Gå til innhold

Forlatet kattene sine og dro :o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som ringte veldig fortvilet i stad.

Hun har hatt 2 katter som hun er gla i, men nå har hun hatt kull på de 2 ganger på liten stund. Begge har fått p-pillen sier hun da.

Hun sliter psykisk osv så har egentlig nok med seg selv, ikke har hun økonomi til å ha de lenger heller.

Jeg skulle gjerne ha tatt de, men har selv 2 stk og syns 4 er mye.

Har prøvd å gitt de bort for henne, satt ut annonse osv, samme har hun, men ikke noe napp.

Tok kontakt med omplassering av dyr også, men de kunne ikke hjelpe henne heller.

Tilbydde meg om å være med på å dele på avliving hvis det ble siste utvei for henne.

Nå ringte hun i stad å sa at hun hadde kjørt de til et boligområde langt unna , sånn at kanskje noen tok de til seg...

Hjelpes meg tenker jeg. Stakkars puser.. de er gravide begge to...

Jeg har vært å lett etter de, men ikke noe spor. Skal lage lapper å henge opp.

Uff tenker på venninnen min midt oppe alt dette også da, hva har gått av henne...

Hvis jeg finner de igjen, vet noen om noen sted jeg kan ringe for å hjelpe de?

de på dyrebeskyttelsen var ikke så villig å hjelpe, minner meg om barnevernet som liksom skal være der, men svikter når det gjelder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har kjørt bort to gravide katter og etterlat dem der?? Er hun ikke riktig klok?!??

Sorry, men om noen jeg kjente hadde gjort noe slikt så hadde jeg ringt politiet eller mattilsynet. Det er dyreplageri!!

Skrevet

Fytti grisen!!

Du må dra å lete videre! Ring mattilsynet! Dette var ikke bra!

Hvilket område forlot hun dem i???

Skrevet

Fy faen for ei jævla drittkjærring! ikke riktig klok vøtt! HATER sånne folk!!

Let videre, få henne med på letingen! Dette er ikke normalt! Ring matilsynet og forklar situasjonen! NÅ!!

Skrevet

Måtte hun brenne i helvette den jævla dyremishandleren!

Hun kunne tatt de med til vetten og tatt abort på de og sterilisert de samtidig!

Fy faen!!!! Enn å gjøre noe sånt mot de stakkars kattene!

Få henne til å finne dem brennkvikt!

Sliter psykisk gjør mange av oss.Men det er måte på å være syk i hodet!!

Dette må du ikke støtte!Be henne hente kattene!De kommer til å pines!!

Skrevet

Hvor er dette?

Prøv lokalavisen.Og fortell hvor de ble satt av.Og du kan være anonym.Så henter du de når de blir funnet...

For et krapyl av ei venninde!!! Håper hun ALDRI skaffer seg et dyr igjen..

Har fem katter selv.Det går fint.Du kan ha de midlertidig til at du finnet et hjem til de,evt når dyrebeskyttelsen hjelper deg.Det er også kattens vern du kan kontakte.De er i molde og bergen.Du finner de på nettet.De hjelper deg med plakater osv.Og leter etter hjem..

Dette er TRAGISK!

Og sånne folk har BARN?!?!?!?

Og hun tror noen vil ta de inn??? Når de ser de skal ha kattunger er de iværtfall skydd som pesten,det skal jeg love deg!

Skrevet

Huff ja, tenk om du eller jeg ble satt ut høygravide uten noe sted å bo eller mat å spise :(

Skrevet

Skal love dere at jeg gjør hva som helst for å få tak i de kattene igjen.

Ei anna venninne og jeg skal gå dør til dør aksjon i kveld, håpe noe har sett de.

Å si at det å være psykisk ikke er noen unnskyldning kan man ikke bare si.

Har ringt å prøve å få lagt hu inn pga hun sliter noe jævelig, dette er ikke henne... Hun forguder kattene har gjord, så det er noe galt her.

Har ringt rundt og ingen er behjelpelig og det irriterer meg faktisk mere.

Kunne klart ha tatt de i mot ,men hva om jeg ikke får gitt de bort.da sitter jeg med mine og 2 til og 9 kattunger. har ikke muligheten altså.

Finner jeg de skal jeg så klart ha de inne så får jeg snakke med en dyrlege hva jeg skal gjøre.

O mulighet til å beholde alle de .

Skrevet

Hvor er dette da? Kanskje noen her inne kan ta dem??

Skrevet

Nå er jeg egentlig imot å avlive kattunger.Men hvis du tar å velger ut èn katt til vær av kattene.Så må du ta de andre kattungene til vetten før de begynner å die..Helt grusomt men heller det enn å få masse løskatter..

Hadde også vært bedre å avlive de to voksne også istede for å gjøre det hun gjorde.Selv om det også er grusomt.Men dette er MYE værre..Dette er en smertefull død.Gravid ut i kulden uten mat er mishandling på høyt plan.

Hvis man er så syk i hodet at man gjør sånt.Da håper jeg IKKE hun har barn.Da håper jeg hun får kraftig hjelp med de også.For går en så langt er en virkelig ikke egnet til å ta vare på noe levende.

P-piller må en ikke glemme en eneste dag.Er hun så ustabil så er det nok derfor de er gravide.Dessuten så skal visst ikke p-piller være noe bra alternativ heller..Skal dytte opp en tråd om kattehold hvis jeg finner den her inne..

Stå på!Hvis dere holder på nå og ikke gir opp så har dere større tjsanse for å finne dem..Dere kan jo også sette inn en anonnse i avisa om midlertidig hjem til de.Mot at dere betaler maten?

Skrevet

Det viktigste nå er iallefall å få tak i de to stakkarene igjen,så får'n ta neste problem når det kommer.

det er iallefall bedre å avlive de i verste fall,enn at de går ute alene uten mat og ly. :(

Skrevet

Ring Mattilsynet i morgen tidlig.

Hilsen ansatt i Mattilsynet.

Skrevet

vær så snill å hold oss oppdatert da, kommer til å tenke på de stakkars kattene hele tiden jeg nå!!! som ei over her sier, hvor er det de er satt ut???? begynn å si hvilken by, kanskje det er noen her inne som kan hjelpe deg. selv bor jeg i drammen. og om det er her og du forteller meg i hvilket boligområde de er satt ut, hjelper jeg mer enn gjrne til!!!!!

Skrevet

husk også at katter gjemmer seg når de skal føde!!! de vil finne et trygt sted. er de langt på vei????? katta til x-en til pappa fødte inne i låve-veggen!!!!! de kommer seg inn overalt! :(

Skrevet

Hva får mattilsynet gjordt da?

Skal ut nå om 15 min venter på barnepike

Skrevet

Mattilsynet har ansvaret for dyrevernssaker, og dette er helt klart en dyrevernssak. Hva de gjør avhenger av tilfellet, så det kan jeg ikke uttale meg om.

Skrevet

Hvor kom de 9 kattungene inn i bildet?? Du skriver at du har 2 katter og venninnen din hadde 2 gravide katter. Er det noe du ikke forteller her? Har jeg gått glipp av noe? Eller satte venninnen din egentlig ut 2 voksne katter og 9 kattunger?

Skrevet

Er det ingen andre som stusser på at HI plutselig nevner 9 kattunger?

Skrevet

er vel det hun tror det blir da.... ikke uvanlig det.

Skrevet

Ta med deg en boks med tunfisk. Og en skje.. Klirr på boksen mens du kisser.. Tunfisk lukter veldig, og kattene liker det. Stå på!!

Veninna di bør aldri skaffe seg dyr igjen. Syk syyk dame!

Skrevet

Så du mener hun skriver 9 kattunger fordi det mest sannsynlig er det antallet kattunger de 2 kattene vil få til sammen? Nei, har mine bange anelser jeg...

Skrevet

Kansje du burde sette ord på dine egne bange anelser da, i stede for å slenge ut halv ferdige anklager her.......

Skrevet

samma hvilke antall unger hun skrev da. kunne vært "mine to, dem to og 7 unger". var vel bare ett tall hun skrev. nå er det ikke det som er prob her, men at det er to gravide katter uten tilsyn der ute :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...