniel er fine "navn"..

Skrevet

Uansett hva dere velger av navn til barna deres så husk at det er barna som skal bære navnet. Navnet handler ikke om deg som mor eller far ,men om en annen person. Jeg fikk selv et meget spesielt og sjeldent navn av min noe eksentriske mor for 20 år siden. Jeg har alltid hatet det navnet og jeg har byttet navn som voksen. Tenk dere om!

Skrevet

Atalie? Skikkelig skjønt navn da! Forelsket meg helt her jeg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...