Gå til innhold

Skjønner ikke ei vennines navnvalg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har en datter som som heter Emilie. Nå har hun nettop fått en ny datter som de skal kalle Emilia....

Emilie og Emilia er flotte navn, men altfor likt på søstre...hehe...

jaja hvert sitt valg.. og flott for dem .synst bare att det var rart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, snodig! Enhver sin smak!

Skrevet

Ja det var jo unektelig litt like navn ja..

Kanskje hun har planer om å forkorte til Emmi og Emma, hehe;)

Skrevet

Uff, dette var nesten litt stusselig. Noen har i alle fall bedre fantasi enn andre.

Jeg har aldri skjønt hvorfor det er så viktig at barna har "like" navn heller jeg da. Bedre å finne et navn man liker og løsrive seg fra tanken om at det på stå til storesøster/brors navn.

Skrevet

Det slår ikke foreldrene til en venninne av meg som kalte alle døtrene sine for Thy.

Skrevet

Min venninne skal kalle sønnen sin for Tor-Odin... Hjelpes...

Skrevet

Er det meg du snakker om nå? Min sønn skal hete Tor-Odin. Jeg elsker norrøne navn, synes ikke det er noe verre enn Carosander og Leander og den typen navn.

Og hvem er du? Du kaller meg "venninne"? Hvis det virkelig er meg du snakker om, er vi ikke lenger venninner, når jeg finner ut hvem du er. En ting er å mislike navnet, noe helt annet drite meg ut på et offentlig forum.

Skrevet

Jeg vet om flere som liker, og diskuterer/ har diskutert å bruke Navnet Tor-Odin.

Så det er ikke sikkert denne personen sikter til deg 18:39...

Jeg synest for min del det er helt nydelig =)

Skrevet

Håper du finner ut av dette, du som er mor til Tor-Odin. Det er alltid kjekkest å vite nøyaktig hvor man har de som er rundt seg. Så finner du sikert selv ut om det er noen som virkelig er falsk, eller bare sleivkjeftet. Jeg ville bare si at jeg syns du har funnet en flott navnekombinasjon! Jeg liker også norrøne navn, men enda viktigere enn selve navnene syns jeg det er at dobbeltnavn passer sammen. Og det gjør Tor Odin, helt perfekt! Liker at det er o i begge navnene, og at begge er norrøne, og at det faller lett å si navnet.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Haha, jeg kjenner en fyr som kalte ungene sine for Julie og Julian (ikke tvillinger). Skjønte ikke den heller ;-)

Snakk om fantasi!

Skrevet

Emilie og Emilia...det var litt spesiell.

Tor Odin høres ikke så verst ut faktisk. Og jeg er en av dem som er veldig kresen når det kommer til navn.

Skrevet

Tor Odin er vel ikke så uvanlig, vet av 2 stk som heter det.. Men de bruker bare en av navnene.. De er fra Finnmark begge to, kanskje det har noe med saken gjøre?

Og en ting, man henger vel ikke ut noen når man ikke nevner navn, bosted, nick eller noe som helst. Velger man spesielle navn må man jo regne med at ikke synes det er vakkert! Så lenge foreldrene liker det, spller det vel liten rolle?

Skrevet

Emilie og Emilia får en komikkens skjær over seg.

Skrevet

Hehe, jeg må le litt av anonym 18:39.

Mener du seriøst at du blir sint hvis ikke alle liker navnet?

Hva så om du finner ut hvem som ikke liker navnet? Skal du slutte å omgås de da? haha. Her bør du tenke deg godt omen gang til.

Skrevet

Må si meg enig her, ingen har vel hengt deg ut offentlig så lenge man sier sin mening anonymt. Er bare en måte å lufte sine tanker på uten at noen vet hvem du er. SElv om hun skulle være din venninne må hun jo ikke like det samme som deg!

Skrevet

det var litt for like navn spør du meg!

en jeg vet om har kalt sin datter for Gina Cassandra.

Skyt meg sier jeg bare.

Skrevet

Gina Cassandra vet jeg hvem er... Jeg husker jeg skvatt da jeg så de på "sykehuset". Det lyste white trash.

Skrevet

Driter i om hun liker det, men reagerer hvis det er en venninne som henger ut sønenn min og meg som skrekkeksempler på nettet, ja. Veldig lite lojalt.

Skrevet

Herregud, er du dum eller?? Det er vel ikke venninna di som driter deg ut, det klarer du jævli fint selv når du kaller ungen din Tor Odin... OMG!

Skrevet

Mmm, du kan tro jeg bryr meg mye om hva du mener om det :)

Skrevet

Niks, kanskje du ikke bryr deg om hva jeg eller andre mener, MEN ... et navn er noe barnet ditt skal leve med hele livet. Så det er DU som er egoistisk, og ikke andre som mener noe om navnevalget ditt...

Tor Odin... pfff... lyser jo nerd lang vei....

Skrevet

Driter deg ut på et anonymt forum?? Jeg ler så jeg griner av deg, dustedame!! :D

Skrevet

Det rammer selvsagt ikke meg personlig siden det er et anonymt forum, men det sier noe om lojaliteten når hun gjør meg til "skrekkeksempel" på nettet.

Skrevet

Javisst, man må jo ta meningene til en voksen dame som setter merkelapper på en baby seriøst ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...