Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Hei Nå må dere gi dere med alle bekymringene deres! Slikt blir dere bare slitne av. Med førstemann tok det noen mnd før jeg forsto at jeg var gravid, så han har fått i seg noen øl. Dessuten var vi i Thailand under graviditeten også Med nr to var jeg i Spania under graviditeten og med nr 3 på Rhodos... Alle er så langt friske i jalle fall... Jeg har aldri tatt så mange hensyn til maten eller andre aktiviteter egentlig. I dag er jeg 6 mnd på vei og trener fremdeles bikkjer på ski etc... Mulig noen vil hevde jeg er dum, men min mening med dette innlegget er at dere fint kan slappe av om dere er ved normal helse. Hvis dere ikke tenker på dere selv som gravide i ett og alt også, så går graviditeten mye raskere. Masse lykke til
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Signerer. Så fint å se at det er flere som lever et helt avslappa liv selv om de er gravide. Kos dere med graviditeten, og gled dere til tiden dere har fremfor dere!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 til HI Hadde du drukket de ølene hvis du visste du var gravid da?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Det har hun sikkert ikke gjort, men så ser vi de gravide her inne som blir heelt hysteriske om de finner ut at de har drukket litt alkohol like etter at de ble gravide..
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Det å ta seg alkohol når man bare er noen uker på vei, og man ikke vet at man er gravid, er vel nærmere normalt. MEN! Å si til folk at de må slappe av angående feks. alkohol og andre anbefalte ting i svangerskapet fordi det gikk bra med DEG OG DINE BARN er bare bullshit. Det er en grunn til at det er anbefalinger angående ting, FORDI DET IKKE BRA MED ALLE!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Enig med Hi, slapp av, har ikke sett maken til hyteriske kjerringer, både gravide og småbarnsmødre. Tror våre bestemødre ler av oss.
ansjaangell Skrevet 13. mars 2010 #7 Skrevet 13. mars 2010 Gidder ike å signere med anonym her, men jeg får nok noen reaksjoner. Har en jente på 4 uker og har kun sterilisert flaskene 4 ganger.. 1 gang i uken. Fullammer, men innimellom krever hun mer og da får jeg ikke panikk å begynner å koke flasker.. Hvis hun mister smokken sin så sutter jeg bare på den selv å gir den tilbake.. Orker ikke hysteria rundt henne, kan aldri sende henne i barnehagen hvis jeg blir sånn.. Da vil hun jo bli syk av aaalt.. I graviditeten hadde jeg IKKE panikk. Hold meg unna det man skal holde seg unna, rått kjøtt, katteavføring (renset kattedoen med hansker) osv. Jeg fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var 5-6 uker på vei og hadde drukket 2 ganger og røyket, sluttet selvfølgelig med en gang.. Men jeg var på byen med venninner frem til det var 12 dager til terminen min, ikke stappa fulle steder, men det var fulle mennesker der og man kunne kanskje finne meg på dansegulvet innimellom. Når jenta mi blir eldre så skal jeg la henne utforske ting på egenhånd, få skrubbsår og blåmerker, leke i skogen, sykle +++
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #8 Skrevet 13. mars 2010 Hvorfor blir det ansett som hysterisk og overdrevet å ta hensyn til ufødte barn?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #9 Skrevet 13. mars 2010 Vel ,der er vel en viss forskjell på å ta hensyn og å være hysterisk...Alt med måte som tidligere nevnt. Personlig holder jeg meg unna spekemat, - men har spist litt ja. Er forsiktig med røykelaks og reker - men spiser det, ja.. Drikker litt kaffe, mye koffeinfri. Røyker ikke og drikker seff ikke alkohol... Thats it.. Det første som gjøres når et barn er født, er å legge det på morens bryst, uvasket og ny. Babyen skal overstrømmes med bakterier for å få et godt immunforsvar. Blir så lei hyteriske mammer som sier," vasket ikke du ditt, steriliserte ikke du datt, blabla". At ikke alt er helt sterilt er med å bygge opp barnets immunforsvar, jeg hadde regnet med at dette var allmennkunnskap.. Men så kom jeg inn hit... Å være OVERrenslig i forhold til barnet er å gjøre det en bjørnetjeneste. Sjansen for et dårlig immunforsvar er desto større...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #11 Skrevet 13. mars 2010 Om noen føler seg mer komfortabel med å være "hysterisk" som du kaller det HI, kan de ikke bare få lov til det? Hvis det gjør at de sitter igjen med en bedre følelse når de skal sove om kvelden, er det vel ikke noe problem for deg! Hvorfor må det hele tiden være noen som legger seg bort i hva andre gjør? En hysterisk gravid, setter vel ikke begrensninger for så veldig mange andre enn seg selv.. Flott med alle som klarer å gi litt f... I mange tilfeller går det helt bra med babyen, men så finnes det jammen tilfeller der det ikke har gått bra også. For sistnevnte, må det være forferdelig å sitte igjen med følelsen av at noe kunne vært gjort annerledes. Jeg har vært litt både og i mitt svangerskap. Etter 2 SA, var jeg nok en smule hysterisk i begynnelsen. Men jeg merket også at jeg utover i svangerskapet har begynt å roe meg ned. Når barnet kommer ut, har jeg ikke store planer om å holde det vakumpakket og beskyttet til enhver tid. Som det nevnes over her, bakterier er med på å danne immunforsvaret vårt. Men igjen, alle må få gjøre det de er nest komfortable med!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #12 Skrevet 13. mars 2010 Og jeg fikk i meg spekeskinke mens jeg var gravid! Barnet mitt er helt friskt!
Mrs. Bouquet Skrevet 13. mars 2010 #13 Skrevet 13. mars 2010 Du bør uansett koke flaskene når barnet er så lite. Ikke for å sterilisere de for vanlige bakterier, men pga melkesyrebakteriene.
Gjest ->>- Skrevet 13. mars 2010 #14 Skrevet 13. mars 2010 "Jeg kjører på rødt lys hver dag, jeg, og det har gått kjempefint, det altså!"
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #15 Skrevet 13. mars 2010 Du skriver i innlegget ditt at alle som er ved normal helse bør slappe av, og det er jeg for så vidt enig i. Men noen av oss har ikke "normale" svangerskap. Jeg har mange aborter bak meg, og er helt hysterisk for å gjøre noe galt som kan bidra til å ødelegge dette svangerskapet. Det er ikke alltid det kommer frem i trådene hvem som er ved normal helse, og det er ikke like lett for alle å slappe av...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #16 Skrevet 13. mars 2010 Signerer denne! Kan opplyse om at jeg i graviditeten spiste følgende: - Mozzarella-ost - Brie, camenbert - Alle andre oster - Spekemat - Jordbær - Alt av kjøtt, og gjerne lite stekt biff - Alt av skalldyr - Sushi Og helt sikkert en hel haug andre FARLIGE ting, også. And guess what - ut kom to velskapte tvillinger :-) Heia meg!
Gjest Skrevet 13. mars 2010 #17 Skrevet 13. mars 2010 Det går faktisk fint an å følge helsemyndighetene uten å stresse eller bekymre seg nevneverdig. Hilsen mamma til to også helt friske barn.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #18 Skrevet 13. mars 2010 Og i tidligere svangerskap jobbet jeg fullt (stresset), hadde samleie i første trimester, spiste hva jeg ville og reiste hvor jeg ville. And guess what - jeg hadde tre aborter på rad! Heia meg! (Ironisk) Folk kan ha ulike årsaker til å være forsiktig i svangerskapet...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #19 Skrevet 13. mars 2010 Joda, men hvordan vet du at dine aborter kommer som en konsekvens av jobbing, mat og reise? De aller, aller fleste aborter kommer av alvorlig genfeil som ikke er forenelig med liv. Dette påvirkes ikke av sex, jobb, mat m.m.!
Gjest ->>- Skrevet 13. mars 2010 #20 Skrevet 13. mars 2010 Det er litt fascinerende å se foreldre skryte av at de bevisst har utsatt fostrene sine for unødvendig risiko. (Det er forresten bare spekematen, det dårlig stekte kjøttet og noen av ostene som er frarådet, uten at det gjør saken særlig bedre). bill.mrk. "kjører med ungen løst i forsetet, men herregud, den har jo ikke daua av det"
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #21 Skrevet 13. mars 2010 Selvfølgelig vet jeg ikke hva abortene skyldes. Det er jo det som er hele problemet. Men det er så fryktelig fælt å måtte leve med seg selv etter en abort, og lure på om man kunne gjort noe annerledes... Og da er det mange som erfarer at man vil lære mest mulig og gjøre mest mulig riktig i det neste svangerskapet, slik at man kan ha god samvittighet hvis det går galt neste gang også...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #22 Skrevet 13. mars 2010 Nå har vel du vanligvis patent på sannheten, men du kan ikke sammenligne mangelfull sikring i bil med å spise en skive med spekepølse! Det blir for sært - selv her inne på BiM - synes jeg, som aksepterer at folk velger forskjellig, uten at de er spesielt risikovillige av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #23 Skrevet 13. mars 2010 Poenget er at dersom du ikke har fått stadfestet at abortene kommer av spesielle ting som du har utsatt deg for, så har de hatt alvorlige genfeil!! Abortene hadde da kommet UANSETT hva du hadde gjort! Det er INGENTING man kan gjøre for å forhindre dette!
Gjest ->>- Skrevet 13. mars 2010 #24 Skrevet 13. mars 2010 Det kan jeg vel. Begge deler gir beviselig risiko for alvorlig skade og/eller død, er helt unødvendig og enkelt å unngå.
Gjest Skrevet 13. mars 2010 #25 Skrevet 13. mars 2010 Hvert år dør fostre pga toxoplasmose og listeria, også her i Norge. Jeg synes faktisk ikke pila gjør noe galt med å påpeke at å spise spekepølse innebærer en risiko.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå