Gå til innhold

Ting dere ikke bruker.......


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer helt ann på hva det er..

 

Har gitt bort en stor tv-seksjon bl.annet.. Solgte en sofa, kjøleskap og komfyr.. Det er ting som er like fint som nytt, og da ser jeg ikke noe problem i å ta litt for det.. Er ikke store summene jeg har solgt det for..

 

Ellers hadde jeg en opprydding på loftet hvor jeg ga bort endel småting..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt opp og ned. Nå selger jeg litt av hvert av spebarnssaker. Men det er for å skaffe penger til ett prosjekt i Gambia. Så det kommer litt ann på.. Slekt og venner har alt vært igjennom tingene og tatt det de vil ha. Nå blir jeg superfornøyd om jeg får solg en søskenvogn. 2500 kroner til prosjektet!!!! Og sånt blir det skole av!

Skrevet

Vi gir bort, låner bort - og selger - alt ettersom.

 

Og jeg synes det blir feil å si at alle har råd til å gi bort, fordi det allerede er betalt!

Jeg er kanskje litt egoistisk eller noe, men jeg gidder ikke gi bort noe som jeg kan få penger for - snakker da om dyre ting som en kan få igjen litt for, ikke å selge en brukt olabukse for 50 kr. Jeg hadde f.eks. ikke gitt bort vogna til datteren min, når jeg kan få 4000 for å selge den. Ja, den er betalt - og vi trenger ikke pengene - likevel synes jeg det er "sløsing" å gi den bort. Hadde noen i nær familie trengt vogn hadde de kanskje fått kjøpt den billigere - men de hadde ikke fått den. Trenger ikke å være så mye penger heller - jeg har solgt ting for 400 kr og jeg - selv om jeg fint hadde klart meg uten de pengene!

 

Jeg synes det er veldig fint å gi bort istedenfor å kaste, men folk er ikke gniene fordi de selger tingene sine - mener jeg!

 

Frøkna har en kusine som er 1 år eldre - og vi har arvet mye klær og diverse av henne, dyrere utstyr har vi fått tilbud om å kjøpe før de tilbyr andre - og det synes jeg er helt greit! Hadde aldri i verden hatt samvittighet til å ta i mot utstyr for tusenvis av kroner, som de lett kunne solgt!

Skrevet

Kanskje det er en grunn til at dere ikke har så god råd?

 

Da vi i høst flyttet og kjøpte nytt hus, solgte vi så og si alt av møbler til stue og kjøkken. Byttet ut hele greia. Flyttet var supermoderne leilighet til eldgammelt hus. Nye behov, ny stil osv. Fikk over 16 000 kroner for det på finn.no. Brukte selvfølgelig en del mer på nye møbler. Men 16 000 her og 16 000 der, blir fort penger av det gitt. Og vi har ikke dårlig råd. Men vil si det hadde vært ekstremt tåpelig av meg å leke gavmild og gå glipp av en halv månedslønn.

Skrevet

Jeg er så utrolig enig med LilleElla.

 

Dessuten synes jeg det er lite "gavmildt" av HI å rakke ned på de som velger å gjøre ting annerledes.

Synes jeg husker en tilsvarende, hoverende tråd når det gjaldt utleie av f eks PramPack for en tid tilbake. (med fare for å huske feil)

 

 

 

 

Et tredje poeng er at terskelen er lavere for å bytte ut vogner, møbler etc kun fordi man ønsker et annet design, om man kan få litt igjen for det - og gjerne kjøpe brukt tilbake. Jeg har byttet ut mange vogner på den måten, uten å tape nevneverdig med peenger. Behovene endrer seg jo, men jeg kunne klart meg med den store kombivogna til poden ikke trengte vogn mer...

 

 

Gjest irismor
Skrevet

Klær og småting gis bort. Større ting selges.

 

Skrevet

Vi gir bort veldig mye av det vi ikke bruker lengre; enten til venner eller venners venner.

 

Vil ingen ha/ingen trenger det akkurat da, så gir vi det til Fretex. Har solgt store ting som barnevogn og bilstol etc da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...