Gå til innhold

Om en baby er fulltidsjobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappaen er jo hjemme med han mer enn jeg er. Dette er et valg vi har tatt, og ja vi er nok forskjellige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmeværende med tre-fire barn har jo gjerne også barn i skole og barnehage, bare at de har vært hjemme med et eller flere barn i løpet av dagen også.

Skrevet

Skulle gjerne likt å vite hva slags jobber du mener har det på den måten jeg beskrev da?

Skrevet

Min baby var mer enn 100% jobb. Sov lite, sprutgulpet mye, brukte 1,5 time pr. måltid og sov kanskje 30 minutter før neste måltid om jeg vaar heldig. Slik var det hele døgnet i fire mnd. Etter det roet det seg, men jeg hadde vært alvorlig syk og trengte den tiden til å hvile, så selv da var jeg sliten. Senere viste det seg at min baby var en turbo uten like ;-)

Jeg var vant til småbarnsavdeling i barnehage med mange barn pr. voksen og høyt tempo hele dagen. Alle babyer er ikke like. Jeg elsker min, men håper at neste er mer av sove, spise, sove, bæsjetypen. Å ha andre barn hjemme sammen med oss i den perioden hadde grenset til mishandling.

Skrevet

Hvis det å være hjemmeværende ikke er en fulltidsjobb, betyr det at barnehageansatte ikke jobber da?

Skrevet

jeg er firebarnsmor... og det slår meg hver gang at de sier at det å være hjemme med baby ikke er det samme som å være på jobb..(hvor man bestemmer pausene selv, hvor man kan drikke kaffen i fred, og hvor man kan tenke tanken ferdig..uten å bli gulpet på.)

Jeg er av den oppfatning at det å være hjemme ikke er mindre jobb enn å være på jobb.. ja klær må vaskes og hus må stelles, men når man er på jobb så gjør noen annen jobben med barnepass..altså å være sammen med barnet, passe på sikkerheten og helsen, mate, stelle og ikke minst gi kjærlighet!!!!!!! Det er den viktigste jobben som finns og det tar tid.

Jeg har både vært arbeidende alenemor for to små troll.. og hjemmemamma for fire troll.... og syns virkelig av egen erfaring.. (og i en lærerstilling sammenlignet med hjemmesiruasjonen) at det er stor forskjell mellom å være i betalt arbeid jmfr ubetalt arbeid i hjemmet. JEg må si at jeg blir mest sliten av å være hjemme. men det er min erfaring. Jeg må tilføye at jeg trives best i hjemmejobb på tross av at jeg blir mere sliten av det. Jeg føler det som en jobb som er svært meningsfylt.

Vi må huske på at alle er forskjellige og opplevelsen av det ene fremfor det andre er svært individuelt og det bør vi respektere!

Skrevet

Kjenner jeg blir mektig provosert over bastante bollefrø som mener at det ikke kan være mer enn en fulltidsjobb å være hjemme i permisjon med ett barn.

Jeg har vært såpass mange år i full jobb, og MITT barn er mer krevende enn en 100 % stilling. Det har det vært fra dag 1. Det har lite med latskap å gjøre - (og ja, den var til deg, figa)

Jeg er fullt klar over at andre føler det annerledes - men det finnes da for faen ikke to like barn her i verden - Noen sover mye, griner sjelden og er stort sett fornøyd uansett.

Alle er ikke slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...