Gå til innhold

Synes alle at tette barn er ideelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 år og 10 mnd mellom guttene, og får 1 år og 10 mnd mellom lillebror og lillesøster. Jeg gruer meg allerede, har termin om noen uker. Jeg er knallsliten, lillebror klarer ikke å sove natten igjennom enda, så jeg er oppe med han flere ganger om natten for å gi smokk eller vann eller nå hva det er, pluss at jeg da skal begi meg ut på ny ammerunde med lillesøster.

Så nei, jeg har ikke sovet natten igjennom siden mars 2008 (da ble kroppen min så stor og gravid at jeg ikke klarte å finne roen om natten), jeg synes ikke det er ideelt.

Men alt går jo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men så får du tre tette også da... Nei, ideelt er det ikke. Men hvis man ikke vet noe annet, så takler de aller fleste den rollen.

Men alt avhenger av hvordan den nye evrdensborgeren kommer til å være. Er det en rolig sovebaby, så går det der helt fint. Når ungen kommer til verden er du tross alt ikke gravid lengere, og da kommer du til å ikke være så trett. Og alle unger blir jo større.

Nar jeg ser 2 åringen min nå, så er hun jo mye flinkere og selvstendig enn hva hun var da hun var 18 mnd. Vil helst gå selv og trenger ikke bli bært så mye. Er kjempeflink og leke selv, og er ikke så avhengig av å bli underholdt 24-7.

Lykke til!!

Skrevet

Absolutt ikke!!! Minst tre år mellom, helst fire.

Skrevet

Her ville vi ha minst 3 år mellom, og har litt mer enn 3 år og 2 mnd mellom dem. Syns det var deilig at eldste hadde sluttet med bleie, kunne kle seg selv, og kunne gå/sykle til bhg mens jeg trillet vogna (hadde ståbrett til vogna i tillegg). Eldste sov ikke hele natten før han var halvannet, så var ikke aktuelt sånn sett heller med nummer 2 før vi hadde fått sovet litt.

Syns også det var deilig å ha eldste i bhg, ikke hver dag, men han insisterte ofte på å gå i bhg selv, for der er alle kompisene. Så fikk hvilt meg litt på dagene når minste sov.

Skrevet

om det er ideelt vet jeg ikke, men jeg har to gutter som ikke er supertette, men relativt tette- 20,5 mnd mellom dem. De har utrolig stor glede av hverandre som 10 mnd og 2,7 år. Han største viser stor omsorg for babyen. Har vært veldig klar på to ting hele veien- at det ikke er lov til å ta fra lillebror leker og at "man må være forsiktig fordi han er baby" samt å finne på ting med storebror alene/gi han nok oppmerksomhet.

Men den tidlige babytiden inntil minsten var 5-6 mnd var et sant helvete med sjalusi, skriking, nattevåk og fyttikatta (har glemt halvparten så utslitt som jeg var).

Jeg håper at gutta kan få stor glede av hverandre

Skrevet

Hadde det på samme måten som deg, og er veldig glad for at jeg venta noen år. Synes det er herlig med fire år imellom på mine, og av de jeg kjenner med to tette, er det ingen som har gitt meg tanken eller ønsket om at det skulle vært tettere mellom mine. Synes det virker slitsomt for både barn og voksne.

Jeg blir irritert over de som argumenterer om at de da blir gode venner. Jeg har alltid vært god venn med broren min som er fem år eldre, og barna mine leker kjempefint sammen, 4 og 8 år.

Folk har åpenbart ulike behov og ønsker.

Skrevet

vent til hun er rundt 2 år,da blir det cirka 3 år mellom dem,perfekt!hun er snart ut av bleien, gammel nok til å forstå hva en baby er, skjønner mer at mamma må ta vare på den lille etc etc.

jeg hadde ikke orka å hatt to tette, ville kose meg maksimalt med min førstefødte først,og det gjorde jeg i 3 år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...