Gå til innhold

IKKE lov å navngi personer her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig mest overrasket over at det faktisk finnes webmastere og moderatorer her inne, jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer også svær på hva som er grensen til hva som er lov.. Det er lov til å snakke negativt om deltagere på paradise hotel, men ikke på tangerudbakken? Ja, jeg vet at det er noe HELT annet med folk som har en sykdom, men bare sånn satt på spissen liksom, så er de jo like offentlige..

Skrevet

Amen 1907

Her bør moderator gi klarere kjøre regler.

Har forresten ofte sett tråder med en veldig positiv overskrift som bare ber om en masse negativ tilbakemelding. EKS: Siv Jensen er så pen!

Da kaster 20 seg på limpinnen med : Nei det er hun ikke hun ser ute som en .....

Skrevet

Dessverre har ikke hjemmet mortensen prioritert å bruke penger på moderatorer. Men man skulle jo ikke tro de led noen nød når man ser all reklamen på disse sidene.

Skrevet

Dessuten vil jeg legge til at det ikke er opp til brukerne på dib å følge vær varsom plakaten. Det er opp til redaktøren som av den grunn har lagt servern ut av landet. Hvorfor skal vi være reale når dere ikke har vært det noen gang?

Skrevet

Fordi hun nesten ikke er til stede og fordi hjemmet mortensen er et griskt forlag som bare vil hove inn penger uten å bruke noen kroner på å ansette flere folk til å gå igjennom innleggene fortløpende.

Skrevet

Moderator ser dere ikke her før kl 08 mandag morgen så dere trenger ikke skrive til henne..

Gjest Tale30
Skrevet

Anonym 21:26

Det er opp til hver enkelt å følge vær varsom plakaten på nett. Man er ansvarlig for sine egne handlinger også når man skriver anonymt på nettet, selv om det kan virke som om at ikke alle har forstått det. Det er helt meningsløst å legge skylden på manglende moderatorer når man selv har mobbet på nett.

Og til dem som mente at det var til pass for legen at hun fikk navnet sitt smurt utover sidene her.. Det er ikke opp til noen av oss å ta det ansvaret. Det blir det samme som lynsjemobber som tar saken i egne hender med fakler og kampestein når de ikke er enige i myndighetenes avgjørelser. Et slikt samfunn vil vi vel ikke ha?

Skrevet

For min del tror jeg ikke det kommer en modde her da heller. Mere mellom klokken 1300 og 1305 annenhver torsdag. Nå tenker jeg hun har jobbet så hardt at hun har tatt seg utvidet påskeferie frem til mai.

Skrevet

Nei vi ønsker ikke borgervern og lynsjemob men vi ønsker rettferdighet og det er derfor kjempeviktig at gjeldene lover og regler er i takt med befolkningen. Det er rett og slett ikke riktig at man skal slippe unna med neglekt med døden til følge. Jeg syntes også at det individuelle ansvaret til brukerne er viktig, men det er først og fremst et redaktøransvar hva som får bli på sidene i urimelig tid.

Skrevet

Kan ikke dere som er så opptatt av moderasjon bare henge på babyverden eller noe i stedet?

Jeg liker at dette kan være et fristed :)

Gjest Tale30
Skrevet

Kommentaren fra anonym 23:02 kan jo moderator merke seg,og kanskje ta med på neste møte med ansvarlige fra Hjemmet Mortensen. Det gir jo et godt bilde av hvordan folk ser på denne siden.

Skrevet

Der er vi i allefall enig Tale.

Til 2302, det handler vel egentlig ikke om hva jeg syntes er behagelig men hva samfunnet kan finne akseptabelt og hva enkelt mennesker som ikke velger å delta på et forum kan tåle.

Skrevet

Fristed? Da får du skrive en blogg da, vet du. Kan ikke skrive hva du il, bare fordi det er et anonymforum.

Skrevet

Jeg var i hvert fall takknemmelig for å få vite navnet hennes, for jeg kunne godt ha bestilt time hos henne i nær fremtid..og det vil jeg ikke!!

Skrevet

0102

Og der ligger jo litt av essensen. Har vi rett til å få vite og av hvem har vi rett til å få vite. Jeg mener jo klart at vi ikke burde være i den problemstillingen fordi helsetilsynet burde tatt affære.

Skrevet

det er faktisk helt utrolig hvor vanskelig det er å fjerne legelisenser i Norge.

Skrevet

Ett annet eksempel er fastlegen min..

jeg fikk beskjed om at mine fire barn var friske som bare det da jeg tok de med til legen i november... (alle fire hadde magesmerter, hoste... og akutt feber på 40-41)

Vel jeg ble sendt hjem.. uten annen behandling enn himling med øynene og beskjed om å ikke sløse verdifull tid som legen kunne brukt på ordentlige syke pasienter..

Samme kveld..(ca 3 timer senere) ble sønnen min på 6 mnd hentet i ambulanse, han hadde svineinfluensa, astma, falsk-krupp, sesong-influensa, blod i avføring og i oppkast og var dehydrert. Hadde vi ikke ringt 113 ville det antagelig kostet livet hans....

Legen.. fikk advarsel, men intet annet.!!!!!!!!! Det burde ikke vært lov... med tanke på at Peter Mueller fikk sparken pga å være litt stor i kjeften!! for å sette ting i perspektiv.

Skrevet

Mammaen min hadde blodpropp i beinet, hun klaget over smerter.. han sa at hus sikkert bare hadde slått foten sin (noe hun viste hun ikke hadde gjort og kommuniserte til han) Blir så sint på disse legene og beskyttelse skal de ha!

Skrevet

Bare begynn å skrive navnet baklengs. Det skjønner ikke modde. Og da har en jo ikke skrevet navnet, jeg vet ikke om det er forbud mot baklengsskriving.

Skrevet

Det er ikke tillatt å publisere navn på privatpersoner i innlegg. Omtale av offentlige personer skal kun skje når det er en saklig grunn for det.

Det er ikke tillatt komme med påstander som kan oppfattes som injurierende mot enkeltpersoner. Dette omfatter sladder og udokumenterte påstander om navngitte personer.

Innlegg som er skrevet for å sjokkere eller fornærme enkeltpersoner eller grupper av personer er ikke tillatt.

Brukere som bryter forumreglene, kan utelukkes fra forumet i kortere eller lengre tid.

Skrevet

Hvordan har dere tenkt å avgjøre hva som er intensjonen med et innlegg?

Om jeg skriver at Adolf Hitler var skikkelig teit, ass for å overbevise Dunder om at slik var det, er det greit. Om jeg skriver det samme for å fornærme Hitler (ja, jeg tror han lever på en øde øy sammen med Elvis, må vite), er det ugreit?

Men for all del. Det er søtt at dere later som dere bedriver moderering her. Siden de tekniske løsningene her er fullstendig på trynet på de fleste felt, er det vel sannsynlig at de brukere dere forsøker å utelukke ender opp med tilgang til admin-kontoer, men pytt, liksom. Lykke til.

Skrevet

Kloke ord fra Pila.

Moderator er ikke bare fraværende, men må unektelig tro vi er lettere mentalt tilbakestående- noe man kanskje kan få inntrykk av når man bare kommer innom hvert jubelår og leser de mest fordummende innleggene.

Skrevet

Jeg er i mot brukerstyrt moderering, men mener at dere burde ansatt noen av de mest aktive brukerne som moderator mot at vedkommende sluttet som bruker. Løsningen dere har funnet (sikkert ikke deg, men redaktøren) er utilfredsstillende på alle måter.

Skrevet

Jeg synes det er bra dere minner brukerne på dette, men husk samtidlig på at det er veldig dumt å sette navnet deres i NICKET deres!

Samt navnet på barna!

Dette er det mange av dere som ikke tenker over. Det er så lett å kjenne igjen dere når man vet hvem dere er. Ikke alle har lyst til å bli gjenkjent bestandig, og tenker kanskje ikke over at "Petternusket feb.2009" er lett gjenkjennelig for meg som kjenner ei som har en liten Petter født den mnd og året, og kan legge sammen to og to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...