Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #26 Skrevet 10. mars 2010 11:43, Ja er det ikke typisk; ALLTID skal jenta ha skylda. Hun var et barn, han var en voksen (tilnærmer i hvertfall), men du skylder på jenta. Herreminhatt jeg er glad sånne som deg ikke skriver lovene her i landet. Kjenner andre tilfeller av gutter på under 20 som har hatt forhold til jenter under seksuell lavalder og de har ikke fått i nærheten av den straffen så det er nok mer bak dette enn HI skriver..ikke for at det ikek holder at man har ligget med et barn da. Jeg ville ikke hatt en sånn en i mine barns barnehage.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #27 Skrevet 10. mars 2010 Når ble det til at jenter ALLTID har skylden? Flate så mange dumme fehoder det er her inne!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #28 Skrevet 10. mars 2010 LES innlegget det svares på da, fehode nr 1...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #29 Skrevet 10. mars 2010 Kan se ut som han er dømt for voldtekt ja.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #30 Skrevet 10. mars 2010 Oi, ikke store håp for deg. Om du leser hele tråden her, vil du kunne lese at jenta sa at hun var16, snart 17. Vennene hennes sa det. Og da skulle ikke 18 åringen tro på det da? De var på vei til å innlede et forhold. Det er jo ikke alle her i verden som hilser på foreldrene før man blir sammen, og disse foreldrene er jo i tillegg imot sex før ektesakapet. De straffer en gutt som ikke har gjort annet enn å tro på x antall personer, men de løy til han. Ikke sikkert at det er med bak enn det HI skriver, noen vil vel "sette en standard" på enkelte ting, her var nok gutten max uheldig!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #31 Skrevet 10. mars 2010 Kan hende, men ut i fra det samboeren min og jenta det gjelder sier, så var det ikke snakk om voldtekt. Har selv blitt utsatt for voldtekt som 12 åring, så ville nok aldri innledet et forhold til en som hadde gjort slikt, vet hvordan et liv kan bli ødelagt, og hvor stor er sjansen for at hun fortsatt ville hatt kontakt med han da? Som jeg skrev lenger opp; de er fortsatt venner den dag i dag.. Egentlig spiller ikke noe av dette noen rolle.. Syntes bare det var ille å se samboeren ha det så vondt, trodde ikke akurat det ville bli en slik diskusjon ut av dette.. men men, han var på jobb intervju i dag, starter i den nye jobben på mandag, så sånn sett er ingen skade hendt nå :-) HI
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #32 Skrevet 10. mars 2010 Så da er det jo bare å fortelle barna våre at før man har sex med noen man er på vei inn i et forhold med, som sier de er 16-17 år og vennene til denne personen sier han/hun er 16-17år så må man be om legetimasjon. For da kommer iallefall forholdet til å vare hvis man ikke engang kan stole på at folk sier hvor gamle de er. Og som det er flere som sier over her så er det visstnok normalt med 2-2,5 år. Og det vil jo også variere på hvilken dommer du får. Så fint at det ordna seg og han fikk ny jobb:) Så får vi håpe dette forsvinner etterhvert:)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #33 Skrevet 11. mars 2010 Enda godt det er et Krav Om politiattest når man skal jobbe med barn. Det spiller ingen rolle for meg hva slags forbrytelse som er gjort.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #34 Skrevet 11. mars 2010 På Jessheim har denne måten å fjerne jomfruhinna på vært praktisert i mange år. For ca ti år siden brukte "alle" 14-åringen samme typen (22 år) på å få spretta hinna. I motsetning til samboeren din, visste denne mannen hva han gjorde. Vel, en temmelig uinteressant kommentar i denne sammenheng, men bare ment som en apropos. Synes synd på samboeren din, skulle for hans del ønske at det ble fjernet fra rullebladet. For seksuelle overgripere er jeg glad for at det blir stående i all tid, slik at barn blir skånet. Og på et slags vis sier jo denne saken at systemet virker. Håper han finner en annen jobb fort! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #35 Skrevet 11. mars 2010 Jeg har et søskenbarn på 14 og et tantebarn på 13..De ser virkelig ut som barn enda..Enda de er ganske lange og bruker sminke osv Når han til og med skulle gå inn i et forhold med henne..Må han vel ha oppdaget før hvor gammel hun er?Han må ha visst hvor hun gikk på skole osv...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #36 Skrevet 11. mars 2010 OPPFORDRER ALLE TIL Å FÅ DØTRENE SINE TIL Å TATTORER FØDSELSDATOEN SIN PÅ MAGEN!! EHHH,...hva faen,man spør ikke om legg når man puler!!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #37 Skrevet 11. mars 2010 nei anonym 01:56 en spør FØR en puler ;-) Men en ser godt forskjell på en person som er 14 og en på 17..Så jeg tror samboeren til HI var så horny at han overså fakta glatt for litt morro jeg..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #38 Skrevet 11. mars 2010 Når jeg var 14 så kunne jeg kjøpe sprit på polet,uten legg...så det kommer nok helt ann på jenta vil jeg tro... Anni over deg,,,
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #39 Skrevet 11. mars 2010 Når han tydeligvis har holdt på med denne jenta en stund.Må han vel fatte alderen ? Og også koble alderen når han har møtt vennene osv..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #40 Skrevet 11. mars 2010 bare litt sånn på siden: da jeg gikk på vgs så hadde vi en venninne som var 14-15 da vi var 16-17 år. Hun hang med oss i alle sammenhenger. Vi tenkte aldri over å poengtere at hun var yngre og hun så eldre ut enn meg!!!!. Ikke alle 14 åringer ser så veldig unge ut, mange er forskjellige! Gutta var ofte interesserte i henne og kan vel tenke meg at "ting" må ha skjedd med gutter som var 17-18.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #41 Skrevet 11. mars 2010 Og jeg kjenner 18-åringer som ser ut som de er 14, og 14-åringer som ser ut som de er 18. Det er virkelig ikke alltid like lett å si noe om en persons alder. I og med at han kun var 18 synes jeg han har blitt dømt hardt hvis det var frivillig. Er annerledes med 28 og 14 år.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #42 Skrevet 11. mars 2010 Da jeg var 14 var jeg med viten og vilje sammen med en som var 18. Nå er jeg riktig nok prinsippfast, så noe "uanstendig" skjedde faktisk ikke før jeg var 18! Det skal sies at han var noe umoden for alderen og jeg var moden. I dag er jeg 36 han er 40, vi er gift og har 4 unger Som sagt så vi ut som om vi var jevngamle, så det er faktisk ikke alltid like lett å se at man innleder sexuell omgang med noen under lavalderen. Merkelig streng straff hvis hun har sagt at hun samtykket, tatt i betraktning at han var bare 4 år eldre.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #43 Skrevet 11. mars 2010 Det er nettopp det innlegget jeg sikter til. Og som jeg skrev. Fehode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå