Gjest Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Jeg er i barselgruppe med 6 jenter og 4 av de møter alltid opp i joggbukse. Det er ikke noe galt med å ville kle seg komfortabelt, men i disse tights-dager er det jo ikke noe problem uansett tenker jeg. Jeg har to små barn så jeg forstår at man ikke har tid (og overskudd) til å bruke timesvis forran speilet, men det skal jo ikke så mye mer til enn å ta på seg en kjole(nok av hverdagskjoler der ute)/tunika og tights og litt maskara. For meg er det hvertfall viktig å føle seg fin selv om jeg er mamma. Hva med dere?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Kunne ikke falle meg inn å ta på kjole for å gå på barselgruppe. Hvordan skal man amme i en kjole? Men jeg går i olabukse da, ikke joggis...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Bryr meg ikke det kvekk om hva andre har på seg.. Men jeg går aldri i joggebukse utendørs, den er bare på hjemme.. Maskara bruker jeg kun til fest..
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Omslagskjole er genial å amme i:) Jeg sier ikke at man må a på seg kjole, men olabukse og en ok topp. Samme hva det er bare man ikke ser ut som man har rullet ut av senga og tatt på seg joggedressem.
ifie Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å pynte meg i hverdagen! Men det er jo dette med at klærne må være ammevennlige... Det er nok ikke mye som skal til, og jeg burde ta meg litt sammen Fordi jeg vil
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Ja ikke sant ifie, fordi man selv vil:) det føles godt å ha gjort en liten innsats når det gjelder utseende synes jeg. Det er jo kun for min egen del. Og jeg blåser virkelig i hva andre har på seg, bare lurer på hva deres innstilling er.
*Pæreis* Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 Derre med ammevennlige klær er jo en ting, men det er vel ingen som må av med buksa for å amme. Så ja, der burde man kunne ha på seg annet enn en joggebukse når man skal på barseltreff, eller annet. Så absolutt enig med deg Supermamma. Å kle seg bra er viktig selv om man har småbarn:) Å det tar ikke mange minuttene heller. For selv om unga er krevende, så har man 10-15 minutt til seg selv om man vil.. Å er man 2 voksne i hus, så har man enda mer tid.
lille og lille spire Skrevet 16. mars 2010 #8 Skrevet 16. mars 2010 Jeg synst tights er stygt, tunika synst jeg er enda styggere. Vet mange liker slike plagg. Men jeg synst det er tåplige plagg, forstår ikke at så mange bruker det. HAr ikke hatt på meg kjole siden jeg gikk i 4 klass på skolen, men 2 unntak(skoleball i 9 klasse og et karneval). Jeg mener mange får dårligere kroppsfaasong i tights og tunika, ser slapperer og fetere ut i det. Jeg synst bola bukse, fritidsbukser og tøffe genser, allværsjakker, kule fleece overdeler etc. er stilligere. Men jeg respekterer andre liker andre klær. Men nå syst jeg det er nok hetsing av oss som ikke liker å "fjonge oss opp". Dette er min menig hvertfall.
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #9 Skrevet 16. mars 2010 Oi jeg mente på ingen måte å hetse noen(har ikke fått med meg at dette er et problem her inn). Neida, alle liker ikke å pynte seg, men dette handler om å bare gå med vanlige klær synes jeg. Hvis stilen din er sporty så er det jo ikke noe galt i det, jeg liker selv å gå i turklær (naturlig fordi jeg går mye tur)
Rampongi Skrevet 16. mars 2010 #10 Skrevet 16. mars 2010 Du vil aldri se meg i tights og tunika på verken barselstreff eller i andre sosiale lag, men heller ikke joggebukse. Jeg har alltid jeans på meg når jeg går utav døra, så fremt jeg ikke skal kaste bosset, da er jeg nok i joggis ja...
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 16. mars 2010 #11 Skrevet 16. mars 2010 Det ville ikke falle meg inn å dra bort på besøk i joggebukse, men hjemme derimot er den hyppig i bruk. Jeg dusjer og ordner meg på formiddagen, og tar stort sett på meg olabukse når jeg skal ut, selv om det er på butikken for å handle litt. Men, skal jeg ut på lengre trilletur, blir det turbukse. Det er litt så som så med sminke om dagen, men synes det er deilig å ta seg tid il å sminke seg litt når jeg skal bort på besøk eller møte noen. Det er viktig å føle seg vel når man har født for ikke så lang tid siden og kroppen ikke er helt som før enda..
brooklyn Skrevet 16. mars 2010 #12 Skrevet 16. mars 2010 Joggebukse (eller kosebukse, det jogges sjeldent her i gården) brukes bare til innendørs bruk og til nød når jeg skal ut med bosset eller hente posten. Topper som er ammevennlige behøver jo ikke tilsvare store uformelige tskjorter! Men slenger alltid på meg en dongeribukse eller en annen bukse når jeg skal ut ellers. Maskara og perleøredobber gjør underverker. Og nyvasket hår:)
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #13 Skrevet 16. mars 2010 Voldsomt så bokstavelig man tar ting her inne(ang tights og tunika), jeg mente det jeg skriver om dere pynter dere litt i den forstand at dere tar på dere klær dere føler dere ser godt ut i. Det kan også bety olabukser, smale bukser, en fin topp osv... det er jo stor forskjell på hva man liker å ha på seg og hvor opptatt man er av klær. Jeg jobbet mange år i klesbutikk så jeg er veldig glad i og opptatt av klær. Spurt på en litt annen måte da; anstrenger dere dere noe ifht hvordan dere ser ut før dere går ut av døra?
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #14 Skrevet 16. mars 2010 Enig brooklyn:) finnes masse ammevennelige fine klær! Og accessories er god hjelp:)
Gjest Mylian med twins Skrevet 16. mars 2010 #15 Skrevet 16. mars 2010 Jeans og tunika er det styggeste som fins. Jeg driter i hva andre har på seg. Selv tar jeg på meg olabukse og en genser. Om folk går i joggis er helt ok for min del. Det er faktisk endel finere enn tights og tunika som bare er ultraharry og svært lite pyntet - heller verre enn joggis i mine øyne...
Pixie Power Skrevet 16. mars 2010 #16 Skrevet 16. mars 2010 Går aldri ut i joggebukser. Liker å kle meg pent og føle meg vel, så jeg sminker meg litt også. Gjorde det da mini var baby også. Føler meg direkte ufresh hvis jeg labber rundt i joggebukse og t-skjorte, og blir bare trøtt og daff av det, hehe. For meg er det "syke-klær" :-)
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #17 Skrevet 16. mars 2010 Joggebukse er helt ok og behagelig å bruke hjemme Det hender også at jeg leverer i barnehagen i joggebukse (hvis jeg bare skal være hjemme den dagen). Men når jeg skal noe, for eksempel barselgruppe, handle, på besøk etc så kler jeg meg alltid i noe ordentlig. Vil ikke akkurat si at jeg pynter meg, men tar på meg en ordentlig bukse og en fin topp jeg føler meg vel i Sminker meg som oftest, men merker at jeg har blitt litt slappere med det etter at jeg fikk lillegull. Før kunne jeg ikke finne på å stikke nesa ut døra uten sminke, men nå går jeg gjerne på butikken uten å ha sminket meg først På jobb, besøk og barseltreff sminker jeg meg alltid litt
Ugl@ Skrevet 16. mars 2010 #18 Skrevet 16. mars 2010 Pynter og pynter meg...tja...jeg sminker meg litt hver dag, og bruker svært skjeldent joggebukser annet enn når jeg feks skal trene, gjøre husarbeid eller er syk. Går endel i skjørt og kjoler også, og bruker thigts og tunika/ topper som "kose-klær" helst :-)
cherry coke Skrevet 16. mars 2010 #19 Skrevet 16. mars 2010 Ja:-) Eller pynter meg er vel å dra det litt langt, men dusjer, sminker meg og tar på meg jeans og en kul topp/genser, hver dag. Går aldri i "koseklær" for da føler jeg meg shabby. Var sånn da jeg gikk gravid, da mini var baby og enda. Mange forfaller er jeg, men jeg bryr meg ikke om hva andre går med i det hele tatt.
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #20 Skrevet 16. mars 2010 Var det jeg mente med pynte Ulg@ Går ikke akkurat i ballkjole på hverdagen. Dere som sier tunika og tights er harry/stygt osv, hva mener dere faktisk ER tunika og tights? Føl dere frie nok til å legge ved link;)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 16. mars 2010 #21 Skrevet 16. mars 2010 Første jeg tenker om vennene dine er kansje at de har endel kg igjen før de kommer inn i jeansene og de andre klærne, derfor de går med joggebukse. Been there- done that!!! Selv pynter jeg meg ikke i hverdagen nei, men ser likevel ok ut med joggebukse og fine topper!!
mamma >to gull Skrevet 16. mars 2010 #22 Skrevet 16. mars 2010 Kunne ikke falt meg inn å komme på barseltreff i joggings, selv om det har hendt at den har vært på når jeg skal en kjapp tur i butkken. Og egentlig ikke bare pga hva andre ville ha synes, men for min egen del. Føler meg jo så lite fresh i en joggings, med hengerumpe og knær. Det går forresten fint an å amme med kjole/tunika, jeg har bl a en kul Chilli og Norway kjole og med en singlett under som man drar ned så går det så fint atte:-)
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 16. mars 2010 #23 Skrevet 16. mars 2010 Ja, jeg "pynter" meg i hverdagen. Jeg er i permisjon, men jeg syns det er veldig viktig å tenke litt på seg selv og ordne seg litt. Ellers mister jeg helt meg selv, tror jeg... Greit å ikke se ut som en dass foran mannen sin og. Vise at man bryr seg litt om seg selv. Og ja, jeg pynter meg litt ekstra om jeg skal på barseltreff faktisk. Er mye hjemme, går tur osv, så hvis jeg skal noe sosialt eller bare en tur til byen å shoppe litt, stasher jeg meg litt ekstra. Ser IKKE noe galt i det. Og jeg kan gå i jeans med singlet og cardigan, stilig skjerf osv. Sminker meg hver dag, går ikke ut døra uten. Da hadde jeg gått å sett ned i bakken hele tida, trur jeg. Går jeg lang tur med vogna, har jeg på meg tur klær. Vindbukse, soft shell jakke osv. Ja til litt pynting i hverdagen:)
~sjiraff~ Skrevet 16. mars 2010 #24 Skrevet 16. mars 2010 Jeg brukte nesten bare kjole da jeg ammet ) Boob har geniale ammekjoler som kan pyntes opp og ned. Pynter meg i grunn sånn helt passe i hverdagen. Sminker meg litt og putter gjerne på øredobber eller ett skjerf. Joggebukser er kun forbeholdt tidlige morgener før dusjen og kun innenfor husets vegger UTEN besøk.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 16. mars 2010 #25 Skrevet 16. mars 2010 Leste over innlegget mitt etter jeg hadde postet det, og det virker jo som om jeg er den sminkedukka og jålete. He he.. Er ikke det altså! Kan godt levere eldste i joggis, ingen som ser det når jeg har støvletter og litt lang jakke. joggis kan være greit det, men en fin topp over. Går ofte i det på kvelden, men har blitt flinkere å bruke tights etter det derre "joggebukse-innlegget" her for et par uker siden. he he.. Liker å shoppe og ¨kle meg presentabelt i hverdagen, -OM jeg skal ut av døre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå