Gå til innhold

Er ikke dette brudd på taushetsplikten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, storm i et vannglass! Nevn det for henne som forsnakket seg om du føler du må, og hold det for deg selv.

Fan meg så mange hysteriske kjerringer her at har ikke opplevd maken. Dama forsnakka seg jo, det er menneskelig å feile enten man er "proff" eller ikke! Virker som om noen av dere sr så jævla perfekte at dere aldri ville ha forsnakket dere. Det er enkelt å sitte å dømme: " Brudd på taushetsplikten,ja rapporter det, si det til navnesøstera di - for all del, jeg hadde aldri forsnakket meg, jeg er så perfekt, blablabla".

Kunne like gjerne møtt hverandre på venteværelset som 16:22 sier. Er det og brudd på personværnet?? Da burde man operert me atskildte båser - ingen som kunne nevnt navnet til vedkommende om de ble kalt inn til psykolog heller... Jøsses...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jobbet på en DPS før, det datasystemet som vi hadde (DIPS) var koblet opp mot folkeregisteret. Dersom noen ringte og vi skulle hente opp journalen deres, kunne vi søke på navn. Da fikk vi opp alle med det navnet i hele fylket, så måtte vi supplere med fødselsdato / personnummer eller kommune/adresse for å velge rett person. Det at hun fikk to treff betyr jo sånn sett ikke at hun andre også går på DPS for i sykehusene sine journalsystemer ligger alle som bor i fylket, enten med tom mappe eller med dokumenter i mappa hvis du skjønner.

Synes det høres ut som sentralborddama har hatt oppe det bildet der du velger pasient. Sånn sett er den eneste opplysningen hun har gitt ut at det finnes to personer med samme navn og adresse i fylket.

Skrevet

Jeg jobber på sykehus og der er det slik som hun over skriver. Det er koblet opp mot folkeregisteret. Så jeg tror det eneste sekretæren har røpet er at dere er to navnesøstre som bor i samme fylke/landsdel.

Skrevet

...ironisk hvis du allerede har fortalt henne at du fikk høre navnet hennes når du skulle ombestille timen din da...

Skrevet

Hi her - Nei, hun sa at de hadde en pasient med akkurat samme navn som meg.

Skrevet

21:44 - den skjønte jeg nok ikke

hi

Skrevet

Jeg ville sagt det til den du skal ha time hos.

Bare si at du syns det var skikkelig ekkelt, men at du ikke ønsker å lage noe bråk, bare at de skal gjennomgå sine rutiner.

Enkleste måten å ta det opp på.

Skrevet

...bare at det eneste du hadde fortalt henne ville vært at du selv går der. Hvis det er sånn at de er koblet opp til hele folkeregisteret altså...

Skrevet

Ville rappotert dette bruddet videre, det er meget alvorlig og faktisk kan det tenkes vedkommende er like slepphendt med andre opplysninger.

Skrevet

HYSTEEERIISK..... Det var jo helt sikkert en glipp...

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe.. Det er menneskelig å feile, og en slik feil kan koste henne jobben, samt muligheten til å jobbe innenfor samme yrket senere, hvis det blir rapportert..

Tipper det bare glapp ut av henne, og at hun nå angrer, men at hun skal miste jobben pga det (som er en vanlig konsekvens) synes jeg blir for trist.. Ikke si det til noen du, så er ingen skade skjedd.

Skrevet

Hvis man jobber på en slik plass eller et slikt yrke, skal ikke slike glipper skje i utgangspunktet.

Skrevet

Skal vel strengt tatt litt mer alvorlige taushetsbrudd til for å miste jobben, men likevel. Hadde ikke sagt noe, det er en menneskelig feil. Kan skje den beste.

Skrevet

Ja, og overmennesker finnes i alle slike yrker!

Men for all del, la dama få sparken da.. Huff..

Skrevet

Ah sånn ja:) Nei, jeg syns det er så privat at det ville jeg aldri gjort.

Og du oppe som mente det burde være min plikt å avtabusere det å få psykisk hjelp.

beklager, men jeg har nok med å bli frisk selv, om jeg ikke skulle tvinges til å bli psykiatriens ansikt utad.

hi

Skrevet

Det jeg skulle gjort, var jo og si det til henne der og da.

Kommer ikke til å gå videre med det noe sted. Ville bare vite om de har lov og si sånne ting.

hi

Skrevet

Poenget er at hun kan jo være slik med alle. Tenk om det ikke var noen glipp? Hvis det hadde vært 5 Anne Larsen eller Olsen på listen hadde det vært en ting, men når det dreier seg om et spesielt navn, burde det ringt noen varsellamper i hodet på sekretæren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...