Gå til innhold

Gartnerrapporten

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

-Loftspelargoniaens første blomst er i ferd med å springe ut,

-sola skinner i hagan,

-chilien er langsommere enn tomatene men ser fin ut,

-tomatplantene begynner å bli skikkelig kraftige

- 23 Cosmos Bipinnata (pyntekosmos) er omplanta til småpotter fra jiffypotter. Dvs jiffy er stappa nedi småpotter og med godt med såjord rundt.

-Tur på hagesenter i dag etter årets andre sekk med jord (bare en liten fillesekk sist, da, m lett såjord.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Gjennoplivet en plante som var død. Nå er den grønn og fin igjen.

-Drukna en plante

Ikke så veldig grønne fingre her i gården ;)

Skrevet

-Plantet mange forskjelllige frø før jeg dro sydover og var borte en uke.

-Små spirer kom opp.

-Kattungen la seg oppå dem.

-Må begynne på nytt med de som var kommet lengst (kål).

Skrevet

- Fine solsikkeplanter, men skal ikke omplante enda.

- slunkne sennepsplanter

- skjer ingenting med Clematisen, men det er vel for tidlig enda.

- Snø og ingen sol.

Skrevet

Ååååh, forresten, den ene Clematisen har spiret! :)))

Skrevet

- inne spirer intet

- ute er det fremdeles snø

:-(

Skrevet

Steingolvet på utsiden av inngangspartiet er synlig. Tydlige knopper på magnoliaen, så ett jordbærblad i dag og en halv lavendel, har kun snø på nordsiden av taket på kvisten, og over inngangsparti. Det har tint under bilen, og den gigantiske vannlekkasjen fra januar er under tining oppe i gata. Jeg har gravd meg fram til tørkestativet og startet med utetørken. Jeg kjøper ferdige småplanter av agurk, tomat og blomkarse, men skal så noen planter fra frø senere. Sukkerert og gresskar og lurer på å prøve meloner. Har rosekvister til spiring inne som ett forskningsprosjekt for guttungen.

Skrevet

Jeg har jo jordbær stående i en stor krukke på verandaen og. Mannen hadde satt den der i en oppbevaringskasse i plast fra Ikea, uten å tenke på at den da kom til å stå midt i blinken for vann og snø som raser ned av taket. Resultatet ble en svær isblokk med jordbærplanter i. Jeg er meget spent på jordbærsesongen i år. ;)

Skrevet

Penispaprikaen har fått TRE (ikke to som først antatt) små søsken.

To tomater overlevde transplantasjonen, samtidig som de 34 level vel men vokser lite. Det er nok fordi de er spanske. Jeg kan telle på én hånd de spanske mennene jeg har møtt de siste 10 åra som er høyere enn meg.

Skrevet

Ha, da her jeg funnet MIN plante!

www.sprell.no

- Nyheter

- Plant din egen firkløver

:-)

Gjest amandine
Skrevet

Hurra! Dagens gladmelding! Synlig gress rundt furutrærne, og klosterklokker og sneklokker i blomst i solveggen!!! Det er håp!

Skrevet

Jeg har plantet 140 pyntekosmosfrø, og det hjalp ikke det spøtt på humøret. :( Skikkelig sinnagravid i dag, men har oppført meg fint. Bortsett fra at jeg hylte over leverposteien da en stk. unge akkurat hadde sagt at hun skulle ha det, og da jeg smurte det på skiva, sa hun "neeeeei, ikke leverpostei." "Jammen du saaaaa jo det Aaaaargh!!" Morsom mamma. Heldigvis måtte vi le litt.

Gjest sug lut
Skrevet

Amandine, du bor annerledes enn meg... Det høres bare kjempedeilig ut! Det nærmeste jeg kan se liv i hagen var at jeg akkurat observerte ei mus pilene over snøhaugene på terrassen utenfor de store vinduene her jeg sitter.

Men jeg har kjøpt meg tipi! Eller hva man nå skal kalle det - et sånt skjelett av pilekvister som erteblomster kan vokse i og rundt til et høyt spist erteblomst-tårn. Nevermind at det sikkert aldri blir sommer. *gretten møkkadag*

Gjest sug lut
Skrevet

140 er heftig, hvordan tenker du å ha dem når de skal ut? (Og har du tenkt å holde på 30 cm avstand alle veier? Med mine lusne noenogtjue vil jeg allerede få et veldig velbevokst bed og avstandene kan man bare glemme...

Gjest amandine
Skrevet

Det BLIR sommer, luten! Natt til mandag i 4-tiden våknet jeg av svarttrosten som sang! Og mandag morgen på skoleveien så vi to skjærer i vill kvistsanking. I går morges hadde skogduene sex på strømledningen utenfor huset, og de er i gang med redebygging i bakhagen;)

Gjest sug lut
Skrevet

Takk for påminnelse, Amandine, jeg vet det jo langt baki hue et sted, og jeg fryder meg også over fuglesang om morgenen. Bare alt annet som er dumt i dag.

Skrevet

Ja, det er heftig, men jeg har regnet med noe plantedød. Jeg vil ha litt å gå på, for å si det sånn. Om det blir overmåte suksess, så kan jeg jo gi bort noen.

Skrevet

Blæh, her er våren på full fremarsj, men jeg har ikke overskudd til å legge merke til det... Jobbkurs til langt på kveld, jobbing på fridagen og novo i hus! Jeg vil ut og grave meg ned (og snuse inn våt jord)!

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg er optimist igjen idag, siden det for første gang har vært mildt hele natta - våkna av at det drypte på presenningen over vedlageret på morrakvisten en gang - og så har jeg faktisk sett ca en kvadratmeter snøfri gårdsplass!

Skrevet

Her skimtes litt grus. Ellers kom trekkfuglene denne uken, de fløy lenge i sirkler over det isete vannet (som vanligvis er åpent på denne tiden), før DE SNUDDE og fløy sørover! Den kjente jeg i hjertet.

Gjest amandine
Skrevet

AnneB hvor bor du? Jeg har nemlig ingen kosmoser, jeg...

Skrevet

7 grader og regn gjer godt for utsiktene til vår, i løpet av natta har både stikkelbær-, rips- og solbærbuskane dukka opp!

Mamma har ein teori om at krokusen blomstrar under snøen, slett ikkje usannsynleg at det er noko i det.

I løpet av neste veke skal eg kjøpe inn litt blomsterjord og frø, på tide å så litt ting og tang som skal ut når det blir litt varmare. Fann forresten ein pakke brokkolifrø frå i fjor, tenkte eg skulle prøve meg på det, sidan det står at dei er veldig lettdyrka. Og då MÅ eg jo lage kassar, viss eg har plantar som skal plantast ut.

Gjest sug lut
Skrevet

Mette Elisabeth,

det var den mest grusomme ikkevår-metaforen jeg kan tenke meg, de snudde faktisk!

Gjest sug lut
Skrevet

Det er gras å se rundt dokkestua! Og ca 75 cm bredde av terrassen har jeg hakka fram på trass...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...