Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp i vekt og hvilken uke er dere i?


TillaMaria81

Anbefalte innlegg

Var 68 kg da jeg ble gravid. Nå er jeg 28 uker på vei og er 78 kg. Så jeg har allerede lagt på meg 10 kg :/ Å mer blir det nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei;.-) Jeg er i uke 28 og har gått opp 14 kg. Har desverre vært sykmeldt hele svangerskapet og må ta det veldig med ro. Så da har man vel letter for å legge på seg. Men uansett er det ikke lett å styre, har venninner som har gått opp over 30 selv om de har vært veldig aktive. Det viktigste er vel at barnet har det bra og er friskt! Så får man ta det etter fødselen... Mamma for første gang;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 29 her,og lagt på meg 12 kg. Veeeldig spent på hva vekat sier en mnd etter at junior er kommet,hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nå i uke 29 og har gått opp 13 kg. Jeg har begynt å få noe vann i kroppen og har begynt med støttestrømper for å forbygge dette. Håper det hjelper!

 

Så det er nok ikke bare fett som veier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde gått opp 4 kg i uke 27, nå er det vel kanskje 6.. Men jeg er ikke akkurat tynn i utgangspunktet så skal prøve å ikke legge på meg så veldig mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 10 kilo, fra 61 til 71, og er i uke 30. Har en skikkelig kulemage, men det har også lagt seg bra til på lårene. Det jeg lurer på med disse kiloene er, er det fordi man spiser for mye, eller kommer det uansett? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I uke 28 hadde jeg gått opp 4 kg, syns ikke det merkes noen annen plass enn magen å større pupper da, men kiloene kommer vel framover.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått opp 2 kilo da jeg var til jordmor sist (28 ukers kontroll) og det er jeg kjempefornøyd med! Men jeg gikk riktignok ned en del kilo først pga hypermessig... Så jeg har nok litt ubevist slanket meg under svangerskapet, men det gjør ikke noe siden jeg har en litt for høy bmi i utgangspungtet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

er i uke 32 uker på vei og gikk først ned fem kg og har gått opp igjen nå tre kg. Men dette er jo den eneste perioden som man som oftes skal legge på seg da=) Så vi får bare nyte det enn så lenge=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er i uke 32, har gått opp 17 kg! Nå er jeg 175cm høy og veide i utgangspunktet bare 65kg, så jeg var rimnelig slank. Har en jordmor som allerede i uke 20 kalte meg "feit" da jeg hadde gått opp 6 kg. Dette da hun er veldig opphengt i at man ikke skal gå opp mer enn 12,2 kg som det anbefales. Men hva skal man gjøre da, når vekta øker, uten at man spiser noe mer enn før svangerskapet og har ca samme aktivitetsnivået? Noen legger på seg mye, andre lite. Sånn er det bare. Legen min sier at jeg er fin, og ikke noe fare, selvom jeg regner med å runde 20kg før babyen kommer. Jeg har troa på at dersom mor har det bra, har babyen det bra. Og de fleste går ned igjen etter fødselen, iallefall mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 31idag og har gått opp 11-12 kilo.

 

Ingelv- jeg håper du hadde noen kilo å gå på før du ble gravid da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 32 og har vel gått opp ca 12-13 kilo tror jeg. Usikker på hva jeg veide i utgangspunktet. Er 165 høy og veier nå ca 70 kilo.

Med førstemann gikk jeg opp litt over 20 kg totalt, men alt forsvant igjen relativt kjapt etter fødsel så jeg stresser ikke noe særlig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 34 å har gått opp nesten 4kg... hadde litt å gå på fra før da! å vært mye kvalm... jordmor ikke like fornøyd i dag når jeg har gått ned 200gr på 2uker nå.. ikke at det er mye men burde gått opp det mente ho.. lenge leve forkjølelsen som gir meg null matlyst, heller kvalme:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, klart det :) Men nå har jeg gått opp 2 kilo og er straks 35 uker på vei. Kan ikke si jeg skal klage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er i uke 36 og har gått opp 13 kg. Ligger på gjennomsnittet når det gjelder vektøkning, så synes det er greit jeg. Har mye vann i kroppen, så håper mye forsvinner etter fødselen! Har nesten ikke trent under svangerskapet pga bekkenløsning, og har spist stort sett det jeg vil, så er godt fornøyd med det egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 36, har gått opp 19 kilo.

 

iforje svangerskap gikk jeg opp 30 kilo! he he, ser ut som jeg holder meg litt under det denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er i uke 39 og har gått opp 4 kg. Gikk ned 5 kg de første månedene så siden jeg begynte å gå opp igjen har jeg jo lagt på meg 9 kg. Erfaringen fra sist gang er at jeg er på normalvekt dagen etter fødsel og på minus 5 kg et par måneder etter fødselen p.g.a ammingen. Håper det blir likt denne gangen. Jeg er 36 år og andre(siste)gangsfødende. Har merket de siste årene at formene og vekta er vanskeligere å holde i sjakk, så planen denne gangen er å begynne å trene å holde på de "minus 5 kiloene"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 37 og har gått opp 13 kg. Med forrige gikk jeg opp 12 kg totalt, så må spasere masse nå så jeg ikke går opp så altfor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...