Gå til innhold

er vi mange nygravide fra BERGEN her da?:)


★tøysekroppen&prinsene★

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg er også fra Bergen. Positiv test i går! Men jeg hadde vært sikker i over en uke på at jeg var gravid. Termin 26. november. Det er vår andre. Ikke planlagt, men overlykkelige! Håper det går bra. Denne ganger tør jeg liksom å tro mer på det, siden vi allerede har vært gjennom det en gang. Derfor er jeg også reddere for spontanabort enn forrige gang (fordi det kjennes så virkelig, og jeg er så glad).

Hva betyr SA og MA? Såvidt jeg forstår, betyr SA spontanabort. Jeg har også inntrykk av at det er noe "alle" opplever en gang. Men er det egentlig sånn? Hvor mange av oss på denne tråden har opplevet det, for eksempel? Jeg har aldri opplevet det. Har bare vært gravid en gang før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tøsekoppen: Det er jo kjempe bra! Har ikke vært kvalm selv, eller, jeg er jo til tider uvel men ikke noe som hemmer meg. Her går det helst i ømmebryster og tretthet som er den største hindringen min :-)

 

Gratulerer så mye paaseliten!! Håper alt går bra denne gangen også.

Etter det jeg har fanget opp tror jeg MA betyr det samme bare på engelsk (??) . men er ikke 100 % sikkert altså..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fra Bergen :) 25 år og venter nr.2. Foreløpig termin er 11.11 :D Gleder meg masse!!

 

Er du født i 90 du, Arnafrøken? Mtp nicket ;) Noen andre her i 20 årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig fra Telemark, men flyttet hit til Bergen etter å ha forelsket meg både i byen og mannen jeg flyttet sammen med.

Jeg har 2 barn fra før på 13 og 6 år, og vi venter nå vår første. Han har ingen fra før.

Jeg hadde en MA i høst og venter så veldig spent på UL om 3 dagerfor å finne ut om det er liv laga denne gangen. Vi var egentlig på trappene til å bl henvist til IVF, men sånn ville ikke skjebnen det :)

Jeg er 36, så er vel ganske "godt voksen" kan man si :)

Jeg bor i nærheten av Landås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille lykke:

Ja jeg er nok født i 90 så har akkuat rundet 20 tallet i år :-)

Hvor i bergen hører du så til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergen vest området :) Kjekt at det er så mange fra Bergensområdet med her! Virker dog som om det er en del "voksne" damer her. Hehe... Greit med en god blanding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ca 3/11 etter hva jeg har regnet ut :) Du da?

kanskje vi kommer til å møtes på KK?

Håper alt er bra jeg da... Hadde en MA i høst og skal på UL i morgen og er livredd.... Håper alt er Ok :S

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ;)

En fra Bergen her også gitt ;) skjønner godt følelsen med og være redd,jeg er ganske redd også,og tiden går så utrolig sakte! Jeg har en liten jente på fem fra tidligere forhold,og jeg og min nye samboer hadde prøvd i 10mnd og ga litt opp etter alle skuffelsene,men så jammen kom det en positiv test inni der ;) Fantastisk =) håper det går bra for oss alle da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 25år og venter nr 2 jeg også ;) har termin bare noen dager før 26årsdagen miin..ulp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvor mye en kan gå å bekymre seg for et sånt lite nurk :) Med forrigemann var jeg ikke litt så bekymret og tror det kom av at den ikke var planlagt men det er absolutt nestemann :) (Begge er selvfølgelig like ønsket og elsket!!) Og for det andre satt jeg ikke inne på bim og skremte livet av meg selv ved å lese slike skrekkhistorier om sa/ma o.l :P

 

Vi får trøste oss med at det går bra med så godt som alle som har kommet så langt som oss, og faktisk har blitt gravid!

 

Jeg for min del føler jeg roer meg ned for hver dag som går der jeg ikke blør eller har smerter, men og har symptomer :) Gleder meg vannvittig til ul! Tør ikke si noe om graviditeten før jeg har vært der :S

 

Ble også gledelig overrasket når legen min fortalte at hun har ultralydutstyr på kontoret sitt! Weeee! =) Gjett om kontroll i uke 12 blir noe å se frem til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhr - dette er så nytt og mystisk at jeg blir helt forvirret! Bergensjente på 25 som har utvandret over broen her. Tok test i går, hadde hatt omgangssyke (jadda...) i en hel uke, og syntes det var LITT i lengste laget... Så da tok jeg altså en test... Og så en til... Og de viste det samme... Har slitt litt med å klare det, og trodde ikke vi skulle få det til, har pcos, og har brukt pergo - uten å lykkes. Trodde jeg.

 

Var lykkelig og fortvilet og forvirret og redd - alt samtidig. Trenger kanskje ikke si at dette er vår første?

 

Og som om det ikke var nok følelser fra før, fikk jeg melding klokken 12 i dag om at min kjære skulle reise i nordsjøen klokken 14. Sånn plutselig. Gjett om det ble grining...!

Så nå må vi bearbeide denne første uken hver for oss, ser for meg mange tårefylte telefonsamtaler... ;)

 

Og ja - forresten, jeg er visst 8+0, med termin 4. nov, hvis tellingen stemmer - noe den vanligvis ikke gjør for oss med pcos...

 

Åhr - jeg har så lyst til å si det til noen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe skjønner den følelsen ja... man bobler bare over på en måte lol

UL gikk heldigvis bra denne gangen. Jeg er nå 8+6 i dag og er kvalmere enn ever - spydde nesten rett utenfor Uni i dag på veg til eksamen... hadde vært grådig flaut ja... :(

Nå etter UL har vi fortalt de kommende besteforeldrene, og jeg har snakket med et par venninner. Ungene mine får vite det nå i påska er planen :)

 

Håper det går bra med oss alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

satt på venterommet og ventet...kjempe tisse trengt!! så måtte ta meg en tur på doen og der var det mer blod enn jeg har sett tilsammen på disse ukene!! uff var glad det var ul rett rundt hjørnet...men gruet meg jo enda mer da!har blødd brunt i 4 uker og litt rødt innmellom..rosa også så nervene har vært på utsiden og glad for tett oppfølging!!

 

men der vettu der bokset og turnet det skjønneste lille minimenneske vi har sett noengang:) ville ikke ligge stille nesten når vi skulle måle h*n hehehe:) hadde over doblet lengden sin på 2 uker og var blitt 31mm ca.....13,6mm for 2 uker siden....:)

blodet kom far livoren men ikke inni selve egghulen eller nært der som babyen ligger men vi skule følge litt med det og komme for ny ul hvis det ikke snart begynte å minke.....det var så utrolig deilig å se lille kjempen......sett de dukkenen med sånn tråd mellom bena hvor armer og ben går opp og ned når du trekker i tråden?

 

hehehe:) så veldig sånn ut av og til...så glad ut:D

 

det ble tatt bp av alle slag,bt ble målt og urin ble sjekket og helsekort og to bilder er med oss hjem igjen:) ja også hadde jeg lagt på meg 3,5 kg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo har lagt ut bilde av h*n idag...tror jeg har kalt bilde lille kjempe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 24 :) Er ikke opprinnelig fra Bergen, men fra Østlandet. Flyttet hit i august. Godt å se at det er en blanding av aldre her.

 

Har termin den 9.11 :D

 

Kan man ta ultralyd allerede så tidlig? Hvor i Bergen er det man gjør det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tatt tidlig ultralyd i Bergen? Jeg har termin 9.nov, men skal visst ikke inn før i juni. Er litt bekymret, da jeg har litt smerter på venstre side av magen når jeg går eller løper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

Jeg har termin 2 november og er fra Bergen.

Har 3 barn fra før, 12 år siden sist gang, så er ganske nytt for meg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann alle gravide "jenter" fra Bergen.

Kjekt å se at vi er mange i samme båt. Det er så utrolig deilig å ha ett forum å dele gleder og bekymringer på. Jeg har termin 16 november, forventer hmmm eller rettere sagt håper å slippe å gå helt til termindato....slapp det med første....16 dager før termin var litt behagelig, rakk liksom ikke å bli lei. Men får vel bare ta det som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei:)

 

nå har vel de fleste november jentene kommet såpass langt at vi kanskje får til ett treff snart?;)

 

er 14+1 idag og har fått time til ul 7 juni....leeeeeeenge å vente hehehe:)

 

vi kan jo vente noen uker til..kanskje til alle har vært på ul..eller?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:-)

 

Jeg er nå 13+5 og magen begynner å vokse:-) Det er en veeeldig koselig tid vi går inn i nå:-) Jeg gleder meg også til 7.juni, for da skal nemlig jeg også på ul. Blir så spennende!

 

Jeg synes treff høres kjempekoselig ut. Juni passer bra for meg, det er vel kanskje flere som reiser på ferie etter st.hans?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stemmer for ett treff nå mot sommeren! Nyyyte sommersværet ;)

Jeg har ul 9 juni så blir spennende å se hva som ligger inni her å spreller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg venter nr. 2 den 16 og gleder meg til bim-treff, og til å treffe dere andre november-mammaer! Ser at noen ønsker å vente til juni. Det er jo ikke så lenge til nå - skal vi kanskje bare sette opp en dag? Noen som har preferanser? Jeg er hjemmeværende, men regner med at mange er i jobb slik at et kveldstreff kanskje er best nå i starten?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...