Gå til innhold

Dere som IKKE ammer, hva er grunnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nysgjerrig, ikke ute etter å dømme noen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var veldig utslitt i lang tid etter fødselen, mista mye blod(akkurat så jeg ikke fikk blodoverføring), og rett og slett glemte meg selv litt i tiden etterpå.... Fikk aldri NOK melk, så har gitt erstatning og litt pupp fra hun var 3 uker.. Vil virkelig få til å amme neste mann :)

Skrevet

Jeg ammer ikke fordi yngste barnet straks er 2 år ;-P

Skrevet

Skal du amme din neste mann?? *grøss*

Skrevet

Jeg havnet i koma etter fødselen.. Grunn god nok? ;)

Skrevet

Datteren min hadde rett og slett feil sugeteknikk den første tiden etter fødselen. Vi prøvde alt, og måtte gå over til flaske til slutt. Etter seks uker oppdaget jeg at hun sugde annerledes på flasken, og da forsøkte jeg å legge henne til brystet. Og plutselig fungerte ammingen! Så feil teknikk her i gården...

Skrevet

Alltid noen som skal dømme likevel.. *sukk 18:09*

Skrevet

Pga brystreduksjon og derfor uten melk

Skrevet

Havnet i koma etter fødsel, så det ble dårlig med amming.

Skrevet

Grunnen til at jeg ikke ammer er at datteren min blir ni år til sommeren..

hihi ;)

Skrevet

WTF?!? Havner i koma???

Skrevet

Sliter veldig med komplekser over kroppen min. Det føltes ikke naturlig i det hele tatt.

Skrevet

Fikk det ikke til. Ble kjøttkake av puppen og det ble så vondt at jeg gav opp etter 3 uker.

Skrevet

Jeg ammet, men i ettertid er jeg ikke sikker på at det var så lurt. Jeg slet veldig mye med å få nok melk, og stresset med at det ikke gikk bra ødela veldig for tilknytningen til gutten. I tillegg til at jeg ble altfor sliten til å glede meg for gutten. Fikk også veldig klaus av det, det ble aldri koselig.

Jeg kommer nok til å prøve å amme om jeg får et barn til, men om det ikke går kommer jeg til å gå over til flaske i stede for å slite meg gjennom måneder med stress og følelse av å være totalt mislykket. Lønner seg ikke alltid å være sta.

Skrevet

Lillemann fikk for lite næring mot slutten av svangerskapet og kom ut 2 kg til termin. Fikk MME fra starten av ved siden av at han ble lagt til brystet. Morsmelken kom aldri skikkelig i gang selv om jeg alltid ammet han før han fikk MME. Han skulle ha mat hver 3. time de første ukene og jeg pumpet ved siden av. Litt av et styr for veeldig lite MM. Han sluttet helt å ville ta puppen for 2 mnd siden, de 20 ml han fikk...tok den litt om morgenen. Jeg pumper ut en 20/30 ml til sammen om dagen som han får på flaske og gutten er snart 7 mnd. På tide å innse at nok er nok?;)

Skulle gjerne ammet gutten min. Hadde vært kjekt å slppe noen av samtalene jeg har hatt, som da en familie sa: "Jeg forstår ikke hva problemet er med denne ammingen. Jeg bare ammet, jeg." Ja, hadde det bare vært så enkelt...

Skrevet

Jeg bare plutselig "mister" næringen i melka. Har masse melk og trenger ikke og gi mme de ukene jeg har melk. Men plutselig så blir bare melka mi helt blank, ser ut som vann det som kommer ut av puppen.

Så i følge helsesøster og lege så mister jeg næringen i melka mi. Dette skjer alltid når babyen er rundt 6 uker. Det skjedde både med første mann og nå med andre mann.

Jeg aner ikke hvorfor det skjer for jeg har hele tiden sørget for og spise godt og hopper ikke over måltider.

Skrevet

Anonym 19.08:

Ja..hadde det bare vært så enkelt...men noen er rett og slett tette i pappen.

Tror nok bare jeg ville sagt,er bare noen som ikke får melk og den komentaren din kan være veldig sårende om du treffer den rette som ikke får til..

At det går ann å få lira ut av seg noe sånt.

Har aldri hatt den samtalen med noen for folk har faktisk forstått...men jeg forstår deg,for har vært der selv...min kom en mnd for tidlig da og det var litt kritisk så ble keisersnitt.

Fikk ALDRI igang amming...prøvde i nærmere 3 mnd både amming og pumping hver 3 t men var ikke 20 ml engang.

Skulle gjerne ha fått det til,men det funket ikke..dessverre...så det er nok ikke BARE å amme som noen sier.

Skrevet

Det var faktisk barnepleierene som ødla ammingen for meg, de presset og presset på det. Så jeg bare bare trakk meg helt inn i meg selv og alt låste seg. Følte meg som verdens dårligste mor som ikke fikk til den mest naturlige tingen i verden. De ville ikke slippe meg hjem fra sykehuset før jeg fikk det til. Til slutt sa jeg bare at jeg hadde ammet mens de ikke var der og at det gikk fint. Vurderer hjemmefødsel neste gang.

Skrevet

her ville ikke frøkna ha mer pupp etter 3månder... da var det bråstopp og hun bælja og skreik, gikk ikke ann å lure henne med smukken først heller...

jeg ville amme henne lenger, men sjefen sa nei...

Skrevet

nr 1 kom til med to minitenner :-/ h*n bet i stedenfor å suge, nr 2 ammer jeg fortsatt

Skrevet

Til 19:22

Heldigvis har de fleste rundt meg vært forståelsesfull. Jeg var mektig irritert og såret etter den familiemiddagen kan man si. Fikk også høre at hos henne strømmet melken ut! Denne personen er vanligvis veldig forståelsesfull, men med mange "gode" råd som også kan såre. Hadde blitt en ganske ubehagelig situasjon hvis jeg hadde vridd av meg det jeg hadde lyst til å si;)

Som du selv har opplevd, ser jeg, så er det utrolig slitsomt å skulle holde på hver 3.time. Hadde vært mye enklere hvis jeg bare kunne lagt gutten i sengen og ammet han. Imponerende å holde på i 3 mnd når du ikke fikk ut mer enn 20 ml. Merker det nå når jeg bare får ut samme mengden..er faktisk litt imponert at jeg fremdeles orker. Går og innbiller meg at det er greitt å ha litt morsmelk hvis han blir tett i nesen. På tide å kjøpe litt nesespray og takke for morsmelk i denne omgang:

Skrevet

Pga kronisk brystbetennelse..

Fikk hjelp på sykehuset og av ammehjelpen, men det gikk bare ikke. Etter å ha hatt 40 i feber og sinnsykt vondt annenhver uke i 3 mnd, vært gjennom 7 antibiotikakurer og i tillegg holdt på å bli helt ødelagt pga søvnmangel (kolikkunge) beordret legen på sykehuset stopp.

De trodde jeg hadde en defekt i puppene, enten altfor små melkekanaler til å frakte den store mengden melk jeg produserte eller en annen grunn til at melka lakk ut i brystvevet. Ihvertfall ble hele brystet betent igjen og igjen.

Skrevet

Hahaha 18.09, jeg skjønte den i hvert fall!

Skrevet

Vet du hva Trollemor, slik er det en driver en til på sykehuset..og en får rett og slett amme-helvete og føler seg som en mislykket mor. Det er mye bedre for mor og barn å slippe å bli helt nedbrutt pga en på død og liv SKAL amme - uansett om en kan eller ei.

Og det kaller de for ammehjelp..(!)

Jeg var superlettet for å reise hjem og endelig få gi næring til gutten min..noe han fikk for lite av de første 4 dagene, for jeg ble som oftest nektet mme til tross av at det ikke var noe melk i mine opererte pupper. Samme hvor mye jeg pumpet og klemte ut...

Nei, neste gang skal jeg ta med MME og det som trengs i fødebagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...