Gå til innhold

Ang. pannekaker til middag.. Hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

GROVE PANNEKAKER:

1.5 dl hvetemel

1.5 dl sammalt hvete

3 stk egg

5 dl melk, ekstralett

1 ts salt

1 ss Matolje (til røren)

1 ss matolje til steking

Instruksjoner

NB! Røren gir 3 pannekaker pr. porsjon.

Bland mel og salt i en bolle, pisk sammen egg og melk. Tilsett halvparten av melkeblandingen, og deretter litt og litt. Rør godt ut alle klumper. Ha i matolje til slutt, evt. smeltet plantemargarin.

La røren svelle i ca. 30 minutter.

Ha litt olje i en teflonpanne.

Hell i en øse med pannekakerøre og vend på pannen slik at røren legger seg i et jevnt lag. Snu pannekakene når det har stivnet på oversiden og blitt gyldenbrun på undersiden.

Serveres med syltetøy, frukt og bær eller cottage cheese. Merk at dette ikke er tatt med i kaloriberegningen, legg. Legg deg til i dagboken selv.

Røren kan oppbevares i kjøleskapet i flere dager, den kan også fryses.

DENNE ER BARE SÅÅÅÅÅ GOD!!!!!!!!!!

--------------------------------------------------------------------------------

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har pannekaker og ertesuppe med pølser i....må ha den suppa, blir ikke helt mett uten

Vi digger pannekaker til frokost- middag-kvelds og dessert, kan brukes til alt:))

Skrevet

Ækte trønderske painnkaka med kardemomme i røra, serveres med lettsalte flesk i skiver, blåbærsyltetøy, sukker/sirup og poteteter og er så mettende at en trenger ikke suppe foran.

Skrevet

Før jeg møtte sambo lagde jeg alltid tomatsuppe til. Det er kjempegodt. Men han er ikke vant til det. Til pannekakene har vi bacon, blåbærsylt og evt litt sukker.

Man kan også lage ovnsbakt pannekake med lettsaltet sideflesk + tyttebærsyltetøy, serveres også med tomatsuppe til.

Skrevet

Vi har også pannekaker til middag iblant, og bruker mestedelen grovt mel, og har i mange egg, vanligvis 8 stk.(viktig å ha godt med protein i middagen, synes jeg) Oppå er det enten sukker og sitronsaft, syltetøy eller nutella. Fin mix av usunt og sunt, men pannekaker her er stortsett helgemat da.

Funker også utmerket å bruke rismelk eller soyamelk istedet for vanlig melk i pannekaker om man ønsker det.

Skrevet

vi spiser sjeldent pannekaker men blod pannekaker har vi litt oftere:P

Synes det er så mye bedre mer smak, spiser det med sukker og kunn det!

Skrevet

Jeg er sikkert litt i overkant opptatt av grønnsaker, er utrolig glad i det så her i huset er ikke pannekaker middag. Det inneholder jo nesten ingen næringsstoffer. Men til dessert etter feks grønnsakssuppe eller fiskesuppe kanskje er det godt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...