Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #26 Skrevet 11. mars 2010 Uff, der var jeg treg i topplokket. Haha 18:09..moroklump.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #27 Skrevet 11. mars 2010 Ammet i 6 uker, men ga meg da det var grusomt vondt forsatt. Hadde mest lyst til å rømme når de (tvillinger) ble sultne.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #28 Skrevet 11. mars 2010 Fikk ikke melk i brystene noen av gangene. Hadde ks, og fikk beskjed om at det kunne være grunnen. :-((
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #29 Skrevet 11. mars 2010 Ammet frem til datteren min var 4 uker, da ble jeg veldig dårlig og havna på sykehuet, måtte begynne på en medisin som ikke egner seg å overføre til barnet:(
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #30 Skrevet 11. mars 2010 Samme her 21.23. Bruker bla cellegift som jeg måtte starte med etter fødselen, derfor ammer jeg ikke. Jeg er fullstendig invalid uten cellegift, og kunne aldri tatt meg av noe barn, så det var ikke noe vanskelig valg
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #31 Skrevet 11. mars 2010 Jeg fikk ikke helt til amminga, pga. elendig personale på sykehuset, jeg var førstegangs, usikker og turte ikke si noe til de, så de skulle gjøre om hver gang jeg fikk til amminga. Kan skylde meg selv, men de behandlet meg dårlig generelt, så jeg dro hjem etter halvannet døgn, produksjonen kom aldri igang og etter to døgn måtte jeg gi erstatning. Hadde gått så lenge over termin at han mest sannsynlig hadde tært på ekstralageret sitt sa legen, og rekorden min på å pumpe ut melk har vært 40ml. til sammen.
Nullstress;) Skrevet 11. mars 2010 #32 Skrevet 11. mars 2010 fordi jeg ikke har "ekte bryster". jeg fjærnet begge brystene i februar 2008. har en genfeil som gjør at jeg hadde 80% sjangs til å få kreft, så her ble de fjærnet FØR jeg ble syk! så hun har fått flaske fra hun kom ut
sjøsamen Skrevet 11. mars 2010 #33 Skrevet 11. mars 2010 bruker medisiner som er livsfarlige for en baby å få i seg...
Trollemor75 Skrevet 12. mars 2010 #34 Skrevet 12. mars 2010 De var faktisk veldig greie på sykehuset, men hadde ingen tid til oss helgen jeg fødte pga stor pågang. Når gutte lo på intensiven fikk jeg veldig god oppfølging og ammeteknikken var riktig. Det var bare at det aldri var mer enn akkurat nok melk, uansett hvor ofte jeg la han til brystet. Tok faktisk kontakt med ammehjelpen, som sa at jeg måtte legge han til oftere, litt vanskelig når han stort sett hang på hele tiden. Vekten hans falt faktisk under kurven frem til han begynte med fast føde, selv med 1 flakse MME hver dag i tillegg til ammingen. Hadde virkelig akkurat nok melk, men ikke nok til at han var mett. Og fikk selvsagt koselige kommentarer fra begge svigerinner som ammet i 2 år for hvert barn (altså, hhv i 6 og 8 år!), om melken som flommet, melkespreng og kos og det hele...fikk selv aldri melkespreng, det var aldri mer enn 3 stråler melk om gangen (så det når jeg pumpet meg), nesesprayen hjalp ikke et døyt. Flom var det ikke sankk om en gang. Holdt ut i 5 mndr full, og frem til 9,5 mndr med fastføde ved siden, men kommer neppe til å være så sta neste gang.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #35 Skrevet 12. mars 2010 Jeg delammet et par mnd., men det var nok bare en liten skvett ungene mine fikk. Jeg klarte ikke få opp produksjonen. Kunne ikke bare amme hver time heller, for ungene gikk alt for mye ned i vekt. Derfor bestemte de allerede på sykehuset de måtte få tillegg. Nå har jeg prøvd med tre unger, uten å få nok melk. Det har blitt mange tårer og dårlig selvfølelse fordi jeg så inderlig ville. Har inntrykk av at en del her inne mener at man da gir opp for lett, men det har vært et sant slit. Har forresten får vite nå, etter t tredje hadde sluttet å amme, at de med PCOS oftere har problemer med å få til ammingen. Der ligger nok litt av mitt svar.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #36 Skrevet 12. mars 2010 Ganske krevende å produsere melk til tvillinger. Den ene brystvorten min sprakk rett og slett. Med forje mann hadde jeg melk de første 4 mnd, men så gikk det litt tungt, slet veldig og fikk kjempe problemer med dårlig samvitighet og greier. Med tvillingene ga jeg fortere opp. Jeg hadde ikke tid til å gå rundt å være nedbrutt på grunn av melk. Det eneste som var viktig var å være tilstede for barna, holde hunøre oppe og ikke bli totalt overarbeidet.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #37 Skrevet 12. mars 2010 For en herlig tråd. Endelig en "diskusjon" der man ikke blir pint for ikke å amme. Og så finnes det jo tydeligvis uendelig mange scenarier for hvorfor man ikke kan gi pupp...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #38 Skrevet 12. mars 2010 Han klarte ikke aa sug pga fort kort tunge ( ikke tungebaandet ) eller puppene ble for store for han - velg selv pumpet i 3mnd og saa fikk han erstatning fra da av.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #39 Skrevet 12. mars 2010 De er 7 og 3 år..... Og før den tid. Jeg hadde ikke noe valg..Kommer fra en familie hvor man enten har melk i overflod, eller ikke i det hele tatt..Min bestemor hadde ikke melk til noen av sine 6 barn..MEn de levde da opp for det (fødte alle mellom 1947 og 1954)...Min mor hadde i overflod til min søster og bror, men min kolikk "skremte" melka vekk.....To av hennes søstre hadd nok til å "tjene seg rik"(om man kunne selg mm som kumelk) mens den ssite var "tom"....Min søster hadde mer enn nok, selv til tvillinger,- mens jeg var "tørrku"....av våre søskenbarn så er det også enten, eller..Man produserer melk til å fø et fjøs med kalver, eller man kan etter uker med amming såvidt klemme ut en dråpe melk.. SÅnn er det med den saken..Min oldemor fikk heller ikke til å amme min bestemor og hennes bror...Så det ER faktsik de som ikke har melk...Men de hadde da sine "knep" da også.. Alle blir vi VELDIG lett gravid da:o) Melkeproduksjon eller ikke, så de som er ferdig med barn har sterilisert seg..Og mens min foreldregenerasjon har måtte ha et "Uhell" et par-tre ganger før sterilisering ble gjjort...VI yngre, har vært kjappere )
Trollemor75 Skrevet 12. mars 2010 #40 Skrevet 12. mars 2010 Jeg har alltid tenkt at det var noe tvilsomt i påstanden om at alle kvinnene har nok melk. Hvis noen har for mye melk, noen MÅ nødvendigvis ha for lite melk, eller??? Statistisk sett høres det sprøtt ut om det går bare en vei.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #41 Skrevet 12. mars 2010 Ja, ikke sant..Min oldemor fødte altså på tidlig 1900 tall, og hun fikk ikke til å amme..SKulle tro at på den tiden, hvor det ikke fantes annet alternativt, at alle "MÅTTE" holde på til de fikk melk..Men har man ikke, så har man ikke....FOrøvrig den eneste dama i slekta som ikke var "superfruktbar":.Fikk bare to barn med 15 års mellomrom.....Med samme mann ) Vet ikke hvordan det var med tippoldemor, men lurer på om det var snakk om at hun ammet sine søsters barn....... Men DET kan jeg ikke få bekreftet/(avkreftet..Mulig det var snakk om noen andre den gang.. NN over Trollemor:o)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #42 Skrevet 12. mars 2010 Jeg ble helt psykisk utslitt av det. Det var ekkelt og ikke noe for meg. Jeg var veldig nede og på vei til å bli deprimert pga ammingen.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #43 Skrevet 12. mars 2010 Jeg kunne sikkert lagt ned enda mere tid og krefter på å få til amminga, men jeg har to andre barn som le av det. Tilslutt sa datteren min: er du bare glad i ....... og ikke i oss lenger? Du har jo aldri tid til oss lenger. Da fant jeg fram flaskene ganske fort.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #44 Skrevet 12. mars 2010 Jeg fikk det ikke til. Prøvde og prøvde, ble mer og mer deprimert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå