DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Skriver opp en ukes middag, og regner med at pannekaker kommer til å bli en slager. Pleier dere å servere en slags suppe eller noe først, eller bare pannekaker? og med hva? syltetøy? jeg er vokst opp med pannekaker og syltetøy- og that's it til middag, men tenkte at det kanskje var greit å servere noe lett først.. hmm?!
It's all about me Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Vi spiser pannekaker til middag hver mandag (Fy skamme oss...) Guttungens lager vi med en del grovt mel i, våres lyse, he he. Han har cøliaki, derfor to rører. Spiser dem uten suppe, men med syltetøy og rømme eller sukker.
GuttemammaX3 Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Jeg er vokst opp med ertesuppe først, så pannekaker, sambo med tomatsuppe før pannenkakene. Så vi varierer, men en eller annen form for suppe først i hvert fall. Til pannekakene har vi rørte blåbær eller sukker. Eventuelt fleskepannekaker (steker først en god porsjon baconterninger nesten ferdig, og strør et par ss i panna før røre til hver pannekake)
PAVEEL Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Kun pannekaker:) Med blåbær eller sukker. Og bacon el oppskjært pølse (hvis trangere øk)
erteposen + 4 Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 Min gutt argumenterer med at vafler er like mye middag som pannekaker:) For meg, men så er jeg ikke oppvokst i Norge, er pannekaker dessert. Jeg er et matvrak og klarer vel ikke å servere middag uten grønnsaker/kjøtt. Gratinerte pannekaker med grønnsak/kjøttfyll fungerer for meg, eller med bacon/syltetøy etter en sunn suppe.
Monajenten Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Da jeg bodde hjemme, laget vi bergensk fiskesuppe og pannekaker:-)
Tante Gustava Skrevet 7. mars 2010 #8 Skrevet 7. mars 2010 Er vokst opp med pannekaker med sukker og syltetøy, that's it. Men når vi lager så lager vi alltid tomatsuppe som vi spiser ved siden av (altså samtidig, ikke først). Skulle ikke tro tomatsuppe med egg og pannekake med blåbærsylte i samme munnfull var noe godt, men det er det jammen
melkekua™ Skrevet 7. mars 2010 #9 Skrevet 7. mars 2010 Jeg er vant til å ha blåbærsyltetøy, sukker og bacon til :-) ungene skal ha kanel på av alle ting :-s Vet om mange som har det ved siden av tomatsuppe.
Tommage♀♂ Skrevet 7. mars 2010 #10 Skrevet 7. mars 2010 Pannekake med syltetøy er ikke middag, det er kaffi-mat! Jeg er ikke begeistret for pannekake som middag i det hele tatt, men (x)sambo liker det, så derfor kommer det på bordet en gang i skuddåret. Da steker jeg pannekaker og bacon, og lager hjemmelaget tomatsuppe til. Da blir det hvertfall tilnærmet lik en middag. En middag bør bestå av enten salat eller grønnsaker!
It's all about me Skrevet 8. mars 2010 #11 Skrevet 8. mars 2010 Der kom det ja: "Pannekaker er ikke middag..." Pannekaker er absolutt middag, men det er kanskje ikke slik alle foretrekker middag. Her i huset er pannekake-mandag viddene kjent, og den eneste dagen vi innimellom får MIDDAGsbesøk, he he he.
Rampongi Skrevet 8. mars 2010 #12 Skrevet 8. mars 2010 Vokste opp med tomatsuppe, pannekaker med flesk/bacon, blåbær eller sukker. Spiser det ikke til middag lenger nå, da sambo kommer fra et land der pannekaker er dessert og det er helt ok for meg. Er jo innmari godt, men noe middag er det vel strengt tatt ikke..
fru-påsan Skrevet 8. mars 2010 #13 Skrevet 8. mars 2010 Her i huset er pannekaker middag :-) Vi spiser med sukker(og kanel) på, eller med syltetøy. Av og til har vi bacon med også :-) Mmmm!!! Knallgodt :-) Men er ikke så ofte vi kommer på å lage det til middag, sjeldnere enn en gang i mnd tror jeg. Kanskje vi skal begynne å ha fast pannekakedag på madager vi også? :-)
Gjest Skrevet 8. mars 2010 #14 Skrevet 8. mars 2010 Her har vi pannekaker innimellom. Hverken jeg eller mannen er overbegeistret - men frøkna på 1 år eeeelsker pannekaker med blåbærsyltetøy! Så vi spiser pannekaker med blåbærsyltetøy - med tomatsuppe ved siden av! (",) Også har vi oppskjært frukt etterpå - for å kompensere for manglende grønnsaksinntak (",)
*smula* Skrevet 8. mars 2010 #15 Skrevet 8. mars 2010 Pannekaker er middag for oss. Vi lager som regel grove pannekaker. Halvparten av melet er sammalt. Synes det blir litt mer mettende da.
meg & to små vampyrer Skrevet 8. mars 2010 #16 Skrevet 8. mars 2010 Jeg er vokst opp med søte pannekaker med syltetøy eller sukker som middag, men syns selv det er for søtt. Man KAN jo like gjerne ha vafler til middag, er jo omtrent det samme i røra. men tilsetter du en sunn suppe først, har bacon oppi elle fyller de med noe så er jeg mer med på middagstanken.
Teline Skrevet 8. mars 2010 #17 Skrevet 8. mars 2010 Jeg er vant med at pannekaker er dessert etter suppemiddag.
Kamomille Skrevet 8. mars 2010 #18 Skrevet 8. mars 2010 Her er det pannekaker med kun sukker på Sunt er det iallefall ikke, og jeg synes heller ikke det er direkte middag. Men men.........Godt er det iallefall.
ifie Skrevet 8. mars 2010 #19 Skrevet 8. mars 2010 Det er sjelden vi spiser pannekaker, men når vi gjør det har jeg litt sammalt hvete eller havregryn i røra i tillegg til siktet hvetemel. Bacon, blåbærsyltetøy, sukker og lønnesirup står på bordet.
frk Nilsen Skrevet 8. mars 2010 #20 Skrevet 8. mars 2010 Lager som regel litt grov røre, har alltid blåbær og bacon til, salami og ost er godt som fyll. Gratinerte pannekaker er godt. Fyll dem med kjøttsaus og gratineres med ost. Norsk burritos.
Rååååsa på ball Skrevet 8. mars 2010 #21 Skrevet 8. mars 2010 pannekaker er middag, og vi har suppe først Sunn middag er det ikke, men godt nå og da synes jeg. Vil ikke tro at det er så veldig mye mer usunt enn pølse i lompe, ferdiggryter fra toro og annen halv eller helfabrikata som mange spiser til middag hver dag. Vi spiser så og si alltid hjemmelaget mat, masse grønnsaker osv så derfor har jeg ingen dårlig samvittighet for å servere pannekaker med sukker eller syltetøy de 2-3 gangene i året det skjer. ikke lager vi grov røre heller Har faktisk skjedd at vi har hatt vafler eller boller til middag et par ganger også shoot me!
Nurse80 Skrevet 8. mars 2010 #22 Skrevet 8. mars 2010 Bruker speltmel, kan også bruke litt sammalt mel fin el/og havregryn. Må stå å trekke minst en halvtime da. Server gjerne oppskjært grønnsaker og/el frukt som forrett. Bruke hjemmelaget blåbærsyltetøy til. Bruke kalkunpølser av og til. Man kan også fylle pannekakene med mye rart, og gratinere dem i ovnen.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 8. mars 2010 #23 Skrevet 8. mars 2010 Pannekaker her er også en slager:) Vi har tomatsuppe med egg og makaroni først, deretter pannekaker med sukker og jordbærsyltetøy:) Nam:)
EbbaLille c Skrevet 8. mars 2010 #24 Skrevet 8. mars 2010 Her i huset er pannekaker kveldsmat i ny og ne, kun pannekaker med syltetøy og sukker...noen ganger med bacon. Har aldri spist med suppe til før, mulig vi skal prøve pannekaker i middagsvarianen med suppe :-) Vet gutta i huset hadde blitt glad for det.
Gjest Skrevet 8. mars 2010 #25 Skrevet 8. mars 2010 Vi kjører pannekake med sukker, blåbær og bacon, og så har vi tomatsuppe med makaroni ved siden av... Samboeren er vokst opp med pannekake med smør og sukker, og potet ved siden av... Er da vel ingen som tar skade av en dag uten grønnsaker vel???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå