Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 det er ikke sundt:P fikk mye kritikk av bf idag for jeg kan servere pannekaker til middag
Miztery Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Åååånei!! Jeg som spiste pannekaker til middag i går.. Å herregud, nå kommer jeg vel til å dø ensom og forlatt!..
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Vi spiser aldri pannekaker til middag fordi ungene og mannen min ikke liker det (merkelig nok). For min del syntes jeg middag er med grønnsaker så derfor spiser vi det ikke. Næringsmessig er nok pannekaker ikke så veldig, men direkte usunt vil jeg ikke si det er. Det kommer jo litt ann på oppskriften. Det går helt fint å spise det av og til. Hva med å rulle dem ferdige å kalle det noe annet, er det lov da?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 min datter elsker pannekake. så ser ikke problem med å spise det en gang iblandt.. må vel finne på et nytt navn da.. noen forslag?? HI
Gjest sug lut Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Serverer du pannekaker får du ikke dø alene, det er den ene middagen som garantert gir deg venner. Broccoligrateng, derimot, kan gjøre deg ensom.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Pannekaker er ikke mere usunt enn pasta og ris! Egg, mel og melk, men har alltid tomatsuppe og bacon til, da blir det litt mere !
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 Vel...de stekes jo i tillegg i smør. Kan lage pannekaker av speltmel med moset banan i. Da blir de bedre og mer næringsrike.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 Jeg bruker halt om halvt med grovmel og vi har ikke sukker til. + en hjemmelaget suppe.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #10 Skrevet 9. mars 2010 Bf har sagt at brokkoli inneholder kun vann å er ikke en sunn grønnsak. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #11 Skrevet 9. mars 2010 og smør er liksom ikke sunt??? Det e rjo kjempeviktig, særlig for barna som vokser og også oss andre!!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #12 Skrevet 9. mars 2010 Jeg bruker egg, mel, grovbakst, havregryn, salt, ingefær, kanel og havremelk i pannekakene..+ en eller to teskjeer sukker og litt melkefritt smør. Ellers lager jeg spinatpannekake, ikke så usunt.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #13 Skrevet 9. mars 2010 Gud forby, havner vel i helvete av å servere pannekaker!?! Pannekaker med blåbærsyltetøy og ertersuppe <3 Billig, enkel og god middag! Flotte saker en gang i blant...
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #14 Skrevet 9. mars 2010 Tror din eks bør sjekke sine "fakta" litt bedre...Brokkoli er full av antioksidanter og inneholder mer c-vitamin enn appelsiner, er rik på jern og a og b vitaminer.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #15 Skrevet 9. mars 2010 Men vi blir ikke alene da.. har ennå ikke møtt en familie som ikke har servert barna pannekake
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #16 Skrevet 9. mars 2010 hallo i luken du. smør er ikke sunt. smør er ikke en viktig del av kostholdet for hverken barn eller voksne. smør frarådes av helsemyndighetene.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #17 Skrevet 9. mars 2010 Hallo i luken tilbake; man trenger det fettet som er i smør når hjernen skal utvikles som hos barn, mendet visste du vel ikke
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #18 Skrevet 9. mars 2010 hmm...sjekket google nettopp, og jammen har du rett, nn 20.16...jeg har også alltid trodd at smør var sunt.. Takk for oppdatert info:)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #19 Skrevet 9. mars 2010 http://www.helsedirektoratet.no/ernaering/matvarer_og_n_ringsstoffer/matvaregrupper/sm_r__margarin_og_oljer_66497
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #20 Skrevet 9. mars 2010 Der er du helt på bærtur 20.16, margarin er usunt, men ordentlig smør er viktig, hør med legen din. Men alt med måte.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #21 Skrevet 9. mars 2010 Det er bare tull det du sier. Smør er IKKE sunt.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #23 Skrevet 9. mars 2010 om bf klager for mye; hakk opp noe paprika i små biter og strø på toppen når du steker pannekakene! Det gjør vi her, er kjempe godt :-) og da har du noe sunt innhold som er konkret synelig ;-) Spør meg ikke hvordan jeg fant på det, men syntes panekaker alene var så kjederlig, så jeg tittet inn i kjøleskapet, så en paprika som burde spises opp snart, så tok den.. Sambo elsker de pannekakene ;-)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #24 Skrevet 9. mars 2010 Der er jeg faktisk enig med barnefaren. Pannekaker er ikke middag i mitt hjem. Uansett hvor mye matrett man liksom gjør ut av det er ikke det noe jeg kunne tenke meg å ha til middag. Dessert er det i mine øyne. Med blåbær og is.
Tokatter_USA Skrevet 9. mars 2010 #25 Skrevet 9. mars 2010 Her lager bf (altså mannen min) pannekaker til frokost. Han lager det bare til femåringen, for han spiser sjelden frokost, og "mamma vil heller spise noe sunt". Og det gjør han ofte. Så nå har jeg bedt ham om å kutte litt ned på pannekakelagingen. Eller jeg sniker inn på kjøkkenet og får smurt en brødskive til henne for han får sjansen til å sette i gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå