Gå til innhold

Er det noen fra Oslo her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 11+5 med første barn. Jeg bor i Oslo med mannen min. Jeg kjenner ingen som er gravde nå, så det hadde vært hyggelig å prate med andre gravide som bor i Oslo-området:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

 

Jeg bor i Oslo med samboer og katt og er 10+5. Er vårt første barn, så dette er en spennende tid :)

 

Hvordan har det gått med deg så langt? Jeg har ingen plager egentlig, verken kvalm eller humørsvingninger. Jeg er bare veldig trøtt og begynner å bli tjukk, fått større lår og rumpe. "Hvordan kroppen din ser ut er det siste du skal tenke på" sier min mor. Så da prøver jeg så godt jeg kan å godta at buksene er for små og at jeg må gå på jobb i joggebukse og behagelige sko. Uansett hvor teit det ser ut! Hehe

 

Vi snakkes? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei,

jeg bor i oslo på østkanten, er gravid i 12uke nå

har en sønn fra før på 1år9mnd fra før.

 

håper det går bra med deg,

så kanskje vi "prates"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Oslojente her også. Nærmere bestemt Disen. Her bor jeg sammen med samboer og hund :) Er 8+5 idag. Dette er vår første. Ikke planlagt, men veldig ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se at det er flere her, ikke at det var en stor overraskelse akkurat, Oslo er jo en stor by.

 

Hvordan føler dere det går? Vi er så spent på hvordan det nye livet skal bli, og samboern gleder seg veldig til å bli pappa. Det hele er veldig uvirkelig ennå, med tanke på at vi ennå ikke har vært til legen (skal i morgen) men jeg regner med det går opp for oss på UL en gang i mai :)

 

Blir hyggelig å høre fra dere videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei..

jeg er fra Oslo.. eller dvs.. jeg bor i Oslo. Er 10+4 i dag. Bor på Sinsen sammen med samboeren min, og venter nr. 1! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg er også fra Oslo, har samboer og er 10 + 4. Dette er vårt første:) Fint å se at det er flere fra Oslo her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg bor på Majorstuen, med samboer og en rottweilervalp (ikke akkurat perfekt timing med en hund i puberteten samtidig som babyen kommer, men jeg ble gravid litt før vi regnet med :-) ). Jeg er 10+1 i dag om mine beregninger stemmer.

 

Første for oss, og vi gleder oss veldig. Har heldigvis en storesøster som også bor i Oslo som har to små barn, godt å ha noen å snakke med om alle tanker og bekymringer. hun fødte på ABC-klinikken begge gangene (fødsel i vann) og anbefaler det på det sterkeste. Jeg hadde egentlig tenkt at jeg ville ha full pakke med bedøvelse, men begynner å ombestemme meg etter å ha snakket med flere om det. Noen andre som har tenkt på dette?

 

Jeg har også tenkt meg på tidlig ultralyd på Volvat i neste uke (uke 11), det blir fryktelig spennende.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gøy at vi er flere fra Oslo.. selv om det ikke egentlig er noen stor overraskelse :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Oslo-jenter:)

 

Jeg bor på Oppsal og er gravid med nummer 2. Foreløpig termin er 23. oktober. Skal på UL på Ullevål rett over påske, er da ca 12 uker på vei, blir spennende! Håper alt er som det skal:)

 

Forrige gang var jeg med på et par BIM-treff der vi møttes med babyene på kaf'e, var veldig koselig! Hadde vært kjekt å treffe dere også etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i dag vært på førstegangskontroll. Ikke særlig mye som ble gjort: urinprøve, blodprøve og utfylling av helseskjema. Jaja, fikk ihvertfall bekreftet at jeg var gravid (bombe) og fikk svar på min lille "handleliste" med spørsmål.

Vi bor på St.Hanshaugen med en katt på 4 år som røyter noe så inni....

 

Hadde vært koselig med treff da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor har dere søkt fødeplass da oslo-jenter??

 

Jeg har fått plass på Riksen - søkte på egenhånd.. men har bedt fastlegen sølke Ullevål for meg, for det er dit jeg egentlig vil.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

 

oslo jente her også, og venter min første og vi gleder oss veldig :o) er vel 10+ noe på vei. jeg fikk brev i posten forje uke og har fått fødeplass på ullevål, men får ikke bekreftelse om det før etter ul. Hvor gammle er dere oslo mammar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i systemet på Ullevål. Skal dit på tidlig UL 7. april, så får vel kanskje bekreftet fødeplass da? Evt blir det vel bekreftet etter ordinær UL i uke 18. Fødte der forrige gang, og var superfornøyd!

 

Jeg er 28 år i to dager til:) Blir 29 på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Jeg skal til 1 kontroll imorgen, og er kjempespent. Har ingen formening om hvor jeg helst vil føde, så får høre litt med legen imorgen om hva han anbefaler... Han har lang fartstid tror jeg :)

 

Er det flere enn meg som syns ukene snegler seg av gårde?? Jeg vil så gjerne bare bli ferdig med de første 12 så jeg kan slappe litt mer av og begynne å glede meg og planlegge sånn skikkelig...

 

Lykke til videre alle dere Oslo-mammaer, og

 

GRATULERER med dagen imorgen engel81 - g08, 1ma, gravid!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle oslo jenter:)

 

Har dere plass til en til her?:)

 

Jeg er 24 år og fra Oslo(teisen),har en jente på straks 8 mnd og venter nr to med termin 1 oktober.Skal føde på rikshospitalet.Er 13+3 i dag forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

 

Jeg er også fra Oslo og bor på Oppsal. Har en gutt på snart 2 år og har termin i månedsskiftet okt/nov.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Oslo jente her også nærmere bestemt teisen, bor sammen min samboer og venter vårt første barn, er 10+5 uker i dag. Fått fødeplass på ullevål så da er det bare å vente til man skal på ul i slutten av mai :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spøker for min tilstedeværelse her... Har kraftig blødninger på 3 dagen nå. Var på legevakten i går, men hun kunne ikke si sikkert om det var en naturlig blødning eller spontanabort som foregikk... men jeg er fortsatt positiv, og gleder meg over at jeg i morgen er i uke 11. Så håper jeg at jeg kan være en del av denne siden i ihvertfall 6 måneder til ;)

 

Lykke til alle sammen og GOD PÅSKE!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg SolRikke! Det er mange som opplever blødniger i svangerskapet, og føder friske barn etter 9 mnd. Skal du på UL for å se om alt er bra? Lykke til videre:) Og GOD PÅSKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til. Jeg har også hatt blødninger i dette svangerskapet og vært på UL og sett at alt er bra. Det er ganske vanlig med blødninger, men man blir jo så bekymret allikvel.

Håper du får tidlig UL sånn at du slipper å lure.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Tenkte jeg skulle til legen først på mandag for å se hvordan hcg nivået er i forhold til forrige mandag da jeg var på førstegangskontroll. Har også tenkt på UL selvfølgelig, men hvor skal man ta UL i Oslo? Noen gode råd? Og hvilket prisnivå ligger det på? Kan man få "rekvisisjon" av legen ?

 

klem klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Solrikke.

Jeg ringte fastlegen og forklarte situasjonen og ba dem om å faxe henvisning til gyn på Ullevål. Da fikk jeg komme inn dagen etter for UL. Det kostet ingenting.

Hvis du får henvisning kan du bruke de gynekologene/klinikkene som har avtale slik at man bare betaler egenandel.

Hvis du vil gjøre det privat vil jeg tippe at det ligger på rundt 500, kanskje mer.

 

Uansett er det godt å slippe å lure på om alt er bra.

 

Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Sagene med mann og sønn på snart 2år og termin ca midten av oktober. Er 34år. Hadde vært gøy med andre fra Sagenetraktene også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...