Gå til innhold

Hvorfor dobbeltnavn? samme som navnedeb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

haha fordi mamma og pappa ikke ble enige! Dermed ble begges valg tatt ibruk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg likte dobbelt navn helt til jeg fikk jenta mi sm har to navn, bruker bare det ene og ser egentligt ikke vitsen med at hun har begge.

Men var bf som ville ha det ene navne og jeg et annet så da ble det dobbelt navn.

Skrevet

Synes det er greit med dobbelt navn der begge blir brukt, men når man bruker det ene navnet kunne barnet egentlgit bare hatt det ene navnet.

Skrevet

vi har dobelt navn til vesla fordi vi syntes det navnet var fint å syntes det første navnet ble litt lite alene.. MEN så er vi veldig opptatt av at begge navnen skal brukes det er trossalt derfor hun har fått begge navnene. jeg forstår heller ikke vitsen med dobbeltnavn når bare det ene blir brukt.. nå skal det sies at jeg har en samboer med dobbeltnavn, men jeg bruker bare det ene navnet, det er fordi det er det han bruker(presenterte seg som) å somregel det som ble brukt når han var liten også.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er IKKE enig i at man kan velge navn selv. Jeg har 3 fornavn, og har alltid blitt kalt ved navn nr 2. "Alle" sier at jeg bør bruke navn nr 1, men det er ikke meg... går man rundt halve livet og blir kalt for Hanne, så er det ikke bare bare å bytte til Gro....

Utover det så har begge ungene mine 2 navn. Grunn? Fordi bestemor og jeg har samme mellomnavn, så jeg ga det til min datter også. Sønnen min har "samme navnet" bare i guttevariant, og det har min bror også.

Skrevet

Jenta vår har to fornavn, og begge brukes. Jeg ser heller ikke poenget med å ha to navn når det bare er ett som er i bruk...

Men folk gjør som de mener er best selv=)

Skrevet

Jeg har blitt 40 år, og kjenner knapt noen med dobbeltnavn som bruker begge. Hvis det da ikke er bindestrek og begge er blitt brukt hele livet.

De fleste synes det er "pes".

Men hver sin smak - det er jo foreldrene som bestemmer dette, har lite med valgfrihet for barna senere å gjøre - er min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...