Gå til innhold

Makan til oppførsel!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev engang om en bekjent som var hos oss, han hadde bare gått inn på rommet til datteren vår, hun ble livredd og turte ikke sove mer den natta... Han var full og husket det ikke engang... Jeg tåler mye,ble sint der og da, men prøvd å ikke tenke noe særlig mer over det...( vet det ikke skjedde noe seksuellt osv for jeg var edru og gikk inn ganske fort, hørte på babycallinga...kjenner jeg er glad jeg hadde den... )

I helga hadde han møtt broren sin og sønnen hans, da var han også full og han hadde nesten spraka til nevøen sin!! Nevøen hadde blitt skikkelig redd og oppbrakt... Da sendte jeg han en melding og skrev

: "Du er en tulling.." Neste dag ringte han meg og skjellte meg ut og jeg måtte ikke høre på hva en på 9 år sier osv, at jeg måtte sjekke fakta før jeg beskyllte han for ting osv.. Ble litt sjokkert.. Herregud.. tom broren hans støtta meg og han var jo der også... Får grøssninger av sånne folk.. Ikke f... om det menneske der skal få lov å være hjemme hos oss mer eller være i nærheten av meg og barna mine..

En annen episode var da jeg var ute på byn. Hadde jeg sagt noe til han, bare tulla liksom... Han fortalte meg at jeg bare kunne la han være i fred og ovevså meg totalt pluss at han sa før han gikk til den andre siden av bordet at her gidder jeg iallefall ikke sitte.... grøss og gru for en fæl mann.. Jeg hadde begynnte å gråte den kvelden og måtte bare dra hjem...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor sendte DU han en melding?? Skjønte ikke helt den og hvorfor du skulle blande deg inn i den saken

Skrevet

Skjønner heller ikke hvorfor du skulle sende han melding??? Dumt å blande seg inn i den saken. Skjønner at du er irritert på han, men hold det for deg selv!!

Skrevet

Forstår at du reagerer på denne mannen, men hvorfor blande seg inn i noe du bare har hørt om? Klart han reagerer når du kommer inn fra sidelinjen og skal kjefte for noe du ikke har peiling på.

Skrevet

fordi rett etter at det skjedde, kom de til oss på besøk og fortalte og jeg så gutten var likbleik i ansiktet sitt omtrent.. Meningen med meldingen var mer som et hint at han kanskje burde roe seg ned..

HI

Skrevet

Du gråter og går hjem fordi han ikke vil snakke med deg, men han skal bare godta at du kaller ham for tulling via sms? Ser du hvor rart det virker?

Skrevet

Vil tro at broren (faren til ungen) klarer å si fra selv!

Skrevet

så oppførselen hans er grei mener dere?? herregud... dette er et menneske som pleier å havne i bråk med voksne mennesker.. og når dette menneske blir så full at han nesten sparker ned nevøen sin så synes jeg faktisk det blir litt drøyt....

HI

Skrevet

Greit, jeg ser at det var slett oppførsel av han mot nevøen sin. Men makan til oppførsel av deg også... Skjønner ikke hvorfor du skal sende sms med "du er en tulling" i en sak du ikke har noe med? Skjønner godt at han reagerer da.

Den andre episoden du prater om på byen skjønner jeg ikke hva du mener. Begynte du å gråte og gikk hjem fordi han overså deg?

For å være helt ærlig, du virker ikke helt stabil....?

Skrevet

Ja, han oppfører seg elendig. Det gjør du også.

Skrevet

Vi sier ikke at det er riktig det han gjør (oppførselen hans er kvalmende), helledussen vennen, men at du IKKE skulle blande deg inn i en episode du ikke hadde noe med.

Skrevet

Oppførselen hans er ikke grei, men det er ikke din heller. Det er ganske fjortis å sende sms med drittslenging. Hvis du ikke kan oppføre deg som et voksent menneske og ta det opp på en saklig måte så kan du bare la være. I denne sammenhengen var det helt enkelt ikke din sak å kommentere noe som helst.

Skrevet

Er bare hele oppførselen hans.. Grunnen til at jeg skrev det var bare for å forklare hvordan mannen er.. Edru er han en koselig mann..

Grunnen til at jeg begynnte å gråte var fordi jeg var utfor den gangen og jeg skulle ut og ha det gøy så fikk jeg det rett i fleisen ute... Ikke gøy å høre om hvor udugelig man er og at man ikke eier hjerneceller osv...

HI

Skrevet

Du kan ikke forandre andre mennesker, men du kan jo gjøre et forsøk med deg selv:-) Prøv å fokuser på det du har noe med istedenfor å blande seg inn i andres problemer.

Skrevet

Men hvorfor bryr du deg med hva en mann du kaller "tulling" mener og sier om deg?

Dette henger ikke helt på greip. Du liker ham ikke, du sender ham meldinger vedr. dette og du kaller ham ting. Men når han ikke liker deg så begynner du å gråte.

Makes no sense!

Skrevet

Mulig jeg ikke skulle sendt den meldingen.. Men jeg vet også at når man bor på små steder kan rykter gå fort så derfor jeg sendte han en melding, at han skulle skjønne at herregud, jeg må skjerpe meg liksom... Finnes nok av de som ikke tør si ifra til den det gjelder, men går bak ryggen og sladdrer... er vel det han kommer til å gjøre mot meg nå.. men det får jeg bare tåle... Hadde det ikke vært for at det var en liten gutt som nesten ble sparka ned hadde jeg ikke giddi å sende han en eneste liten tanke engang....

Skrevet

glemte å skrive HI :-)

Skrevet

Så du synes du oppfører deg bedre enn de som sladrer? hahahahaha Tro om igjen! Å skrive "du er en tulling" står det ikke respekt av, og er mer barnslig enn å holde kjeft.

Skrevet

mulig det.. men det han gjorde var så ille synes jeg at han i grunn bare skulle dratt hjem og begynnt å drikke vann, ikke være ute på byen og sikkert havne i bråk.. Men det er ikke min buisness.. Ikke det jeg ville ha frem heller.. Synes det er sykt å oppføre seg sånn i det hele tatt... Har en dame han ikke liker, derfor er han utro mot henne hver helg omtrent.. Han vil ikke slå opp fordi det er så greit å ha en dame og alltid kunne få seg litt... Unner han faktisk ikke noe godt.... Klarer ikke holde munnen min.. Ikke når han viser så liten respekt etter ting han har gjort.. tror faktisk ikke mannen eier følelser i det hele tatt....

HI

Skrevet

Høres ut som en kødd. Det greieste er sikkert å fortelle ham at han må skjerpe seg eller så vil dere ikke ha ham med på sosiale lag flere ganger.

Skrevet

Syns du virker som en tulling selv jeg. Makan til oppførsel fra deg.

Skrevet

HI reagerte ikke så voksent, men det har hun fått ganske bra tilbakemeldinger på nå. Tilbake til den bekjente, så oppfører ikke han seg som et voksent menneske heller, og faktisk overgår han HI med sjumilsstøvler. Han er en tulling som blir teit når han drikker og det går utover de rundt ham. Han må få beskjed på en saklig måte!

Skrevet

Tenkt litt på det folk her har sagt om at det ikke er min buisness.. Men jeg vil bo i et trygt nabolag, sier man ikke fra, kan det ikke bli bedre da... En dag dreper han kanskje noen...

Blir nesten det samme som å si at nabodama blir slått, men det er ikke min buisness....

Men nå skal jeg jobbe og jeg fikk ut litt frustrasjon, så igjen takk Dib :-)

Blir bare mer og mer irritert om jeg skal tenke på dette nå så orker ikke skriver mer..

HI

Skrevet

Så for å forhindre at han kanskje dreper noen en dag så gjør du ditt ved å sende en melding der du skriver at han er en tulling.

Haha! Dagens latter :D

(og som vanlig var dette nok en tråd der historien blir villere og villere ettersom HI ikke får støtte for sitt syn. typisk DIB)

Skrevet

Hva hjelper det å skrive: Du er en tulling!! Dette vil jo eventuelt gjøre han enda mer sint og mer farlig. Og hvis dette var rett etter det hadde skjedd så var han fortsatt full og du kunne gjorde han sikkert enda mer sint, så med andre ord hvis det hadde skjedd noe så kunne det vært pga deg.

Hvis du vil bo i trygt nabolag så må du ta tak i slike ting på en SKIKKET måte. La oss si nabodama blir slått, da sender ikke du melding til hennes mann om at han er en tulling, da vil det bli verre for din kjære nabodame. Det beste hadde vært å anmeldt han for husbråk, ringt politiet når du hørte eller så hun ble misshandlet.

Man hiver da ikke bensin på et bål man vil slukke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...