Gå til innhold

"er så redd for å miste"- blablaBLA!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er faktisk enig med HI til en viss grad. Det er alt for mye syting og de samme innleggene gjentas GANG på gang, det virker som av 100 som sitter der inne så har 80 mistet en eller annen gang.

Det er ikke det statistikken viser. Legen min ba meg holde meg unna slike forum hvis jeg syntes det var ubehagelig å trodde på alt som sto der. Men tåler faktisk å høre realiteten. DET som plager meg er at selv om det er vanskelig med sa/ma så er det naturens måte å rydde opp på. Skjønner også at det er trasig for de som har prøvd gang på gang på gang å få barn at de mister. Handler ikke om empati.

Det handler om at det sitter mange å skriver det samme om og om igjen. Samle en tråd da for blødinger og sa/ma. Så får de som VIL oppsøke det gjøre det, selv om det er en naturlig del av 1 trimester så er ikke 80% av tilfellene slik som det virker der inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foresten, hva er det de som sitter å sutrer der inne forventer? Er det slik bekymring så tilkall en LEGE eller JORDMOR. Vi kan jo ikke vite om det er noe galt. Ja det er et par ganger jeg har spurt selv der inne, men det har hatt med andre ting enn det å gjøre.

Skrevet

Enig og uenig..

Jeg blir selv nervøs av å sitte å lese alle skremselshistoriene og om alle bekymringene inne på 1.tri. Noen syter i overkant mye, men andre er ufrivillig redde.

Angst og lignende følelser er ofte ting man ikke kan forutse eller kan noe for at kommer. Jeg trodde ikke jeg skulle bli så bekymret da jeg blir gravid, men så har jeg også sluttet å henge så mye på 1.tri fordi jeg kjenner det ikke er bra for meg. Skulle ønske det gikk an å prate mere om det å glede seg og tanker fremover, men det er for gjennomsyret av bekymringer der inne, at det rett og slett ikke er noe koslig å henge der inne. Gleder meg til 2.tri.

Det som irriterer meg enda mer er "besøkende" fra "bli gravid" som til stadighet er innom og spør : "er det fortsatt håp?" "Kan jeg være gravid?"? JA, har du ikke fått mensen KAN du være gravid..

Men synes oppriktig synd på de med virkelig angst.. men det er langt fra alle som skriver sytete innlegg som har reell angst.

Dette er ikke ment som hjerteløst, er faktisk bare skuffa over forumet 1.tri, som jeg har gledet meg i så mange år til å kunne komme inn på.. og når det først skjer er det så stor prosent med tull.. Og ingen som vil prate om "koslige" ting :)

Takk for det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...