CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 16. mars 2010 #26 Skrevet 16. mars 2010 Nei, jeg er ikke særlig flink til å pynte meg når jeg er hjemme med familien min, men jeg skifter alltid dersom noen skulle komme på besøk. Jeg skifter om jeg skal på butikken også Og koseklær trenger ikke nødvendigvis være en utslitt og møkkete saggebukse! Men jeg fikk en OnePiece dress av sambo som fødselsgave og jeg må innrømme den er skikkelig deilig å daffe rundt i
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #27 Skrevet 16. mars 2010 Går ikke i joggebukse ute,bare hjemme.Kunne ikke falt meg inn å ta det på i barselgruppe.Men bryr meg lite hva andre har på seg,det er deres sak.. Jeg liker meg i tights og tunikaer,liker også dongeribukser.Pleier å pynte meg sånn noenlunde hvertfall.sminke har jeg på meg hver dag:)
mer enn bare mor Skrevet 16. mars 2010 #28 Skrevet 16. mars 2010 Haha, jeg har aldri tenkt over hva damene på barselsgruppa går med! Jeg går som regel pent kledd selv om jeg bare er hjemme, sminker meg som regel noe hver dag, men ikke alltid. Men det er bare fordi det er det jeg liker best. Folk kan gå med joggebukse eller tights eller hva det nå er for min del - det viktigste er vel at de trives i det de har på seg? Og folk kan vel føle seg fin i jobbebukse for den saks skyld?
Koseklompen Skrevet 16. mars 2010 #29 Skrevet 16. mars 2010 Jeg gidder ikke å bry meg om hva andre har på seg. Og hvis noen skulle henge seg oppi hva jeg har på meg så er det dems problem. Jeg kler meg i det jeg føler meg komfortabel i. Sjelden jeg går ut i joggebukse, er kun i forb.m. trening isåfall. Men om jeg så skulle velge å ha på meg en joggebukse en dag, så burde jeg da vel få lov til det. Mascara har jeg på så og si hver dag, ser ekstremt trøtt ut uten synes jeg.
___ Skrevet 16. mars 2010 #30 Skrevet 16. mars 2010 Jeg har ikke noe behov for å pynte meg i hverdagen. Tights synes jeg foresten er skikkelig stygt. Da ser det vesentlig bedre ut med joggebukser. Da kan man i det minste se ganske sporty ut. Yights og tunika er en mote som jeg tenker ungene våre kommer til å le rått av om noen år.
wirre;o) Skrevet 16. mars 2010 #31 Skrevet 16. mars 2010 Jepp. Lærte av min bestemor at den beste invisteringen hun og bestefar hadde gjort for seg selv og parforholdet var å alltid pynte seg for hverandre ;o) *søte gamle bestemor* Så jeg står opp, tar på meg pent og helt tøy, fikser håret og ansiktet og føler meg fresh! De dagene du ser meg i joggebukse- vel- da er jeg syk. Men,meg om det.
Mille** Skrevet 16. mars 2010 #32 Skrevet 16. mars 2010 Ja, jeg sminker meg hver dag, ordner håret og går aldri i joggis hvis jeg ikke skal trene. Har fått en nydelig kosekjole i gave som jeg mye med hjemme. )
CMH Skrevet 16. mars 2010 #33 Skrevet 16. mars 2010 Sminke hver dag, jeans som oftest. Kanskje en dæsj parfyme. Støvletter og innimellom kåpe når jeg skal til/fra jobb.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 16. mars 2010 #34 Skrevet 16. mars 2010 Ja, der er jeg. Nå ser jeg smashing ut i joggis og bh også, så det er ikke noe problem. Stort sett er det kjole og strømpebukse,. Tights og tunika er det styggeste jeg ser, da vil jeg heller gått på barselgruppe i joggebukse og t-skjorte med gulpeflekker.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 16. mars 2010 #35 Skrevet 16. mars 2010 Jeg er "kjolejente" så jeg pynter meg med fleece kjole, tunikaer og tights på jobb og privat =) Jobber i bhg og der er det veldig deilig med behagelige klær! Jeg hadde aldri gått i joggebukse utenfor døra, med mindre det var eneste plagget jeg hadde hatt! I nød kan jeg dra på en bensinstasjon el noe lignende hvis jeg bare må ha noe iført joggebukse, men helst ikke! Ungene får ikke ha joggebukse i bhg heller, men vi kjøper gjerne myke bomullsbukser , litt posete jeans med strikk i bena o.l. Jeg har funnet ut at tights og tunika el. hverdagskjole er tingen for meg =))
Verbena Skrevet 16. mars 2010 #36 Skrevet 16. mars 2010 De to rundene jeg har hatt med baby så har jeg ikke brukt tid på å pynte meg nei, værtfall ikke til hverdags. Jeg har aldri vært noen pynte jente for å si det sånn. Fra jeg klarte det(ca 1år gammel i følge pappa) så har jeg vridd av meg alt av kjoler, skjørt og rosa og hylt! Er først nå de siste 2årene at jeg har begynt å bli litt jentete av meg, flere av de jeg gikk på vgs med var overbevist om at jeg måtte være lesbisk fordi at jeg var så guttete da! Jeg kan godt finne på å gå på butikken i pysjbuksa (tynn joggis e.l.) og jeg har gått å levert i barnehagen i klær som sikkert ville passet bedre til en person som var dobbelt så stor som meg. MEN jeg kan også pynte meg når jeg vil og orker. Jeg bare orker ikke å dalle så innmari til hverdags liksom, bruker stortsett aldri sminke å trives faktisk uten spakkel som samboeren min sier =P
meg & to små vampyrer Skrevet 16. mars 2010 #37 Skrevet 16. mars 2010 Jeg er ikke noe glad i å være veldig dollete og syns egentlig det er litt synd på de som føler de må pynte seg til enhver tid. Det er noe med å kunne være upynta og slappe av og føle seg vel som jeg liker. Når det er sagt pleier jeg ikke å gå utenfor døra uten å ha dusjet eller sminket meg. Men jeg liker best olabukse og genser, evt annen bukse og genser.. ikke kjoler. Strømpebukser er skikkelig hat. Tights syns jeg er veldig stygt. Joggebukse også egentlig. Tunika syns jeg er behagelig å ha på.
Linda-Kristin=) Skrevet 16. mars 2010 #38 Skrevet 16. mars 2010 jeg var en av joggebuksene da jeg fikk lille. Mest fordi jeg ga opp hele pyntinga fordi jeg hadde lagt på meg så sykt mye. Orka ikke mer av det da han var 1 år ca, og gikk inn for å slanke meg. Tenkte jeg var altfor ung for å se ut som en sliten 6barnsmamma:P gikk ned veldig mye i vekt, og nå er det noe helt annet! blir liksom litt mer givende når man faktisk kan gå i butikken og finne klær som passer;) har sett på bilder av meg selv fra den tiden han var baby, og tenker litt sånn "hvordan var det jeg SÅ ut"! synes nesten det er litt morsomt:P men det går fremdeles i joggebukser av og til, men på langt nær så mye som da;)
AO3 Skrevet 16. mars 2010 #39 Skrevet 16. mars 2010 Altså, det kunne ikke falle meg inn å gå i joggebukse offentlig! Men jeg lever i mine elskede jeans, og gidder ikke pynte meg utover at jeg forsøker å ha på meg en noenlunde ordentlig overdel. Jeg er ikke i et "pynteyrke", hvordan jeg går kledd har ikke noe å si. Mascara er også ofte en dårlig kombinasjon med evig regn, heller ingen mascara enn mascara nedover hele ansiktet... Og ja, vannfast mascara hjelper ikke stort, det blir liggende under øynene uansett hva man gjør...
Gjest Sauen og ungene Skrevet 16. mars 2010 #40 Skrevet 16. mars 2010 Går aldri i joggebukse offentlig. utendørs har jeg på meg jeans, en topp/genser/cardigan av noe slag, som regel sko med høye hæler og kåpe. (Regnjakke om det regner fælt, da). sminker meg og ordner håret hver dag, ellers føler jeg meg som et takras. Alltid parfyme. Jeg vil allikevel ikke se på meg som noe pyntedukke, prøver å holde en naturlig og avslappet stil :-) Joggebuksa blir dog brukt endel hjemme på dagtid, men prøver å få skiftet til mannen kommer hjem, syns det er greit å se sånn noenlunde ut for ham også. har hatt en periode etter eldste ble født med mye joggebukse hjemme da, endel kilo for mye og har ikke følt meg helt bra...
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #41 Skrevet 16. mars 2010 Takk for mange svar:) Ser mange legger vekt på dette med å pynte, jeg mener selvsagt ikke at man skal se stæsja ut til enhver tid, bare at man har gjort litt flid med utseende sitt:) Likte det tipset fra ei sin bestemor over her, skikkelig søtt! Det må selvsagt være naturlig slik man kler seg, men det er et stort skritt fra slaskete joggebukse til jeans og en fin topp mener jeg da. Ser mange mener de ikke bryr seg om hva andre har på seg. Jeg legger nesten alltid hva folk har på seg fordi jeg er opptatt av klær(uten at jeg nødvendigvis er overfladisk av den grunn:)) Er uansett koselig at så mange hverdagspynter seg:)
Marbella Skrevet 16. mars 2010 #42 Skrevet 16. mars 2010 Jeg går ikke i postkassen med joggebukse...... Mascara-lippgloss må jeg ha, men jeg er da ingen sminkedukke, bruker max 10 minutter på badet Men må vi se ut som takras????
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 16. mars 2010 #43 Skrevet 16. mars 2010 Bruker litt sminke hver dag. (foundation,masara,eyeliner og lipgloss) Kun joggebukse når jeg trener ,og av og til når jeg leverer i barnehagen. Ellers klær jeg meg ordentlig men ikke pyntete utenom at jeg bruker øreringer ofte. Før jeg fikk barn så pyntet jeg meg endel mer. Men liker å pynte meg ekstra mye når jeg skal ut.
Bebés'ilvousplâit Skrevet 16. mars 2010 #44 Skrevet 16. mars 2010 Jeg dusjer meg hver morgen, smører meg inn med bodylotion, tar en dæsj parfyme og sminker meg lett, enten det er jobb- eller fridag. Føler liksom ikke at dagen har begynt ordentlig før sminken er på plass. Fikser også litt på håret, med gelé eller spray for at det skal se "ordentlig" ut. Klærne jeg bruker kan være f. eks. jeans, lang singlet med cardigan og et kuult skjerf i halsen. Fine øredobber hører med. På skofronten har jeg sikkert litt å gå på, jeg liker at de er komfortable og at jeg ikke risikerer å skli på isen, så de fineste støvlettene får stort sett stå i fred. Joggebukser bruker jeg stort sett bare når jeg er syk, eller etter jobb når jeg ikke skal noen andre steder den dagen. For meg er det viktig at jeg tar meg noenlunde godt ut, først og fremst for mitt eget velværes skyld. Liker også å ta meg godt ut for mannen min!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå