Gå til innhold

IKKE lov å navngi personer her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke lov å navngi personer på forumet vårt, følger dere ikke disse reglene vil medlemskapet bli slettet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for være ekkel, men mange har navngitt mange personer her inne. Hvorfor har dere ikke gjort noe med det før?:)

Skrevet

Dette trur jeg enkelte må ha inn med teskje!!

Trollmor, det er forskjell på å nevne et navn/nikk i et positivt ordalag, en i hets og mobbeinnlegg. Hvor enkelte aldrig har muligheten tiø å forsvare seg.

Skrevet

HVA MED paradise hotel tråder da? De blir ikke sletta!!!!

Er det greit å diskutere de?

eller andre kjendiser.

Skrevet

Det er stor forskjell på å trekke fram navn/gjenkjennelig informasjon om privatpersoner kontra å diskutere offentlige personer. Når man f.eks er med på PH har man gjort seg til en offentlig person. Det betyr ikke at det er ok å si hva som helst.

Gjest Tale30
Skrevet

Du sikter vel til navngivning av denne legen i går? (hundre andre eksempler da men..)

Dette viser hvor viktig det er at DiB har aktive moderatorer så lenge siden skal driftes. DiB har utviklet seg til å bli et ormebol av sladder og dårlig nettvett. Så for både Hjemmet Mortensen (det er vel fortsatt dem som eier?), annonsørene og de mange som blir omtalt her inne sin skyld bør det være moderatorer klar til å ta seg av slikt NÅR det skjer, ikke når navngitte personer har ligget søkbare i et døgn.

Skrevet

Enig med siste taler!

Skrevet

Ha ha. Morsom formulering ;)

Helt enig i at alt for mange blir hetset her inne. Ja, til mer og bedre moderering.

Skrevet

Er det å nevne et nick her inne å navngi personer? Trodde man mente å si f.eks "jeg vet hvem som gjemmer seg bak xxx, det er Anne Jensen." Da har jeg navngitt en person her inne.

Er det ikke det som menes? Greit å vite hva reglene er.

Skrevet

Det var meg som postet innlegget av en fastlege. Tror det var for to dager siden eller noe. Visste ikke at det ikke er lov, men litt dum var jeg som ikke tenkte på det. Skal ikke gjenta seg!

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg merket meg ordspillet ja ;) Fiffig!

Det er ulovlig å sette ut nyheter om navngitte personer på forum som dette ja. Logisk nok.

Det er vel ikke ulovlig å nevne nick, det er bare dårlig nettvett å bedrive nettmobbing.

DiB - Den nye barneskolen..

Skrevet

Er moderering fortsatt ikke-eksisterende her inne, ja? Fantastisk! Til og med et barn begriper at dere må ha mer enn én moderator og en tildels fraværende webmaster (?) her inne.

Skrevet

Reglene er at man ikke legger ut fullt navn på personer og deretter hetser dem når de ikke har muligheten til å forsvare seg selv en gang. Tror det går fint å spørre om hvordan en fastlege er, slik det var en her som gjorde. Det blir noe helt annet å navngi personer som til og med media forstår ikke skal offentliggjøres.

Skrevet

Føler for å forsvare Janne her, synes hun gjør en ganske bra jobb, men vi trenger flere moderatorer som dekker hele døgnet og hele uken.

Skrevet

Føler for å forsvare Janne her, synes hun gjør en ganske bra jobb, men vi trenger flere moderatorer som dekker hele døgnet og hele uken.

Gjest Tale30
Skrevet

Det var ikke fastlegen jeg snakket om, men den legen som hadde sovet på vakt da en kvinne døde av sv.forg.

Dersom man har spørsmål om en fastlege, kan man jo for eksempel spørre om de som har erfaringer med en navngitt lege kan ta kontakt på PM. Da slipper man å risikere at negative nyheter spres i tråden.

Skrevet

Så lenge innlegg som det man refererer til i denne tråden får ligge såpass lenge, så har både webmaster og modder mye å gå på før jeg får noe behov for å forsvare noen av dem.

Skrevet

Er det lov å navngi personer om det bare blir sagt praktiske opplysninger, eller skryt? Er det lov å hetse offentlige personer, som Siv Jensen? Hvor går grensene her. Jeg skulle gjerne visst hva som var lov og hva som ikke var. Er det bare å bruke sunn fornuft eller er det mer kompleks?

Gjest Tale30
Skrevet

Man skal ikke snakke om privatpersoner på nett uten deres samtykke. Selv om du starter en skrytetråd, mister du kontroll over tråden og den kan utvikle seg til å bli hetsing.

Når det kommer til offentlige personer, står du fritt til å kommentere det de har gjort som OFFENTLIG person, men du har ikke lov til å komme med kommentarer om privatpersonen. Jeg kan for eksempel si at jeg syns Monsen er en fryktelig dame fordi hun diskriminerer homofile på det groveste i den offentlige debatt. Jeg har ikke lov til å starte en spekulasjon om hva hun bedriver hjemme hos seg selv, eller hva hennes familie bedriver.

Skrevet

Thumbs up for deg Tale 30 ;o)

Skrevet

Når skal dere begynne å ta fatt i de som bryter alle de andre reglene deres, forresten? Når noen stikker innom igjen om 3 mnd.?

Skrevet

Jeg syntes, som vanlig, webmasteren er uklar i sin tale. Nå er det altså en hel tråd her som spekulerer i hvilke navn som kan nevnes.

Noen sier at man kan nevne navn i positiv omtale (noe som selvfølgelig vil bli motsagt av negativ omtale lengre ned i tråden med negativ omtale- og hvorfor skulle noe måtte stå umotsagt hvis det er flere meninger om personen?). Noen sier at man kan omtale det som blir kalt offentlig person hva nå det måtte være. Det var på dette forumet jeg først fikk kjennskap til Lommemannens identitet. Da var mannen ikke dømt og heller ikke offentlig. Nå er han dømt og er derfor offentlig. Stefaren og moren til Christopher (den drepte guttens foreldre) ble omtalt og innleggene slettet. Stefaren er nå dømt og vil derfor kunne angis? Han er vel det man nå kan kalle en offentlig person?

Det eneste jeg kan se av webmasterens innlegg er at hun skriver: Det er ikke lov å navngi personer. Da bør hun stå for det fullt ut og slette ALLE innlegg som oppgir fullt navn. Ikke bare de menneskene hun liker og ikke vil ha uthengt.

Hvis denne legen blir dømt i en rettssal er hun da offentlig og kan omtales?

Skrevet

På en annen side så bør man kunne nevne noen ved navn dersom disse personenen setter liv i fare ved at de ikke gjør jobben som de skal, men velger å sove.

Jeg mener at det er informasjon som er svært viktig å få ut til folket. Det er ikke nødvendigvis hetsing men ren informasjon som gjør at forbrukere, i dette tilfelle pasienter, kan ønske seg en annen lege dersom de føler det er behov for det.

Hadde denne aktuelle legen vært på jobb også mentalt.. og ikke bare fysisk så hadde kvinnen antagelig ikke dødd. Jeg mener det er rett og rimlig at det burde være lov å opplyse om slike navn. Ikke hetsing det mener jeg..

Skrevet

... Og er det lov å poste linker her til navngitte personer?

Dessuten.... selv om du skulle finne på å ta deg tid til å slette et innlegg glemmer ikke google like fort som dibbere. Prøv selv å se hvilke tråd du får opp om du søker på :hva het legen som sovnet på vakt

Da får du opp en link til dib som riktig nok ikke lenger er aktiv men som har personens fulle navn.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg 1859. Det er utrolig hvordan helsevesenet dekker over for hverandre. Det er altså viktigere å ikke falle i unåde hos forbrukerne en å redde liv.

Vi vil ha et offentlig register der vi kan finne alle leger med anmerkninger fra helsetilsynet. Denne legen har handlet grovt uaktsomt og sykehuset har prøvd å dekke over det er rett og slett både uærlig og farlig. Jeg tror legene ville skjerpet seg litt om de måtte forvente seg indragning av lisens og økonomisk kompensasjon om de ikke sørger for pasientene sine. Det ville være til beste for samfunnet.

Ps. Jeg har ingen forhåpninger om at moderator kommer til å lese dette innlegget eller noen andre innlegg i tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...